آموزش تعمیر چراغ شارژی اضطراری، چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر چراغ شارژی اضطراری

چراغ شارژی اضطراری یکی از اساسی‌ترین وسیله‌های ضروری می‌تواند باشد که هر فردی به آن نیاز خواهد داشت. مواردی که این چراغ مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار زیاد است. از ایمنی در تاریکی جاده و هنگام خراب شدن خودرو، کمپینک، بازرسی و تعمیر در محیط‌های صنعتی تا نگهبانی و کلیه اتفاقات ضروری که نیاز به روشنایی اضطراری دارند. امروزه چراغ‌های شارژی اضطراری متنوعی تولید شده که در بعضی موارد می‌توانند حتی تا ساعت‌ها روشنایی و انرژی خود را حفظ نمایند. ضمن اینکه نسبت به میزان نور، سایز چراغ شارژی اضطراری و ولتاژ آن قیمت و نوع این چراغ‌ها متنوع است.
انواع بهترین و مقاوم‌ترین چراغ‌های شارژی را می‌توانید از نوران تهیه کنید. شرکت نوران با همکاری معتبر‌ترین و پیشرو‌ترین برند‌های ال‌ای دی مطمئن‌ترین چراغ‌های شارژی را برای مواقع اضطراری عرضه می‌کند.

تعمیر چراغ شارژی اضطراری

چراغ‌های شارژی اضطراری به چند صورت در بازار موجود هستند. چراغ‌هایی که بوسیله کابل شارژ می‌شوند یا چراغ‌هایی که بوسیله یک پایه به برق متصل می‌شوند. جنس بدنه و عدسی داخلی چراغ‌های شارژی اضطراری نیز نسبت به میزان روشنایی و کاربری آن بسیار متنوع است. امروزه در انواع خودرو‌ها مخصوصاً برای مقاصدی که راه‌های طولانی و رانندگی در شب دارند توصیه می‌شود حتماً چراغ شارژی اضطراری همراه خود داشته باشند. جدا از احتمال خراب شدن خودرو و نیاز به چراغ برای بررسی و تعمیر آن، در موارد تصادف یا انحراف از مسیر نیز این چراغ برای گرفتن کمک‌های اولیه به شما بسیار کمک خواهد کرد. دیگر مصرف عمومی چراغ شارژی اضطراری که جزء پر کاربردترین استفاده از این نوع چراغ است، در کمپینگ و سفر به جنگل‌ها، کویر‌ها و مناطقی است که از روشنایی و برق شهری دور هستند. این چراغ علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند کار‌های خود را پیش ببرید و از استراحت شبانه در دل طبیعت نهایت لذت را ببرید برای ایمنی در برابر حشرات، حیوانات وحشی و حتی پیدا کردن مسیر و دیدن ارتفاعات و پستی بلندی‌ها بسیار کاربرد دارد.

تعمیر چراغ شارژی اضطراری چگونه انجام می‌شود؟

حال به این نکته توجه کنیم که اگر چراغ شارژی اضطراری خراب شد چه کاری باید انجام داد. اولین و مهم‌ترین پیشنهاد ما این است که قبل از سفر یا در مواقعی که نیاز ضروری به چراغ شارژی اضطراری ندارید حتماً سلامت آن‌ها را چک کنید و در صورت وجود مشکل یا خرابی در اولین فرصت به یک تعمیرکاری مجرب یا نمایندگی‌های بخصوص مراجعه کنید. از آنجایی که ممکن است خرابی و مشکل این چراغ‌ها به سادگی قابل حل نباشد، تعمیر کار‌های تخصصی می‌توانند خیال شما را از درست شدن و سالم بودن چراغ شارژی اضطراری برای مواقع ضروری راحت کنند. اگر به هر دلیلی این امکان فراهم نبود یا فراموش کردید حتماً به یاد داشته باشید که شارژر، دفترچه راهنما در صورت وجود و چراغ شارژی زاپاس همراه خود داشته باشید. معمولاً مشکل اصلی و عمومی این چراغ‌ها مشکل باطری است و با تعویض باطری و شارژ مناسب می‌توانید دوباره به مدت زیادی از این چراغ‌ها استفاده کنید. اگر چراغ شما کار نمی‌کند، به اولین اتصال برق نزدیک خود مراجعه کنید و اقدام به شارژ باطری نمایید. باطری‌های که مشکل پیدا کرده‌اند در دقایق اولیه احتمالاً شارژ نشوند، کمی صبور باشید تا باطری کامل شارژ شود و مجدداً چراغ را امتحان کنید. در نظر داشته باشید که عدم سلامت باطری می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا مدت زمان بسیار کمتری شارژ خود را نگه خواهد داشت و مخصوصاً در کمپینگ و رفتن به جا‌هایی که دور از شهر هستند احتمال ناگهانی خاموش شدن و آسیب به چراغ زیاد است.

تفاوت چراغ شارژی اضطراری با انواع چراغ قوه چیست؟

چراغ شارژی اضطراری نور و شعار نوری بسیار بالاتری دارد در عین حال که طول عمر این چراغ‌ها بسیار بیشتر است. چراغ قوه‌های قدیمی معمولاً از باطری برای روشنایی استفاده می‌کردند و به همین علت ولتاژ نوری کمتری داشتند. همچنین چراغ‌های شارژی اضطراری امروزی معمولاً از ال‌ای دی‌های پر قدرت استفاده می‌کنند که با توجه به ساختار عدسی مانند داخلی آن‌ها نور را تا شعاع بسیار بیشتری نسبت به نوع پلیسی و قدیمی آن پخش می‌کنند. شما با استفاده از بعضی انواع چراغ شارژی اضطراری عملاً نوری در حد روشنایی لامپ‌های معمولی خواهید داشت.

تفاوت چراغ شارژی اضطراری با انواع چراغ قوه چیست؟

دیگر تفاوت عمده چراغ شارژی اضطراری با چراغ قوه این است که چراغ قوه معمولاً نور را به شکل متمرکز و خطی پخش می‌کرد و برای دیدن سوژه‌ها و مسیر خاص استفاده می‌شد اما چراغ‌های شارژی در اشکال و ابعاد متفاوت در بعضی موارد قابلیت تنظیم شعار نوری و حتی مقدار نور دارند. این امکان در اثر وجود ال‌ای دی‌های کنترلی روی آن هاست. از دیگر تفاوت‌های مهم این دو نوع چراغ بدنه و شکل ظاهری آن است. امروزه چراغ‌های اضطراری در اندازه و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند که جدا از نوع دستی، انواع چراغ‌ایستاده، خودرویی، چادری در شکل‌ها و طرح‌های متنوع تولید شده است. با هوشمند شدن تکنولوژی نیز بعضی موارد خاص چراغ‌های هوشمند تولید شده‌اند که کاربرد‌های مختلفی دارند.

جمع‌بندی: اگر چراغ اضطراری خراب شد چه کاری می‌توانیم بکنیم؟

در کل پیشنهاد اول ما این است که قبل از سفر یا هنگام بستن ساک‌های مسافرتی خود حتماً یادتان باشد که از سلامت چراغ اطمینان حاصل کنید. اگر در شهر و قبل از سفر از خراب بودن چراغ آگاه شوید به الطبع به راحتی تعمیرگاه‌ها و فروشگاه‌های لوازم الکتریک زیادی در دسترس خواهند بود. در صورت عدم امکان تعمیر و زمان محدود نیز نهایتاً شما می‌توانید یک چراغ شارژی دیگر تهیه کنید. دیگر پیشنهاد ما این است که اگر یک چراغ شارژی گران قیمت‌تر دارید حتماً یک چراغ زاپاس ارزانتر و کوچکتر همراه خود داشته باشید تا در موارد ضروری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین چراغ قوه‌های قدیمی و پلیسی نیز در موارد اضطراری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما به علت حجم نور کمتر قطعاً جایگزین دائمی چراغ‌های اضطراری نخواهد بود.
فروشگاه‌ها و شرکت نوران با ارائه مقاوم‌ترین، با کیفیت‌ترین و استاندارد‌ترین چراغ‌های ممکن ال‌ای دی در بازار برای کمپینگ و موارد اضطراری و سفر همراه شما در شرایط سخت و موارد ضروری خواهد بود. این چراغ‌ها به علت کیفیت بالا معمولاً طول عمر بسیار زیادی دارند و در صورت شارژ منظم شما سال‌های می‌توانید با آسودگی خاطر از آن‌ها استفاده کنید.

یک پاسخ به “آموزش تعمیر چراغ شارژی اضطراری، چگونه انجام می‌شود؟”

  1. […] آخر پیشنهاد می‌شود مطالب «بهترین چراغ اضطراری شارژی»،«چگونه چراغ شارژی درست کنیم»را مطالعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *