• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    راهنمای خرید چراغ سقفی – بخش اول

    راهنمای خرید چراغ سقفی

    یک چراغ سقفی می‌تواند باعث زیبایی یا اشتباه در طراحی نورپردازی داخلی خانه شود. چراغ سقفی باید متناسب با اندازه اتاق باشد، نوع روشنایی مورد نیاز شما را تأمین کند و سایر عناصر طراحی را نیز تکمیل کند.

    با این مقدمه به سراغ معرفی و راهنمای خرید چراغ مناسب برای هر بخش از خانه می‌رویم.

    چراغ چسبیده به سقف یا فلش مونت

    چراغی که به سقف یا نزدیک به سقف نصب شده باشد برای اتاق‌های متوسط یا بزرگ با سقف‌ها کوتاه ایده آل است. در صورت نیاز به نور محیطی برای کل اتاق، این نوع چراغ‌ها بهترین گزینه هستند.

    چراغ‌های سقفی فلش مونت، اتصالات مسطحی هستند که روی سقف شما نصب می‌شوند. این سبک بسیار متنوع است و شما به راحتی می‌توانید چراغ‌هایی با عرض 12 تا 24 اینچ را در نظر گرفتن اندازه اتاق خود پیدا کنید.

    چراغ‌های سقفی فلش مونت کوچک معمولاً برای حمام، کمد یا راهرو ایده آل هستند. چراغ فلش مونت بزرگ‌تر نیز گزینه‌ی خوبی برای اتاق خواب کودک است زیرا چیزی از سقف آویزان نخواهد بود.

    چراغ‌های سقفی فلش مونت در اتاق‌هایی با سقفی که ارتفاع آنها کمتر از 5/2 متر باشد، بهترین شکل را دارند. نصب یک چراغ فلش مونت در یک اتاق با سقف بالاتر ممکن است فضای خالی زیادی ایجاد کند.

    چراغ فلش مونت

    چراغ‌های نیمه فلش مونت

    این یکی دیگر از انواع محبوب و همه کاره چراغ‌های سقفی است. چراغ‌های نیمه فلش مونت معمولاً 4 تا 8 اینچ زیر سقف آویزان هستند و اگر سقفی با ارتفاع بین 5/2 تا 3 متر دارید، این چراغ‌ها بهترین انتخاب هستند.

    مزیت اصلی چراغ‌های نیمه فلش مونت این است که تعویض لامپ سریع و آسان است. نصب چراغ‌های نیمه فلش مونت در آشپزخانه‌ها و اتاق‌های غذاخوری کوچک بسیار معمول است، اما شما می‌توانید این چراغ‌ها را در مناطق دیگر خانه نیز نصب کنید.

    چراغ‌های سقفی نیمه فلش مونت با قطر بین 7 تا 23 اینچ را می‌توانید به راحتی پیدا کنید.

    چراغ نیمه فلش مونت

    اگر بین انتخاب یک چراغ روشنایی فلش مونت و نیمه فلش مونت مردد هستید، یک نکته وجود دارد که باید بدانید:

    یک چراغ فلش مونت نور را به سمت پایین هدایت می‌کند. اما یک چراغ نیمه فلش مونت، علاوه بر هدایت نور به سمت پایین، هم‌زمان سقف را نیز روشن می‌کند.

    این باعث می‌شود یک اتاق کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد و سقف شما هم بلندتر به نظر برسد.

    چراغ سقفی توکار

    این نوع چراغ در داخل سقف نصب شده و اگر اتاقی با سقف کوتاه دارید بازهم بهترین انتخاب همین است.

    برای نصب باید حداقل ارتفاع از سقف 1/80 متر باشد. چراغ روشنایی در داخل سقف قرار گرفته و یک صفحه شیشه‌ای نور را به داخل اتاق پخش می‌کند.

    توجه داشته باشید که شما به سقفی با عایق بندی مناسب احتیاج دارید زیرا رطوبت می‌تواند در داخل چراغ نفوذ کند.

    نکته منفی چراغ‌های سقفی توکار این است که آنها نور را در کل اتاق پخش نمی‌کنند. این نوع چراغ سقفی برای نورپردازی محیط یا کاری بهتر جواب می‌دهد.

    چراغ سقفی توکار

    چراغ‌های سقفی توکار در مقایسه با چراغ‌های فلش مونت یا نیمه فلش مونت فرایند نصب پیچیده‌تری دارند. در هنگام تهیه چراغ توکار به نکات زیر توجه کنید:

    • می‌توانید چراغ‌های سقفی توکار با قابلیت تنظیم جهت نور بخرید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا نور را به سمت دیوار هدایت کنید یا برای کار خود نورپردازی بهینه ایجاد کنید.
    • شما می‌توانید نور چراغ توکار را بر روی یک دیوار خالی هدایت کنید تا کل اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد.
    • اگر اتاق کوچکی با سقف شیب دار داشته باشید، این چراغ‌ها بسیار  کارآمد هستند.
    • شما می‌توانید با نصب چندین چراغ توکار در یک ردیف یا به شکل مربع یک فضای بزرگ یا کل اتاق را روشن کنید.

    چراغ ابزاری

    اگر برای گاراژ، انباری یا زیرزمین خود به دنبال یک چراغ سقفی راحت هستید، خرید چراغ‌های ابزاری (مهتابی) بهترین گزینه است.

    چراغ‌های ابزاری چراغ‌های بسیار ساده‌ای هستند که به صورت سقفی یا لامپ‌های LED درست شده‌اند. این گزینه دوم برای کارگاه یا گاراژ ایده آل است، زیرا فضایی روشن‌تر خواهید داشت.

    چراغ ابزاری

    چراغ سقفی ال ای دی (LED) غیر مستقیم

    چراغ سقفی ال ای دی (LED) غیر مستقیم یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها است. این روش به جای نصب یک چراغ روی سقف، شامل نوارهایی از چراغ‌های LED نصب شده در اطراف سقف شما است.

    سقف شما نورِ نوارهای LED را منعکس می‌کند و این به شما امکان تصور بزرگ‌تر بودن اتاق را می‌دهد. حالا شما می‌توانید با استفاده از LED‌ های تغییر دهنده نور، نورهای LED غیر مستقیم با رنگ‌های مختلف داشته باشید.

    این مدل شامل نصب یک قالب تاج در اطراف و قالب پنهان کننده نوارهای LED در سقف است. حالا نور در اتاق شما به سمت سقف هدایت شده و جذابیت کلاسیک را به اتاق اضافه می‌کند.

    چراغ ال ای دی غیر مستقیم

    ادامه راهنمای خرید چراغ سقفی

    سورس: اقتباس شده از هوم تراست

    یک پاسخ به “راهنمای خرید چراغ سقفی – بخش اول”

    1. مجید گفت:

      چراغ سقفی ال ای دی غیر مستقیم زیبای خاصی به سقف خانه می دهد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *