• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    7 نکته برای خرید چراغ رومیزی مدرن

    چراغ رومیری مدرن

    در دنیایی که طراحی نورپردازی آن تحت سلطه لوسترهای خیره کننده، چراغ‌های آویز شگفت آور خلاق و چراغ‌های کف پررنگ است، چراغ رومیزی مدرن و خوب می‌تواند یک انتخاب زیبا باشد.

    شاید به نظر برسد انتخاب چراغ رومیزی کار بسیار ساده‌ای است، اما این‌طور نیست چرا که با دانستن مزایای این چراغ‌ها علاوه بر رنگ، شکل و اندازه، باید به موارد مختلفی نیز توجه کنیم.

    ما به شما خواهیم گفت که چطور چراغ مناسبی که هنگام خواندن یا کار با شما همراه باشد را انتخاب کنید و به‌عنوان یک چراغ کمکی عصرها باید چه جنبه‌های مهم دیگری را بشناسید.

    چراغ رومیزی در خانه‌های ما چندین نقش را بازی می‌کند.

    اولین و مهم‌ترین آن، برای کار و مطالعه است و روی میز قرار می‌گیرد. یعنی نور اصلی سقف همیشه کافی نیست، بنابراین بسیار مهم است که برخی نقاط را به درستی روشن کنید.

    وقتی ما برای خواب آماده می‌شویم یا شب بیدار می‌شویم، این چراغ‌ها اغلب به عنوان روشنایی شب یا عصر استفاده می‌شوند و ما غالباً از روشن کردن چراغ اصلی خودداری می‌کنیم زیرا نمی‌خواهیم بقیه افراد خانه را بیدار کنیم.

    همچنین چراغ‌های رومیزی می‌توانند به عنوان چراغ خواب نیز استفاده شود.


    مطالعه مقاله 7 نکته برای خرید چراغ رومیزی مدرن


    چراغ رومیزی در اتاق کودکان که چندین کاربرد دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. این مکان محلی برای انجام تکالیف، بازی، خواندن، سرگرمی و همچنین خوابیدن است.

    اتاق کودکان را باید به یک چراغ مناسب مجهز کنید و مهم است که چراغ دارای گسترده‌ترین پرتو نور و بازوی قابل انعطاف و قابل تنظیم باشد تا بتوان نور را به هر کجا هدایت کرد.

    مزایای چراغ رومیزی

    به عنوان یک عنصر تزئینی، چراغ رومیزی مزایای بسیاری دارد و می‌توان آن را با چراغ سقفی مطابقت داد تا جلوه‌ای خوب به دست آورد.

    همچنین به عنوان یک عنصر کاربردی، فاصله چندانی با دیگر چراغ‌ها ندارد. از جمله مزایای اصلی این چراغ‌ها:

    • برای روشن کردن بسیار راحت است
    • لامپ فقط یک منطقه خاص را روشن می‌کند
    • اگر نمی‌خواهید برای کسی که در کنارتان خوابیده است مزاحمت ایجاد کنید، بسیار عالی است
    • با یک لامپ کم نور، میز کار شما کاملاً روشن است و می‌تواند تمام شب را روشن بماند
    • یک عنصر تزئینی کامل است

    موارد اضافی جدید، که اکنون در بسیاری از مدل‌ها موجود است، نیز مهم شده‌اند. به‌عنوان مثال چراغ رومیزی مدرن گزینه تنظیم روشنایی و انتخاب دمای رنگ را داشته باشد.

    چراغ‌های رومیزی مدرن را می‌توان با نمایشگر داخلی، تاریخ، ساعت و حتی مجهز به ساعت زنگ دار در بازار یافت و یا چراغ‌هایی با درگاه USB داخلی که در هنگام کار یا درس خواندن تلفن یا تبلت خود را شارژ می‌کنیم.

    با این حال، یک چراغ رومیزی نه تنها یک وسیله‌ی تزئینی دکوراسیون است، بلکه قبل از هر چیز یک منبع نور است.

    هرچه بیشتر به تزئین و دکوراسیون منزل خود می‌پردازید، می‌‌فهمید که این جزئیات ریز است که در نهایت بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کند.

    وقتی سبک، طرح زمینه و رنگ اتاق را مشخص می‌کنید، در نهایت این نور است که حالت اتاق را تنظیم و فضایی را به انتخاب شما ایجاد می‌کند.

    در حقیقت، یک تغییر ساده در نورپردازی می‌تواند فضای اتاق را کاملاً تغییر دهد و آن را از فضایی کسل کننده به فضایی دنج و جذاب و یا حتی به یک مرکز شاد و مهیج تبدیل شود!

    البته تعداد کمی از وسایل روشنایی جذابیت بی انتها، مدرن و قابلیت‌های هوشمند را مانند چراغ رومیزی مدرن با هم ترکیب می‌کنند.

    هرگز ارزش یک چراغ رومیزی مدرن و ظریف را دست کم نگیرید.

    در صورت استفاده صحیح، چراغ رومیزی می‌تواند تقارن، رنگ، کنتراست، بافت و البته نور را در هر اتاقی که تزئین می‌کند برای شما به ارمغان بیاورد.

    امروز ما نگاهی می‌اندازیم به نحوه خرید چراغ رومیزی مدرن مناسب و هر آنچه شما نیاز دارید:

    1. یافتن نقطه مناسب

    کار خود را با تعیین جایی که می‌خواهید چراغ رومیزی را قرار دهید شروع کنید و ارتفاع دقیق قرارگرفتن آن و همچنین فاصله آن از تخت، کاناپه یا صندلی دنج کنار آن را جدا کنید.

    ابتدا با خرید چراغ رومیزی و سپس تلاش برای قرار دادن آن در اتاق خواب یا نشیمن، واقعاً ایده خوبی نیست.

    همچنین، ممکن است نیازی به چراغ خواب کنار تختی که به اندازه روی میز کناری، نورانی باشد، نداشته باشید! بنابراین، قبل از شروع خرید چراغ، به وضوح هدف خود را مشخص کنید.

    2. اندازه بودن همه چیز

    در اینجا برای انتخاب یک چراغ رومیزی مدرن، باید ارتفاع چراغ رومیزی که انتخاب می‌کنید بیشتر با توجه به اتاقی که در آن قرار دارد و دکوراسیون اطراف چراغ تعیین شود.

    اگر یک میز کنار تخت بلند دارید، یک چراغ کوتاه‌تر بهتر کار می‌کند و برعکس. قاعده کلی در اینجا این است که هنگام نشستن یا استراحت، یک چراغی انتخاب کنید که پایین سایه در سطح چشم شما باشد.

    این کار چه در صورت خرید چراغ رومیزی متناسب با میز مطالعه شما باشد، چه در کنار اتاق، یا حتی چراغی که کنار مبل در اتاق نشیمن قرار دارد، یکسان است.

    چراغ رومیزی متناسب که کنار مبل در اتاق نشیمن قرار دارد

    3. با سبک‌ها بازی کنید

    برخی از خوانندگان مطالب ما ممکن است تعجب می‌کنند که آیا چراغ رومیزی مدرن واقعاً سبک خاص خود را دارد یا خیر، پاسخ مثبت است.

    درست است، اغلب این سایه است که جذابیت کلی چراغ را تعیین می‌کند، اما موارد زیادی وجود دارد که بدنه چراغ هم تفاوت زیادی ایجاد می‌کند و آن را بهتر تعریف می‌کند.


    انواع مختلف چراغ رومیزی مدرن نوران کاملاً متناسب با سبک منحصر به فرد و استثنایی خانه شماست.


    4. دنیای رنگ‌ها

    یک زمینه خنثی و خالی از رنگ در اکثر خانه‌های مدرن تقریباً طرحی عادی است و با داشتن رنگ‌های خنثی مانند خاکستری که از سال 2016 مد شده است، چراغ‌های رومیزی به شما فرصت می‌دهند تا یک شکل رنگی به طرح‌تان اضافه کنید.

    لذت‌های چند رنگ مانند چراغ رومیزی بطری شکل به شما امکان می‌دهد تقریباً هر رنگی را به دلخواه خود داشته باشید، در حالی که چراغ‌های رومیزی مسی درخشان با حالتی صنعتی یا طلایی، زرق و برق فلزی هوشمند را ارائه می‌دهند.

    چراغ پایه بلند

    5. آباژور و سایه‌ها

    یکی دیگر از گزینه‌های مهم هنگام خرید چراغ رومیزی، سایه چراغ و اندازه آن است. دقت کنید فقط به سوی سبک و الگوی سایه کشیده نشوید و ارگونومی و نسبت سایه را نسبت به بدنه چراغ در نظر بگیرید.

    قطر آباژور باید حداقل 2 اینچ از طول بدنه آن کمتر باشد و سایه درام قطعاً مطمئن‌ترین انتخاب در آن مکان است. هرچه پایه سایه باریک‌تر باشد، منطقه کم‌نورتر خواهد بود. پس حتماً قبل از خرید این قوس را در نظر بگیرید.

    6. توجه به جزئیات

    بیشتر چراغ‌های رومیزی به شما این امکان را می‌دهند تا سایه‌ها را به راحتی تغییر دهید. قبل از اینکه به فکر تعویض آباژور باشید، این مورد را بررسی کنید.

    لامپ‌های مورد استفاده در چراغ‌های رومیزی مدرن این روزها فاصله زیادی با CFL‌های قدیمی دارند و نور LED به دلیل کاهش مصرف برق، انتخاب ترجیحی است.

    اما همه چراغ‌های رومیزی از این تغییر لامپ پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین قبل از خرید جزئیات دقیق‌تر (مانند حداکثر وات) را بررسی کنید.

    7. ترکیب کنید و مطابقت دهید

    چراغ رومیزی مدرنی را که انتخاب می‌کنید نه تنها باید با سبک اتاق ترکیب شود، بلکه باید یکپارچه به سایر لایه‌های نورپردازی موجود نیز بیفزاید.

    این موضوع می‌تواند چراغ‌های توکار باشد که بصورت عمومی، نور عمومی با ویژگی‌های خاص معماری یا آثار هنری را برجسته می‌کند و یا نورپردازی متمرکز.

    برای داشتن ظاهری منحصر به فرد، سعی کنید دو عدد چراغ رومیزی کاملاً متفاوت را با رنگ‌های مشابه یا اشکال هندسی مخلوط کنید تا با یک پیچ و تاب و سرگرمی به اتاق تقارن بصری بدهید!

    اقتباس شده از: decoist

    7 پاسخ به “7 نکته برای خرید چراغ رومیزی مدرن”

    1. آذر گفت:

      چراغ رومیزی مدرن بسیار شیک هستند ولی قیمت های بسیار بالای دارند.

    2. باران گفت:

      چراغ رومیزی های مدرن بسیار شیک وجذاب هستند.

    3. لیلا گفت:

      چراغ رومیزی های جدید بقدری شیک و آرامش بخش هستن که حتما در اتاق خواب احتیاج که باشه.

    4. نسرین گفت:

      چقدر تنوع چراغ های رومیزی زیاد شده و شیک هستن.

    5. مرضیه گفت:

      چراغ های استند ایستاده شمارو دیدم بسیار شیک هستند و برای دفتر کار هم بسیار مناسب هستند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *