• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    معرفی آباژور مدرن و نکات مهم در انتخاب آنها

    آباژور مدرن آباژور کلاسیک

    آباژورها، برای سالیان طولانی جزو وسایل مهم برای تأمین نور و یک رکن اصلی در زیبایی اتاق‌ها و فضاها به شمار می‌روند. طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و سبک‌های آنها با استفاده از فن آوری‌هایی جدید در تولید لامپ مانند لامپ‌های ال‌ای‌دی، لامپ‌های فلورسنت و لامپ‌های هالوژنی در بازار موجود هستند. آباژور مدرن و آباژور کلاسیک دو سبک متفاوت و پر طرف‌دار از نسل آباژورها هستند که اغلب در گوشه اتاق‌خواب یا گوشه‌ای از اتاق نشیمن قرار می‌گیرند. زیرا افزایش نور برای انجام فعالیت‌ها، مطالعه و غیره مفید است. این نوع آباژورها کاربردهای مختلفی دارند گاهی به‌عنوان چراغ مطالعه استفاده می‌شوند، در برخی فضاها برای افزایش نور یا زیبایی بخشیدن به فضا در دکوراسیون داخلی به کار گرفته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از آباژورها در ادامه قصد داریم دو نوع آباژور را بررسی کنیم.

    اهمیت نورپردازی با آباژور در فضاهای

    یکی از عناصر مهم در یک محیط داخلی، نورپردازی است آن محیط است. بدون نور، چشم انسان از توانایی خود برای عملکرد صحیح محروم است. اما باز هم نور فقط برای روشن‌کردن محیط شما نیست. آباژورهای مدرن را می‌توان برای افزودن ظرافت به خانه شما و کمک نور بیشتر استفاده کرد. وجود نور برای زندگی و عملکرد صحیح حیاتی است. نور با آباژورهای مدرن به خانه شما زیبایی می‌بخشد. در واقع استفاده از آباژورها علاوه بر تأمین نور، به زیبای و تکمیل‌شدن دکوراسیون داخلی فضاها کمک می‌کنند. امروزه بدون استفاده از آباژور، طراحی روشنایی کامل نمی‌شود. 

    آباژور مدرن آباژور کلاسیک

    انواع آباژور

    به‌طورکلی آباژور دارای کلاهکی است روی لامپ قرار می‌گیرد تا نور را به طور ملایم و یکنواخت پخش کند. به طور معمول، لامپ در یک آباژور، نور در همه جهات پخش می‌کند. با کمک آباژور نکات کور فضا هم روشن می‌شود و همه چیز را در اطراف خواهید دید. با انتخاب یک آباژور مدرن یا کلاسیک می‌توانید نور دلخواه خود را تنظیم کنید.

     در حال حاضر انواع مختلف آباژور از جمله آباژور مدرن، آباژور ایستاده، آباژور رومیزی و آباژور کلاسیک در طرح و شکل‌های مختلف وجود دارد. کافی است این بار که به خانه یا محل کار خود نگاه می‌کنید دقت بیشتری داشته باشید تا بر اساس سبک چیدمان، آباژور مناسب خود را انتخاب کنید.

    جدای از این، آباژورهای کلاسیک و مدرن به اتاق شما ظرافت و زیبایی می‌بخشند، زیرا جزء ضروری دکوراسیون و طراحی روشنایی هستند. در نهایت، آباژورها به ایجاد یک نور خوب در طراحی نورپردازی فضاهای شما کمک می‌کنند.

    نکته مهم که باید به آن فکر کنید این است که چرا شما می‌خواهید از یک آباژور در فضای موردنظر خود استفاده کنید. اگر برای افزایش زیبایی و تکمیل‌شدن دکوراسیون خود نیاز به آباژور دارید، تمرکز شما باید روی طرح و اشکالی باشد که چشم‌ها را به خود جذب می‌کند. برعکس، برای تأمین نور یک قسمت خاص می‌خواهید از آن استفاده کنید مطمئن شوید که پایه لامپ از جنس محکم و خوبی باشد تا چندین سال بتوانید از آن استفاده کنید. درهرصورت آباژور می‌تواند به چند منظور استفاده شود؛ اما اینکه کدام نوع آباژور برای شما مناسب است، بستگی به سبک دکوراسیون و نحوه نورپردازی فضاهای شما دارد.

    آباژور مدرن

    آباژور یکی از عناصر تزئینی خاص و جزو ابزار نورپردازی در خانه محسوب می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید با به‌کاربردن یک آّباژور در هر اتاق، خانه شما با وجود لامپ‌های زیبا و روشنایی‌های مناسب، زیباتر به نظر می‌رسد. انتخاب درست رنگ و نوع آباژور متناسب با وسایل و سایر اجزای یک اتاق تأثیر زیادی در افزایش زیبایی فضا دارد.

    آباژور مدرن، امروزه یکی از وسایل زیبا و کاربردی برای هر خانه است. امروز برای افزایش نور و نورپردازی خانه‌ها قدم اول به فکر خرید لوستر می‌افتند؛ اما در کنار لوستر وسایل روشنایی دیگری مثل آباژور نیز می‌تواند تأثیر زیادی در خانه داشته باشد. آباژور می‌تواند هم در اتاق‌خواب‌ها و هم در پذیرایی و هم در محل کار موجب روشنایی شوند.

    در انتخاب آباژور باید به این مسئله توجه داشت که متراژ اتاق شما چقدر است و وسایلتان به چه صورت چیده شده است. اگر سبک وسایل و دکوراسیون شما مدرن باشد بهتر است برای هماهنگی بیشتر از آباژور مدرن استفاده کنید که خود این نوع آباژور در دودسته سلطنتی و مدرن معرفی می‌شود.

    آباژورهای سلطنتی

    مدل آباژور به سبک سلطنتی یا به‌اصطلاح اشرافی در ترکیبی با سبک‌ها و وسایل دکوری پرکار با رنگ‌های زیبای استیل و طلایی هستند که سلیقه بسیاری از افراد است.

    در طراحی دکوراسیون و نورپردازی داخلی به‌کاربردن سبک مدرن موردپسند اکثریت افراد است چرا که ترکیب رنگ‌های زیبای آن حس پویایی را در فضا زنده می‌کند. برای انتخاب یک آباژور مدرن حتماً به سایر وسایل از جمله سبک مبلمان و سایر وسایل دکوراتیو موجود دقت کنید.

    آباژورهای رومیزی

    مدل آباژورهای رومیزی هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک موجود هستند؛ اما آباژورهای مدرن برای اکثر فضای خانه به‌خصوص اتاق نشیمن کاربردی هستند. شما می‌توانید این آباژورها را روی میز عسلی یا روی میز کنسول قرار دهید. برای هارمونی بیشتر آباژور با سایر وسایل حتماً رنگ و مدل کاغذ دیواری، فرش، مبل و سبک آیینه و کنسول را در نظر داشته باشید.

    آباژور کلاسیک

    انواع آباژور کلاسیک با طراحی لوکس و نورپردازی خوب برای هر سبک چیدمانی عالی می‌باشد و طرفداران خاص خود را دارد. البته این آباژورها معمولاً هارمونی خوبی با سبک چیدمان کلاسیک دارند؛ ولی از مدل‌های تلفیقی آباژور کلاسیک و مدرن در چیدمان مدرن استقبال خیلی خوبی می‌شود. از معروف‌ترین مدل آباژورهای کلاسیک می‌توان به آباژور از نوع کلاسیک رومیزی اشاره کرد. آباژورهای کلاسیک برای استفاده در تمامی فضاها اعم از سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، راهرو و دفتر کار مناسب هستند. آباژور کلاسیک با نورپردازی غیرمستقیم و جلوه شیک و لوکسی که دارند زیبایی فضا را دوچندان می‌کنند. آباژورهای کلاسیک دارای تنوع بالایی از نظر مدل، استایل و متریال هستند. این آباژورها می‌توانند با طراحی شلوغ در بدنه و کلاهک‌های تزیین شده با انواع کریستال و… باشند یا آباژوری با طراحی مینیمال و بسیار ساده یا حتی آباژوری با طراحی متفاوت و به شکل فانتزی و … باشند.

    نکات مهم در استفاده از آباژور برای نورپردازی و طراحی داخلی

    نورپردازی و استفاده از وسایل روشنایی مختلف می‌تواند تأثیر زیادی در روحیه و حتی عملکرد روزانه ما داشته باشد. یکی از وسایلی که می‌تواند نقش مهمی در دکوراسیون داخلی داشته باشد؛ آباژور است.

    فضای درستی برای آباژور خود در نظر بگیرید

    فضایی را که می‌خواهید آباژور در آن باشد را از نظر ترکیب رنگ و سایر وسایل تجزیه‌وتحلیل کنید. اگر برای یک میز کوچک‌تر آباژور انتخاب می‌کنید، برای استفاده راحت بهتر است سایز آباژور خود را کوچک‌تر از سایز میز یا فضای موردنظر انتخاب کنید.

    یکی از بهترین محل‌های قراردادن آباژور به‌خصوص آباژور مدرن روی میزهایی است که دو طرف آن کاناپه است؛ زیرا علاوه بر جذابیت و زیبایی در محل به تعادل نور در محیط کمک می‌کند. علاوه بر این اگر گوشه یا کنجی دارید که دارای نور کافی نیست و فضای کافی هم برای قراردادن آباژورایستاده ندارید می‌توان از آباژورهای رومیزی استفاده کرد.

    شکل آباژور خود را متناسب با دکوراسیون انتخاب کنید

    آباژورها اغلب بر اساس شکل، عملکرد، جنس طبقه‌بندی می‌شوند. این بدان معنی است که انواع مختلفی وجود دارد که از بین آنها می‌توانید آنچه را که برای شما جذاب و کاربردی است انتخاب کنید. به‌طورکلی اگر می‌خواهید آباژوری داشته باشید که سال‌ها برایتان کار کند و از مد هم نیفتد پیشنهاد ما استفاده از آباژور مدرن است.  

    در هنگام خرید به جنس و رنگ آباژور دقت کنید

    نوع پارچه‌ای که برای آباژور استفاده می‌شود برای برخی افراد خیلی مهم است. در ساخت آباژور از مواد مختلفی استفاده می‌شود، اما پارچه، شیشه و پلاستیک رایج‌ترین آنها هستند. هنگام انتخاب نوع آباژور، بهتر است که مطمئن شوید پارچه مورداستفاده به‌اندازه کافی شفاف باشد.

    رنگ آباژور نیز همیشه یکی از دغدغه‌های افراد در هنگام خرید است؛ زیرا باید هم‌زمان با چند وسیله و چند رنگ هماهنگ باشد. در این مواقع بهتر است از یک کارشناسی که اطلاعات کافی راجع به هارمونی رنگ‌ها و نورپردازی دارد، کمک بگیرید

    انتخاب لامپ مناسب آباژور را فراموش نکنید

    چند قانون طراح برای انتخاب نوع و اندازه لامپ که اگر رعایت کنید ضرر نمی‌کنید:

    1- هرچه نور بیشتری نیاز داشته باشید، باید لامپ پرنورتر و رنگ روشن‌تری داشته باشد تا سایه بزرگ‌تری ایجاد کند.

    2- هرچه وات لامپ بیشتر باشد، سایه بزرگ‌تر است.

    3- یکی از جنبه‌های اصلی انتخاب لامپ که اغلب نادیده گرفته می‌شود، ایمنی است. لامپ‌های با وات بالاتر مقادیر بیشتری گرما تولید می‌کنند و به تهویه بیشتری نیاز دارند، بنابراین در هنگام خرید آباژور باید کلاهک آن‌ها فضای کافی داشته باشد.

    4- وقتی می‌خواهید یک آباژور گران‌قیمت را بخرید، می‌توانید از یک لامپ ارزان‌تر برای آن استفاده کنید تا هزینه‌هایتان بالا نرود.

    نتیجه‌گیری

    هر نوع آباژوری برای یک محل و یک سبک از دکوراسیون مناسب است. هرکدام از این آباژورها برای یک مکان و یک دکور مناسب هستند. درصورتی‌که قصد استفاده دائم از نور آباژورها را دارید، به کیفیت قطعات داخلی به‌خصوص جنس پایه و کلاهک آن دقت کنید و ترجیحاً از لامپ‌های کم‌مصرف برای آنها استفاده کنید. اگر در انتخاب آباژور موردنظر خود را متناسب با سبک دکوراسیون فضای دلخواه پیدا نکردید با کارشناسان نوران تماس بگیرید.

    سؤالات متداول

    کاربرد آباژور کلاسیک چیست؟

    آباژور کلاسیک برای تمام فضاها اعم از سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، راهرو و دفتر کار قابل‌استفاده هستند. آباژور کلاسیک با نورپردازی غیرمستقیم و جلوه شیک که دارند به نورپردازی فضا کمک کرده و به هر محیطی زیبایی فراوانی می‌دهند.

    آباژور مدرن برای کدم سبک مناسب است؟

    تقریباً در همه سبک‌های می‌توان از آباژور مدرن استفاده کرد. اگر می‌خواهید برای طولانی‌مدت از آباژور استفاده کنید و هیچ‌وقت از انتخاب خود پشیمان نشوید پیشنهاد ما انتخاب سبک مدرن با رنگ خنثی است.

    کدام یک از جنس‌های آباژور طول عمر بیشتری دارد؟

    آباژور مدرن با جنس کلاهک پارچه‌ای و پایه لامپ فلزی طول عمر زیادی دارد؛ اما نحوه نگهداری آن نیز در افزایش ماندگاری آن نیز مهم است.

    لامپ در آباژور چقدر مهم است؟

    اگرچه سایه لامپ معمولاً به‌عنوان یک عنصر تزئینی دیده می‌شود، اما هدف اصلی آن پخش یا تغییر جهت نور از لامپ برای حداکثر اثربخشی و محافظت از چشمان شما در برابر تابش خیره‌کننده لامپ است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *