• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    مرکز مشاوره و روانشناسی

    توضیحات

    تاریخ اجرا: سال 1400

    محل پروژه: تهران، میرداماد، رودبار شرقی

    نورپردازی مرکز مشاوره روانشناسی چه ویژگی‌هایی دارد؟


    مرکز مشاوره به مرکزی گفته می‌شود که افراد برای حل مشکلات خود به آنجا مراجعه می‌کنند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با هدف حل یک بحران به چنین مراکزی رفته باشید. در این مراکز علاوه بر حضور روانشناس و مشاور خوب معیار‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند در نهایت به ارائه خدمات روانشناسی مناسب بینجامد. یکی از آن‌ها طراحی دیزاین داخلی و استفاده از دکوراسیون و نورپردازی مناسب است که می‌تواند در نظر افراد مراجعه‌کننده مهم باشد.


    مراحل طراحی و اجرای نورپردازی در مرکز مشاوره
    طراحی داخلی و نورپردازی مراکز مشاوره علاوه بر احساس امنیت در مراجعه‌کنندگان، باعث از بین رفتن حس غربت در آن‌ها خواهد شد. همچنین فرد مراجعه‌کننده با مشاور خود احساس نزدیکی بیشتری خواهد کرد. این امر در نهایت می‌تواند روند درمان را در مسیر بهتری قرار دهد. ‌از این رو باید به مسائل مهم از جمله نورپردازی و یافتن نور مناسب برای مراکز مشاوره توجه شود. نورپردازی در این مراکز علاوه بر انتخاب نور مناسب، شامل رنگ و شدت آن نیز خواهد شد. بنابراین باید از طرح مناسب استفاده شود. معمولاً برای طراحی نورپردازی از روش‌ها و متد‌های مختلف استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.


    مرحله ابتدایی؛ طراحی با دست
    در مراکز مشاوره علاوه بر مشاور و روانشناس مراجعه‌کنندگان مختلف با روحیات و یا مشکلات متفاوت مراجعه خواهند کرد. بنابراین در طراحی باید به همه این تفاوت‌ها توجه شود. از این رو پس از مشخص شدن هدف اصلی برای نورپردازی، طراحی آن با کمک طراحان و با بکارگیری پارامتر‌های مورد نیاز آغاز خواهد شد. برای طراحی اولیه معمولاً از هیچ گونه نرم‌افزاری استفاده نمی‌شود و تنها به صورت دستی انجام خواهد شد.


    مرحله دوم؛ طراحی با کمک نرم‌افزار
    طرح اولیه کمک می‌کند تا با استفاده از اهداف تعیین شده بتوان از نرم‌افزار برای تکمیل طرح نورپردازی مرکز مشاوره استفاده کرد. نیاز افراد مراجعه‌کننده به مراکز مشاوره باعث شده است تا طراحی نورپردازی این مراکز متفاوت از دیگر مراکز و کلینیک‌ها باشد. این افراد در زمان حضور در مرکز به آرامش بیشتری نیاز داشته و همین موضوع نور پردازی این مراکز را به یک آیتم ضروری تبدیل می‌کند. استفاده از نرم‌افزار برای طراحی نورپردازی میزان نور، مدل به کار رفته، میزان انرژی مصرفی و جزئیات دیگر را مشخص خواهد کرد. نرم‌افزار‌های مخصوص طراحی نورپردازی می‌تواند به راحتی در پیاده‌سازی اهداف کارفرما مؤثر باشد.


    استفاده از نرم‌افزار دیالوکس و تکمیل طراحی پروژه مرکز مشاوره
    یکی از نرم‌افزار‌های مطرح در زمینه طراحی نورپردازی نرم‌افزار دیالوکس است که توسط بسیاری از مهندسان برق در شرکت‌های نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار با بررسی پروژه می‌تواند جزئیات آن از قبیل آیتم‌های مورد نیاز، لامپ‌ها، میزان وات مورد نیاز و… را مشخص کند.


    اجرای پروژه در مکان موردنظر
    پس از آنکه طراحی نورپردازی با کمک نرم‌افزار و با توجه به نیاز کارفرما انجام شد، می‌توان آن را در واقعیت پیاده‌سازی کرد. در این قسمت کلیه نکات مورد توجه قرار گرفته و اجرای آن نیز توسط مهندسان نظارت خواهد شد. کار نصب مطابق با طراحی انجام شده و با استفاده از تجهیزات مورد نیاز پایان می‌پذیرد. در نهایت پس از عملیاتی شدن پروژه تست نهایی انجام می‌شود. اجرای طرح همراه با تنظیم نور و با توجه به محیط کار خواهد بود. شرکت‌های مجری پروژه‌های نورپردازی از ابتدای پروژه تا تحویل نهایی کار همراه مشتری بوده و مطابق نظر و نیاز‌های مشتریان کار نورپردازی مرکز مشاوره را انجام می‌دهند.


    اهمیت نورپردازی در مرکز مشاوره
    در مراکز مشاوره افراد زیادی به عنوان مراجعه‌کننده رفت و آمد دارند. از جمله عوامل مؤثر بر روحیات این افراد طراحی نورپردازی مناسب است که به نوعی برقراری ارتباط با آن‌ها را آسان‌تر خواهد کرد. معمولاً تلاش می‌شود تا در طراحی نورپردازی مراکز مشاوره از طراحی‌های مشابه نورخورشید استفاده شود.
    استفاده از نور نامناسب علاوه بر ایجاد اثرات بد روی مراجعه‌کنندگان، برقراری ارتباط مناسب با مشاور را مشکل خواهد کرد. استفاده از نورپردازی مناسب یک مزیت برای مراکز مشاوره محسوب شده و در موفقیت آن نیز نقش دارد.


    داستان همکاری
    در پروژه مربوط به یک مرکز از مراکز مشاوره، کارفرما به علت محدودیت فضا استفاده از نورپردازی مناسب را مد نظر قرار داده بود. به همین دلیل با مشاهده نمایشگاه نوران تصمیم گرفت تا از راهکار‌های خلاقانه و متفاوت از طراحی، از چراغ‌های جدید استفاده کند.


    پیشنهاد‌های ویژه
    در این پروژه هدف اصلی استفاده از چراغ‌های جدید و تلفیق آن با طرح‌های خلاقانه بود.


    اتفاقات چالش برانگیز پروژه
    در پروژه طراحی نورپردازی این مرکز چالش‌هایی وجود داشت که همگی ناشی از مکان مرکز بود. وجود شیب در سقف‌ها، ترکیب‌بندی و استفاده از متریال متفا‌ت و عدم استفاده از سیم کشی به صورت مجدد از جمله چالش‌های تیم طراحی به شمار می‌رفت. ‌


    چراغ‌های مورد استفاده در پروژه مرکز مشاوره
    در پروژه مرکز مشاوره و روانشناسی از دو مدل چراغ پایه کوتاه مخصوص فضای بیرون متعلق به نوران به نام‌های H172-1و LC-109 استفاده شد. همچنین برای محوطه بیرونی و نما نیز نورپردازی جداگانه ای انجام گرفت. بدین ترتیب روشنایی مناسب برای تردد در شب بدون خطر ایجاد شد. همچنین المان‌های فضای سبز نیز جلوه و زیبایی خاصی پیدا کردند.
    دیگر چراغ مورد استفاده لیزر بلید مگنتی توران با کد T156 بود که به دلیل داشتن قابلیت‌هایی مانند لنز مینیاتوری، منبع نور مخفی و فناوری دارک لایت می‌تواند آسایش بصری مناسبی ارائه کند. همچنین نصب آن روی ریل‌های خطی بسیار آسان بوده و در مکان‌هایی مانند اتاق خواب، هال و پذیرایی، کانتر آشپزخانه، راهرو و فضای ادرای و تجاری قابل استفاده خواهد بود.


    نورپردازی فضای داخلی
    استفاده از چراغ‌های دکوراتیو و نورپردازی مناسب در فضای داخلی می‌تواند به اندازه معماری داخلی حائز اهمیت باشد. معماری داخلی شامل بافت، حجم، شکل و نقش عناصر داخلی است و نورپردازی مناسب به همراه میزان، نوع و انعکاس نور در بهتر دیده شدن معماری داخلی کمک می‌کند.


    سؤالات متداول
    چرا نورپردازی مرکز مشاوره و روانشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است؟
    به دلیل روحیات مختلف افراد مراجعه‌کننده و تفاوت آن‌ها، استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند آرامش بیشتری را ایجاد کند.
    اجرای پروژه نورپردازی شامل چند مرحله است؟
    اجرای پروژه نورپردازی شامل چهار مرحله طراحی با دست، طرحی با نرم‌افزار، تکمیل طرح با کمک نرم‌افزار و اجرایی کردن پروژه و نصب تجهیزات است.
    چه تجهیزات نورپردازی برای مرکز مشاوره روانشناسی به کار می‌رود؟
    در این مراکز بیشتر از چراغ‌های دارای نور قابل تنظیم و یا منبع نور مخفی مجهز به دارک لایت استفاده می‌شود.

    برای گرفتن مشاوره از کارشناسان نوران فرم را پر کنید

    ثبت درخواست