• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    نحوه انتخاب چراغ سقفی LED با اندازه مناسب

    چراغ سقفی ال ای دی

    کدام نور چراغ‌های LED مناسب است؟

    انتخاب رنگ نور، یک نوع پارامتر سلیقه‌ای است. چراغ‌های ال‌ای‌دی دارای سه نوع رنگ در زمان روشنایی هستند که شامل موارد زیر می‌شود؛

    • نور آفتابی (Warm White & Soft White): دمای این رنگ از نور بین 2700 تا 3000 کلوین بوده و این لامپ‌ها دارای رنگ زرد ملایم مانند غروب خورشید هستند. این رنگ از چراغ ال ای دی سقفی، احساس آرامش و راحتی را برای افراد حاضر در فضا به ارمغان آورده و به علت ملایم بودن بسیار برای مکان‌هایی که نیاز به آرامش دارند، مانند چراغ سقفی اتاق خواب، سالن نشیمن و سالن غذاخوری، مناسب خواهد بود.
    • نور صدفی یا یخی (Cool white): دمای رنگ نور صدفی یا یخی بین 3500 تا 4200 کلوین بوده و کمی از نور آفتابی سفیدتر و طبیعی‌تر است. این نوع نور می‌تواند احساس انرژی بیشتری را به افراد حاضر در محیط منتقل نماید. در واقع نور صدفی، یک رنگ نور میانه و ترکیبی از رنگ نور مهتابی و آفتابی خواهد بود. از این نور برای مکان‌ها و فضاهای اداری بیشتر استفاده می‌شود.
    • نور مهتابی (Day light): دمای رنگ نور مهتابی بین 5000 تا 6500 کلوین بوده و دارای رنگ‌های آبی و سفید است. این نوع نور، شبیه‌ساز روشنایی نیم‌روز در یک روز کاملاً صاف و بدون ابر است. از نور مهتابی برای مطالعه، کارهای دقیق مانند طراحی، فضاهای تولیدی و کارگاهی استفاده می‌شود.

    لامپ ال ای دی سقفی چه مزایایی دارد؟

    لامپ ال ای دی سقفی مزایای بسیاری دارد و برخلاف دیگر انواع چراغ‌ها با نورهای کم یا اسپات لایت‌ها، با استفاده از این نوع چراغ‌ها می‌توان پنل‌های روشنایی بزرگی تولید کرده و نور را به صورت یکنواخت توزیع و پخش کرد. نور اتاق با استفاده از چراغ سقفی اتاق خواب، به طور یکسان و بدون نقاط تاریک یا بخش‌های بیش‌ از اندازه روشن بوده است. همچنین نور پراکنده یکنواخت، درخشش بسیار کمتری تولید کرده و آسیبی به چشم‌ها وارد نمی‌کند. بهره‌وری انرژی نیز در این لامپ‌ها یک مزیت قابل توجه نسبت به سیستم‌های روشنایی قدیمی به حساب می‌آید، زیرا به ازای هر وات مصرف انرژی لامپ‌های LED، لومن بسیار بیشتری تولید می‌شود.

    انواع لامپ LED و چراغ سقفی اتاق خواب

    انواع مختلفی از لامپ ال ای دی و چراغ سقفی اتاق خواب وجود دارد که افراد بسته به نیاز خود، می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. در ابتدایی‌ترین نوع از کاربرد پنل‌های LED، برای روشنایی عمومی با قابلیت تنظیم محدود کاربرد دارد. با همه این‌ها، تراشه‌های LED انواع نورهای بسیاری را تولید کرده و پنل‌ها نیز دارای طراحی‌ها و قابلیت‌های متنوعی هستند. در ادامه مهم‌ترین انواع چراغ ال ای دی سقفی معرفی خواهد شد؛

    1. پنل‌های مستطیلی یا مربعی

    اغلب پنل‌های LED در ابعاد مربع یا مستطیل تولید می‌شوند. اندازه این پنل‌ها را می‌توان بر اساس نصب فلورسنت تغییر داده و انتخاب کرد.

    2. پنل‌های گرد به عنوان چراغ سقفی اتاق خواب

    چراغ‌های سقفی LED گرد به صورت معلق نصب شده و یک انتخاب محبوب برای نورپردازان و مصرف‌کنندگان به حساب می‌آیند. دلیل محبوبیت این چراغ‌ها این است که در ظاهر مشخص نبوده اما نور روشن و جذابی را ارائه می‌دهند. این نوع پنل‌ها نیز بسته به نیاز مصرف‌کننده، در قطرهای مختلفی تولید می‌شوند.

    3. پنل نوری لبه‌ای به عنوان چراغ سقفی اتاق خواب

    منبع نور در این مدل از پنل‌ها در اطراف قرار گرفته و لامپ‌ها از کنار وارد پنل می‌شوند. در نهایت از سطح پنل بیرون می‌تابد. پنل‌های لبه‌ای برای سقف‌های کشویی طراحی شده و جزو محبوب‌ترین نوع چراغ‌های ال‌ای‌دی سقفی هستند.

    4. پنل‌های دارای نور پس زمینه

    چراغ‌های پانلی با نور پس زمینه طراحی خاصی داشته و در پشت پنل کار می‌شوند. از این نوع پنل برای روشنایی‌های عمیق‌تر استفاده شده و نورا از پشت در سراسر پنل به جلو پخش خواهد شد.

    5. پنل‌ و چراغ ال ای دی با نور سفید

    یکی از رایج‌ترین نورها در نورپردازی، نور سفید بوده و پنل LED با نور سفید نیز جزو محبوب‌ترین نوع چراغ سقفی اتاق خواب به حساب می‌آید. با استفاده از این لامپ‌ها می‌توان کل نور اتاق را تولید کرده و در نهایت هزینه‌های مربوط به انرژی و نگهداری را نیز به حداقل رساند.

    6. لامپ ال ای دی سقفی با قابلیت تغییر رنگ

    علاوه بر روشنایی عمومی، از لامپ ال ای دی سقفی با قابلیت تغییر رنگ برای نورپردازی‌های خلاقانه نیز استفاده می‌شود. رنگ این نوع چراغ سقفی روکار تزیینی را می‌توان از طریق کنترل از راه دور، تغییر داده و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرد. این لامپ‌ها را می‌توان بر روی سقف‌ها به منظور تغییر نور استفاده کرده و یا روی دیوار نصب نمود. البته خود پنل نیز جذابیت زیادی دارد.

    نکات مهم در انتخاب بهترین چراغ سقفی اتاق خواب

    چگونه می‌توان بهترین چراغ‌های سقفی ال ای دی را انتخاب کرد؟ در ادامه سه مورد از مهم‌ترین نکاتی در انتخاب لامپ‌ها باید در نظر گرفت، معرفی شده است؛

    ·         اندازه چراغ سقفی اتاق خواب

    در زمان نصب چراغ سقفی اتاق خواب باید اطمینان حاصل کرد که این لامپ، منطقه وسیعی را با یک نور یکنواخت روشن نماید. اندازه چراغ سقفی LED را از نظر طول یا قطر باید کامل بررسی شود. به طور کلی چراغ‌های سقفی از حدود 15 اینچ تا حدود 60 اینچ که پنل‌های مربعی هستند، تقسیم‌بندی می‌شوند.

    ·         وات برای چراغ سقفی اتاق خواب

    علاوه بر اینکه اتاق خواب برای داشتن روشنایی یکنواخت باید یک لامپ سقفی LED بزرگ داشته باشد، در نتیجه باید از چراغ‌های قدرتمند استفاده کرد. این نوع لامپ‌ها نیز مانند دیگر انواع روشنایی، رتبه‌بندی قدرت متفاوتی داشته و از گزینه ارزان تا گران تقسیم‌بندی می‌شوند. برای روشنایی بیشتر و قوی‌تر باید از لامپ‌هایی با درجه قدرت بالا و وات بیشتر استفاده کرد.

    ·         دمای رنگ چراغ سقفی اتاق خواب

    در زمان خرید چراغ سقفی اتاق خواب باید از رنگ نور و دمای رنگ اطمینان حاصل کرد. برای تعیین رنگ چراغ‌ها باید به دمای رنگ آن‌ها توجه کرد. دماهای گرم‌تر مانند 2500 تا 3000 کلوین، رنگ‌های زرد و نارنجی داشته و دماهای سرد مانند 5000 تا 6000 کلوین، رنگ‌های آبی یا سفید دارند.

    انواع نصب چراغ سقفی اتاق خواب LED

    برای نصب چراغ سقفی در اتاق خواب و دیگر پنل‌های LED، سه روش اصلی نصب وجود دارد. هر یک از این روش‌ها به نسبت نیاز افراد به روشنایی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه انواع نصب لامپ ال ای دی سقفی به تفکیک معرفی می‌شود؛

    1. نصب آویز چراغ سقفی اتاق خواب

    چراغ ال ای دی سقفی را می‌توان با استفاده از یک بدنه به سقف متصل کرده و یا از زیر آن آویزان نمود. این نوع روش نصب پنل‌ها، نور را به صورت نرم و یکنواخت در کل فضا پخش می‌کنند. همچنین باید توجه داشت که برای نصب آویز، باید یک واحد تعلیق را بر روی چراغ‌های ال ای دی نصب کرد و سپس نور با استفاده از کابل‌های مخصوص از سقف آویزان می‌شود. به طور مثال این نوع چراغ‌های آویزان را می‌توان برای روشن کردن آکواریوم استفاده کرد.

    2. چراغ سقفی روکار

    چراغ سقفی روکار تزیینی یکی از روش‌های معمول و آسان برای نصب چراغ‌های LED سقفی است. برای نصب روی سقفی برای چندین سوراخ روی سطح نصب ایجاد تا قاب نصب شده و چهار طرف آن در این سوراخ‌ها پیچ شود.

    3. چراغ توکار سقفی ال ای دی

    از محبوب‌ترین روش‌های نصب چراغ سقفی اتاق خواب باید به لامپ‌های ال ای دی سقفی توکار اشاره کرد. به طور مثال، بسیاری از پنل‌های ال ای دی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مستقیماً در یک سیستم شبکه سنتی قرار گرفته و می‌توان به راحتی آن‌ها را در دیوار یا سقف جاسازی نمود. برای نصب پنل‌های ال ای دی توکار سقفی باید از ابعاد مناسب آن‌ها اطمینان حاصل کرده و شکافی با ضخامت و اندازه مناسب برای تعبیه آن‌ها ایجاد کرد.

    از دیگر مزایای چراغ‌های ال‌ای‌دی سقفی باید به عمر طولانی آن‌ها اشاره کرد. این مزیت بدان معنا است که مصرف‌کنندگان مجبور نیستند هرچند سال، برای تعمیر و نگهداری یا تعویض پنل‌ها، متحمل هزینه شوند. بسیاری از لامپ‌های LED موجود در بازار به راحتی می‌توانند بیش از 30هزار ساعت و یا بیشتر از یک دهه عمر کرده و استفاده خواهند شد. در انتهای بیان مزیت‌های این لامپ‌ها، ویژگی‌های ظاهر و حسی آن‌ها گفته شده که جزو محبوب‌ترین ویژگی چراغ ال ای دی سقفی به شمار می‌رود. این چراغ‌ها برای افرادی که به دنبال یک دکوراسیون مینیمال و معاصر هستند، مناسب بوده و در چیدمان نورپردازی چنین سبک‌هایی به کار می‌روند.

    انتخاب یک چراغ سقفی LED با اندازه اشتباه می‌تواند به طور جدی در طراحی فضای شما اختلال ایجاد کند.

    چراغ سقفی ال ای دی مناسب برای هر اتاق به سه پارامتر مهم بستگی دارد: ابعاد چراغ، طول چراغ و جایگاه نصب چراغ. در اینجا توضیح هر یک از این موارد آورده شده است:

    ابعاد چراغ سقفی ال ای دی: عرض و ارتفاع

    ابتدا با برخی پارامترهای اساسی شروع کنیم. توجه داشته باشید، این دستورالعمل‌ها در مورد چراغ‌های سقفی مانند لوسترها و آویزها در اتاق‌هایی مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب اعمال می‌شود.

    با یک اتاق شروع کنید و ارتفاع و عرض اتاق را یادداشت کنید.

    عرض

    برای تعیین عرض یک چراغ سقفی مناسب برای اتاق دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

    1. طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید.
      مثال: 10 در 12 فوت(حدود 3 در 3.5 ‌متر)
    2. دو اندازه گرفته شده را با هم جمع کنید.
      مثال 22=12+10 فوت (حدود 6.5 متر)
    3. سپس کلمه فوت  را به اینچ تغییر دهید. (بنابراین 22 فوت می شود 22 اینچ)
      مثال22 اینچ>55 سانتی‌متر
    4. این عرض ایده آل برای وسایل روشنایی در این اتاق است.

    ارتفاع

    برای تعیین ارتفاع یک چراغ مناسب برای اتاق شما:

    1. با اندازه‌گیری ارتفاع اتاق (کف تا سقف) شروع کنید.
      مثال: 10 فوت ارتفاع(حدود 3 متر)
    2. هر قد را در 2.5 و 3 ضرب کنید.
      مثال: 25=2.5*10

                  30=3*10

    • سپس کلمه فوت را به اینچ عوض کنید.
      مثال: 25 الی 30 فوت> 60 الی 75 سانتی‌متر
    • این ارتفاع ایده آل برای وسایل روشنایی در این اتاق است.

    بنابراین برای این اتاق، شما باید به دنبال یک چراغ سقفی با عرض 55 سانتی‌متر و ارتفاع 60 الی 75 سانتی‌متر باشید.


    چگونه بهترین چراغ سقفی را برای خانه خود انتخاب کنیم؟


    طول چراغ: چراغ روشنایی چقدر می‌تواند آویزان شود.

    بسته به اتاق یا محل قرارگیری چراغ سقفی LED طول یا ارتفاع چراغ آویز تعیین می‌شود. فاصله مورد نیاز بستگی به فضای مورد استفاده در نور دارد.

    در اتاق‌های نشیمن، اتاق‌های خواب یا سالن‌ها:

    • فاصله چراغ سقفی با زمین باید حداقل 2 متر باشد.
    • اگر سقف شما 2.5 متر است، برای دستیابی به ارتفاع نور مناسب در اتاق، یک چراغ سقفی ال ای دی با ارتفاع کم در نظر بگیرید.
    • در سالن‌ یا راهرو، لوسترها یا چراغ‌های آویزی که پایین آن حداقل 15 سانتی‌متر بالاتر از در است، نصب کنید.

    جایگاه: چراغ‌های سقفی ال ای دی را کجا آویزان کنید.

    فاصله اطراف و بین وسایل داخل اتاق و چراغ نیز مهم است. به ویژه در فاصله با مبلمان اطراف، کابینت جزیره‌ای آشپزخانه یا میز غذاخوری.

    نورپردازی مورد استفاده در آشپزخانه و اتاق ناهارخوری بیش از سطح دستورالعمل‌های فوق و با استفاده از تنظیمات جزئی‌تر اندازه‌گیری می‌شود.

    سوالات متداول

    1. روشنایی غیر مستقیم ال ای دی چیست؟

    روشنایی غیرمستقیم یک مورد انتخابی در چراغ‌های سقفی بوده و در این روش نصب از نوارهای چراغ ال ای دی در اطراف سقف استفاده می‌شود. سقف، نور این نوارها را منعکس کرده و در نهایت این نوع چراغ سقفی اتاق خواب، ابعاد اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. رنگ این چراغ‌ها با توجه به سلیقه و خواست افراد قابل تغییر است.

    2. اصول نورپردازی اتاق خواب‌ها کدام است؟

    یکی از ایده‌های پرکاربرد برای نورپردازی اتاق خواب، استفاده از نور کم است، زیرا هرچه نور کمتر باشد، فضای راحت و آرام‌بخش‌تری در اتاق به وجود می‌آید. در اتاق خواب می‌توان از انواع لوسترهای مدرن با طراحی‌های مختلف و همچنین لامپ‌های ال ای دی با روش‌های نصب مختلف استفاده کرد.

    3. انواع لامپ و چراع ال ای دی سقفی شامل چه مواردی می‌شوند؟

    محصولات روشنایی LED در دو دسته کلی لامپ و چراغ قرار می‌گیرند. به منظور استفاده از لامپ‌ها باید آن‌ها را در نگهدارنده‌های آویز، لوستر، قاب و غیره قرار داد و به این نگهدارنده‌ها، سرپیچ گفته می‌شود. سرپیچ‌ها نیز با توجه به مدل و کاربرد آن‌ها، انواع مختلفی داشته و مطابق با استاندارد ملی ایران، تقسیم‌بندی خواهند شد.

    منبع: lumens

    6 پاسخ به “نحوه انتخاب چراغ سقفی LED با اندازه مناسب”

    1. فرزانه گفت:

      چراغ سقفی های آویز که گوشه ی خانه هم آویزان می شود بسیار خانه را جذاب می کند.

    2. امیر علی گفت:

      چراغ سقفی طرح دار هم قشنگی خا ص خودش را دارد.

    3. سارا گفت:

      ابعاد چراغ سقفی ال ای دی خیلی مهم است در چه فضای گذاشته میشود.

    4. ساسان گفت:

      سلام.
      چجوری میشه قیمتشو بدونیم؟؟؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *