• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    روشنایی و نورپردازی مناسب کمد لباس!

    نورپردازی کمد لباس

    اگرچه کمد لباس پستوها را برای ما در خانه پر می‌کند اما باید کمدمان را به درستی منظم و سازماندهی کنیم که یکی از ملزومات نظم، روشنایی و نورپردازی مناسب کمد لباس است.

    افراد (خانم‌ها بیشتر) اغلب با این معضل روبرو می‌شوند: “چه چیزی بپوشیم؟”

    ما به شما خواهیم گفت که چگونه کمد خانه را به خوبی نورپردازی کنید، تا روشن و کاربردی شود.

    هر یک از ما آرزوی داشتن یک کمد لباس زیبا، جادار و منظم داریم. برای اینکه چنین باشد قطعاً باید درون کمد لباس به درستی نورپردازی شود.

    اگر نقاط اصلی کمد را به درستی نورپردازی کرده و پارامترهای مناسب را در انتخاب چراغ رعایت نماییم و نیز مهم‌ترین مکان‌ها را به طور دقیق روشن کنیم به راحتی و به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستیم می‌یابیم.

    نور اثر نظم و ترتیب را تقویت می‌کند و می‌تواند احساس تجمل و لوکس بودن را ایجاد کند. وقتی یک آینه به کمد اضافه کنیم، فضا را بیشتر در نظر افراد بزرگ خواهیم کرد.

    در مورد کمد لباس این امر بسیار مهم است، زیرا بیشتر اوقات کمدهای خانه کوچک و بدون دریچه هستند. علاوه بر این، کمد لباسِ کاملاً روشن در استفاده روزمره بسیار راحت‌تر است و می‌دانیم تمام افراد همین را می‌خواهند.

    روشنایی کمد لباس

    چگونه روشنایی صحیح را به دست آوریم؟

    ما می‌توانیم چندین راه حل استفاده کنیم. یکی از آنها انتخاب نورپردازی سنتی نقطه‌ای است. ما می‌توانیم روی سقف کمد از چراغ‌های سقفی توکار استفاده کنیم (چراغ‌های سقفی توکار نوران)، و یا از چراغ‌های تزئینی کوچک با نور رو‌به‌بالا استفاده کنیم.

    علاوه بر این درون کمد، قفسه‌ها و آویزهای لباس را نیز روشن کنید.

    آوردن نور به داخل پارتیشن‌ها و قفسه‌های آن با استفاده از سیستم روشنایی دکوراتیو امکان‌پذیر است. همچنین می‌توان از چراغ‌های هوشمند، جمع و جور استفاده کنیم تا ما به لطف آن به یک اثر عالی برسیم.

     برای به داشتن جلوه روشنایی زیبا و جالب، می‌توانیم چراغ‌های خطی را داخل کمد لباس نصب کنیم. دقت کنید که این چراغ‌ها باید به صورت عمودی نصب شود تا مدرن و جذاب به نظر برسند. همچنین نصب آنها در لبه کمد به طور کامل تمام داخل آن را روشن می‌کند.

    یک روش نورپردازی جالب دیگر، که با ترکیب مدرنیته و همه کاره بودن به شما امکان می‌دهد تا جلوه‌ای مشابه را به دست آورید، استفاده از پروفیل‌های آلومینیوم و نوارهای LED است.

    این راه حل بدون در نظر گرفتن اندازه در هر کمد لباسی کار خواهد کرد. پروفیل‌ها سبک و متنوع هستند و نصب آنها آسان است.

    نوارهای LED نیز در رنگ‌های متنوعی موجود هستند و به لطف کنترلرهای آنها می‌توانیم جلوه‌های زیادی را داشته باشیم، به‌عنوان‌مثال فضای داخلی را تاریک یا روشن کنید.

    نوار led داخل کمد لباس

    از نوارهای LED می‌توان برای روشن کردن قفسه‌ها، نصب آنها به صورت عمودی یا افقی استفاده کرد. همچنین می‌توانیم آنها را در کف کمد لباس هم نصب کنیم.

    انتخاب رنگ صحیح، هم برای فروشگاه‌ها و هم در کمد لباس خانه بسیار مهم است.

    لامپ‌های استفاده شده باید بالاترین شاخص رندر رنگ را داشته باشند که با Ra یا CRI نشان داده می‌شوند. شاخص ارائه رنگ با عددی از 0 تا 100 بیان می‌شود.

    در مورد روشنایی و نورپردازی مناسب کمد لباس، این شاخص باید حداقل 90 باشد. با این شاخص نور تقریباً و به طور کامل رنگ اصلی لباس و کفش منعکس می‌شود.

    دومین پارامتر مهم، رنگ نور است. از نظر عملی سفید خنثی بهترین رنگ خواهد بود. ما رنگ نور را با واحد کلوین اندازه می‌گیریم، سفید خنثی 4000 K است. این همان رنگی است که به ما امکان می‌دهد رنگ لباس را به خوبی مطابقت دهیم.

    رنگ مناسب روشنایی کمد لباس

    یک پاسخ به “روشنایی و نورپردازی مناسب کمد لباس!”

    1. نازلی گفت:

      وای چه فکر خوبی هست من هم همیشه این مشکل رو با توی کمد دارم و حتما این کارو انجام خواهم داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *