• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    راهنمای نورپردازی مغازه پوشاک

    چراغ دکوراتیو بوتیک

    بخشی از موفقیت یک فروشگاه به نوع نورپردازی آن بستگی دارد. در واقع، نورپردازی بوتیک می‌تواند بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، مشتریان را قادر سازد تا راه خود را در فروشگاه شما باز کنند و اگر به درستی استفاده شود، نور می‌تواند به فروش بیشتر شما کمک کند. در اینجا نکاتی در مورد نورپردازی فروشگاه‌های لباس و مد به شما خواهیم گفت.

    چرا نورپردازی مغازه پوشاک مهم است

    نورپردازی مغازه پوشاک یک مؤلفه اصلی ایجاد احساس مثبت در مشتری و در نتیجه، ترغیب او برای خرید است.

    به اعتقاد طراحان نورپردازی نوران :

    “نورپردازی مناسب فروشگاه بسیار مهم‌تر از روشنایی فضای فروشگاه است.

    نورپردازی حال و هوای فروشگاه را تنظیم می‌کند، خریداران را به نقاط کلیدی فروشگاه هدایت می‌کند و فضایی را برای یک تجربه به‌یادماندنی برای آنها فراهم می‌کند. “

    بسیاری از مردم به‌اشتباه بر این باورند که فروشگاه‌های مد و بوتیک، یک تجارت در حال مرگ هستند؛ اما این درست نیست. مردم هنوز دوست دارند از مغازه‌ها و فروشگاه‌های لباس خرید کنند؛ زیرا آنها هنوز در زندگی واقعی با لباس‌ها تعامل دارند.

    یعنی قبل از خرید لباس، احساس راحتی و تناسب‌اندام با آن در شما شکل می‌گیرد.

    نورپردازی بوتیک لباس

    ابتدا ، نگاهی به انواع مختلف روشنایی و نورپردازی در بوتیک لباس و فروشگاه ها می اندازیم.

    نورپردازی بوتیک لباس را می توان در بخش نورپردازی فروشگاه ها طبقه بندی کرد که آن نیز دارای چهار نوع مختلف نور است:

    • روشنایی عمومی / محیط
    • روشنایی وظیفه
    • نور اکسنت
    • روشنایی تزئینی

    نور اکسنت

    نورپردازی تأکیدی برای برجسته‌کردن نمایشگرها یا مناطق خاص در یک فروشگاه استفاده می‌شود. اطمینان از قابل‌مشاهده بودن محصول (با چشم) برای مغازه ضروری است. می‌توانید از این نوع نورپردازی برای جلب‌توجه افراد به مناطق خاصی از فروشگاه استفاده کنید. حتی برای استفاده در هنگام اجرای تبلیغات نیز فوق‌العاده است.

    چراغ‌های روشنایی تأکیدی در اندازه‌‌هایی مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آنها را روی دیوارها، نمایشگرها یا حتی قفسه‌ها نصب کرد. ازآنجایی‌که نورپردازی تأکیدی معمولاً زاویه‌دار است، یا روبه‌بالا یا رو به پایین – بسته به مکان و نوع لباس مهم است که از هر زاویه‌ای بررسی کنید تا مطمئن شوید نورها به چشم مشتری شما نمی‌تابند. این روزها، خرده‌فروشان بیشتر از چراغ‌های LED استفاده می‌کنند.

    روشنایی وظیفه

    نورپردازی مغازه پوشاک

    می‌توانید از چراغ‌های روشنایی کار در خانه استفاده کنید. اما این نوع تجهیزات نورپردازی به‌اندازه کافی همه‌کاره هستند. همان‌طور که از نام آن پیداست، روشنایی کار برای ایجاد نور زیاد در یک منطقه خاص در فروشگاه (دفتر کار، پیشخوان، اتاق پرو لباس و صندوق) در نظر گرفته شده است.

    نور تزئینی

    نورپردازی مغازه پوشاک را با نور تزئینی شروع کنید. هنگامی که این نوع روشنایی در نمایشگرها، ورودی جلو و روی دیوارها استفاده می‌شود، یک عنصر سرگرم‌کننده را اضافه می‌کند. نکته این است که باید مطمئن شوید که نورپردازی تزئینی که انتخاب می‌کنید با سبک فروشگاه شما مطابقت دارد.

    نور تزیینی برای روشنایی محل مناسب نیست، بلکه به زیباتر شدن مغازه و بوتیک شما کمک می‌کند. چند نمونه از چراغ‌های تزئینی شامل چراغ‌های آویز و لوستر است.

    نورپردازی محیطی

    نور محیطی و عمومی بسیار مهم است زیرا بر حالت و احساسی که می‌خواهید در فروشگاه خود ایجاد کنید، تأثیر می‌گذارد.

    هر یک از این عناصر به ایجاد یک تجربه خرید جذاب و منحصربه‌فرد کمک می‌کند. نور محیطی (عمومی) را به‌عنوان «پرکننده» در نظر بگیرید. هنگامی که نورپردازی تزئینی، تأکیدی و وظیفه شما در جای خود قرار گرفت، می‌توانید ببینید که آیا نقاط تاریکی وجود دارد یا سطح نور کلی خیلی کم است. نورپردازی حالت تاریک ممکن است برای برخی رستوران‌ها خوب عمل کند، اما برای فروشگاه‌های لباس مناسب نیست.

    چگونه از طریق نورپردازی جو دلخواه را ایجاد می‌کنید؟

    اتمسفر به فضای فروشگاه شما اشاره دارد. این فضا همان انرژی ناملموسی است که افراد هنگام ورود به یک فروشگاه احساس می‌کنند.

    این بدان معنی است که تقریباً یک واکنش احساسی ایجاد می‌کند و استفاده از فروشگاه شما را برای افراد آسان‌تر می‌کند.

    شما نیز بسته به نوع نوری که انتخاب می‌کنید، می‌توانید یک خرید راحت و دلپذیر یا خریدی سریع و پرانرژی ایجاد کنید.

    دانستن اینکه چه نوع فضایی را می‌خواهید ایجاد کنید، اولین قدم برای درک نوع نور موردنیاز است.

    بر اساس نوع روشنایی که برای نورپردازی مغازه پوشاک انتخاب می کنید ، می توانید یک تجربه خرید راحت و دلپذیر ، یا یک تجربه سریع و پرانرژی ایجاد کنید.

    چراغ دیواری مدل H165 نوران

    دانستن نوع فضایی که می خواهید ایجاد کنید ، اولین قدم برای فهمیدن این موضوع است که شما به چه نوع وسایل روشنایی نیاز دارید.


    این مطلب را بخوانید: جدیدترین متدهای طراحی نورپردازی اماکن اداری و تجاری


    چگونه نورپردازی مغازه پوشاک را انجام دهیم؟

    چه به دنبال لامپ برای بوتیک خود و یا حتی لامپ‌های گنبدی قدیمی یا لامپ‌های آویز هستید، مهم است که یک فروشگاه روشنایی مورد اعتماد پیدا کنید که بتوانید لامپ‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

    البته تجهیزاتی که خریداری می‌کنید به فضایی که می‌خواهید ایجاد کنید، بستگی دارد. کارشناسان شرکت نوران توصیه می‌کنند از ترکیبی از دستگاه‌های مختلف متناسب با بخش‌های مختلف فروشگاه خود استفاده کنید.

    به‌عنوان‌مثال، قفسه‌های لباس شما ممکن است نیاز به تنظیم نور متفاوتی نسبت به اتاق پرو شما داشته باشد.

    درجه حرارت چراغ های فروشگاه

    هر وسیله نورپردازی بسته به رنگ خود دمای خاصی را در فضای شما ایجاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، وسایل نور سفید خنک، فضای بزرگی ایجاد می‌کنند و برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک بسیار ایده آل هستند.

    از طرفی رنگ‌های گرم مانند مسی و نارنجی احساس گرما و صمیمیت ایجاد می‌کنند. آنها برای صاحبان مغازه‌هایی که می‌خواهند حس آشنایی ایجاد کنند، مناسب هستند.

    چراغ‌های نورپردازی مغازه پوشاک

    وقتی صحبت از لامپ می‌شود، طراحی به سمت استفاده از LEDها متمایل است. این به این دلیل است که گزینه‌ای کم مصرف و مقرون به صرفه است که به شما کمک می‌کند هزینه‌های سربار خود را کاهش دهید.

    لامپ‌های LED همه کاره هستند و به شما کمک می‌کنند تا مناطق خاصی را حتی به اندازه کوچک اما به یک شیوه عالی روشن کنید.

    اما در عین حال، روشنایی LED برای همه مناسب نیست و ممکن است برای تمام جنبه‌های سیستم روشنایی فروشگاه شما کارایی نداشته باشد. شما همچنین گزینه‌های دیگری مانند چراغ‌های فلورسنت خطی دارید. می‌توانید از LED برای نورپردازی تأکیدی و چراغ‌های فلورسنت برای روشنایی محیط استفاده کنید. لامپ‌های فلورسنت عمر طولانی‌تری دارند و نسبت به لامپ‌های رشته‌ای انرژی کارآمدتری دارند و می‌توانند انتخاب خوبی برای نورپردازی فضاهای بزرگ باشند.

    در نهایت باید بگوییم که نوری را انتخاب کنید که تا حد امکان با نور طبیعی مطابقت داشته باشد، بنابراین رنگ لباس واقعی به نظر می‌رسد و جزئیات به راحتی قابل مشاهده است. اگر می‌خواهید بر اکسسوری‌های درخشان یا لباس شب تأکید کنید، نورهای آبی را انتخاب کنید. همینطور می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان طراحی نوران در ارتباط باشید.

    سؤالات متداول

    انواع دسته بندی نورپردازی فروشگاه چیست؟

    نورپردازی فروشگاه به چهار دسته روشنایی عمومی / محیط، روشنایی وظیفه، نور تأکیدی، روشنایی تزئینی تقسیم بندی می‌شود.

    منظور از نورپردازی تأکیدی چیست؟

    نورپردازی تأکیدی برای برجسته‌کردن نمایشگرها یا مناطق خاص در یک فروشگاه استفاده می‌شود.

    بهترین لامپ‌ها در طراحی نورپردازی بوتیک چه نوع لامپی است؟

    معمولاً از لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده می‌شود. با وجود کم مصرف بودن این لامپ‌ها، در همه فضاها و برای نورپردازی تمام مغازه‌های پوشاک کارایی ندارند. در کنار این لامپ‌ها از لامپ‌های فلورسنت نیز استفاده می‌شود که علاوه بر طول عمر بالاتر کارایی بیشتری نیز دارند.

    برای ویترین نورپردازی مغازه پوشاک از چه نوع نوری استفاده می‌شود؟

    معمولاً از دو دسته نور تأکیدی برای برجسته کردن قسمت‌های مهم مثل ویترین استفاده می‌شود. نورپردازی تأکیدی معمولاً زاویه‌دار است، یا روبه‌بالا یا رو به پایین – بسته به مکان و نوع لباس مهم است که از هر زاویه‌ای بررسی شود. همچنین از نور تزیینی نیز برای زیباتر شدن و جلب توجه بیشتر مشتریان در ویترین‌ها استفاده می‌شود.

    یک پاسخ به “راهنمای نورپردازی مغازه پوشاک”

    1. لیلا گفت:

      نورپردازی خلیی مهم است برای بوتیک و برای جلب مشتری باید رعایت بشود اگر می خواهند موفق بشوند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *