• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    نحوه نصب چراغ خطی رو کار چیست؟

    نصب چراغ خطی رو کار

    چراغ خطی رو کار به چراغ‌هایی گفته می‌شود که به شکل خارجی طراحی و نصب می‌شوند. این چراغ‌ها متشکل از ال‌ای دی‌هایی هستند که معمولاً توسط قاب‌های طراحی شده نصبی، آویز و یا سیار محافظ می‌شوند. کاربرد چراغ خطی رو کار معمولاً در مکان‌هایی هست که قبلاً در معماری تعریف نشده‌اند یا نیاز به سطح نزدیک‌تر نور هستند. امروزه در بیشتر گالری‌های هنری، نمایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های تفریحی و گیم نت‌ها و فروشگاه‌های مختلف از چراغ خطی رو کار استفاده می‌شود.

    لوستر‌ها و آویز‌های ال‌ای دی نیز نوعی از چراغ‌های رو کار محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده از چراغ‌های خطی رو کار میزان نور و تنظیم فاصله نور تا سوژه است. اگر به روی میز‌های بیلیارد، بعضی میز‌های کافه‌ها، میز‌های مطالعه، قاب نقاشی گالری‌ها، ویترین فروشگاه‌ها نگاه کنید می‌توانید انواع مختلف چراخ خطی رو کار را مشاهده کنید.

    نحوه نصب چراغ خطی رو کار چیست؟

    این نوع چراغ‌ها معمولاً از ال‌ای دی استفاده می‌کنند. مزایای استفاده از ال‌ای دی در چراغ خطی رو کار مختلف است که از جمله می‌توان به صرفه‌جویی در انرژی، طول عمر بالا، قابلیت تنظیم نور و رنگ، کیفیت نور شارپ‌تر و شفاف‌تر اشاره کرد. شرکت نوران با بحره‌گیری از انواع ال‌ای دی‌های با کیفیت در طرح‌ها، شکل‌ها و ولتاژ‌های متفاوت به شکل نصبی یا آویز چراغ‌های رو کار را طراحی و نصب می‌کند. مشاوران نوران می‌توانند نسبت به کاربری و نیاز شما بهترین و با کیفیت‌ترین نوع این چراغ‌ها را معرفی کنند. کلیه چراغ‌های نوری رو کار با بهترین برند‌های ممکن و زیبا‌ترین آویز‌ها و قاب‌ها از گالری نوران قابل تهیه است، ضمن اینکه متخصصین نور در نوران می‌توانند این چراغ‌ها را با سلیقه و طرح مورد پسند شما طراحی کنند.

    مزایا و معایب چراغ خطی رو کار

    مزایای استفاده از چراغ خطی رو کار همانطور که گفته شد بسیار زیاد است. از آن جمله می‌توان به قابلیت نصب آسانتر، قابلیت تنظیم و جا به جایی، زیبایی ظاهری و لوکس، مناسب برای فاصله‌های مدیوم، قابلیت تعویض و نظافت آسانتر اشاره کرد. یکی از بزرگترین محاسن چراغ خطی رو کار این است که خود فرد به آسانی می‌تواند به تعویض یا تعمیر این چراغ‌ها بپردازد در حالی که در نوع چراغ‌های خطی تو کار معممولا این کار مستلزم حضور برق کار و متخصص است. از دیگر مزایای چراغ رو کار قاب و آویز‌های متنوع آن است.

    امروزه در طراحی رستوران‌ها و کافه‌ها معمولاً انواع خاص این آویز‌ها می‌تواند به طراحی داخلی کمک بسیاری بکند. ضمن اینکه این قاب‌ها و آویز‌ها برای تمامی نیاز‌ها و کاربری‌ها معمولاً طراحی بخصوص خود را دارند. آویز‌های چراغ‌های ال‌ای دی به شکل چوبی، فلزی، آلومنیومی و استیل طراحی و تولید می‌شوند. همچنین نور متمرکز و منعطف چراغ‌های خطی یکی از با کیفیت‌ترین نور‌های ممکن برای نور پردازی سطح‌ها و میز‌ها به حساب می‌آید.

    مزایا و معایب چراغ خطی رو کار

    از معایب چراغ خطی رو کار تقریباً همان دلیلی است که مزیت نیز محسوب می‌شود. نزدیک بودن این نوع چراغ‌ها به سطح و محیط معمولاً باعث ایجاد ضربه، برخورد آب، اتصال و نیم سوز شدن بیشتر نسبت به نوع تو کار می‌شود. همچنین برای مصارف خارجی نیز چراغ‌های رو کار کمتر کاربرد دارند زیرا مقاومت کمتری نسبت به بارش و آسیب‌های محیطی دارند.

    امروزه با اینکه برای چراغ‌های رو کار نیز انواع قاب‌های ضد آب طراحی و تولید شده اما معمولاً طراحان برای نما‌های خارجی ال‌ای دی‌های تو کار را ترجیح می‌دهند. از دیگر معایب آن‌ها می‌توان به سیم کشی خارجی این چراغ‌ها اشاره کرد. معمولاً به علت اتصال خارجی و حفاظ کمتر اتصالات آن‌ها وارد شدن فشار و برخورد به قاب یا سیم کشی آن‌ها می‌تواند باعث آسیب به چراغ‌ها یا در مواردی اتصال سیم کشی آن‌ها شود.

    جمع‌بندی، چگونه چراغ خطی رو کار را نصب و تعویض کنیم؟

    چراغ خطی رو کار مانند سایر انواع ال‌ای دی‌ها متشکل‌ها میکروچیپ‌های متعدد هستند که به وصیله سوکت به بدنه اصلی وصل می‌شوند. معمولاً در نوع خاص این چراغ‌ها که در بدنه متفاوت است تنها نیاز است که سیم کشی به قاب آن وصل شود و نصب و تعویض را بسیار آسانتر کرده است اما در نوع قدیمی‌تر شما می‌توانید نسبت به سایز، نوع و ولتاژ مورد نیاز چراغ خود آن را از فروشگاه‌ها و گالری نوران با بهترین کیفیت و برند ممکن تهیه و نصب نمایید.

    هنگام نصب چراغ‌ها یا تعویض آن همیشه توجه داشته باشید که به علت ظریف بودن اتصالات و سوکت‌ها از هر گونه فشار یا کشیدن با قدرت بالا خود داری کنید. اتصالات میکروچیپ‌ها و سوکت‌های ال‌ای دی بسیار در برابر فشار حساس هستند و می‌تواند باعث آسیب دیدن بدنه اصلی یا کابل‌ای‌ای دی‌ها شود.

    در کل استفاده از چراغ خطی رو کار امروزه بسیار رایج و عمومی است. به علت تعدد بسیار زیاد نوع، کیفیت، ابعاد، رنگ و ظاهر این نوع چراغ‌ها برای جا‌هایی که از پیش طراحی نور خاص قبلی نداشته‌اند، یا برای کاربری‌های ویژه از این نوع چراغ استفاده می‌کنند. چراغ خطی رو کار بسیار برای فواصل متوسط و کم پیشنهاد می‌شود زیرا نوری متمرکز‌تر، ملایم‌تر و شفاف‌تری را ارائه می‌دهد. بیشترین کاربرد چراغ‌های خطی رو کار معمولاً به شکل آویز‌های سقفی یا نوع دیواری آن است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *