• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    راهنمای خرید چراغ سقفی – بخش دوم

    چراغ سقفی آویز

    در بخش اول راهنمای خرید چراغ سقفی به بررسی چراغ‌های فلش مونت، نیمه فلش مونت، توکار و ابزاری پرداختیم و در ادامه به معرفی انواع چراغ سقفی آویز، مزایای و موارد مصرف آنها خواهیم پرداخت.

    چراغ سقفی آویز

    چراغ‌های آویز سقفی برای کار و نور محیط سازگارتر هستند. این نوع چراغ‌ها، نور را به یک منطقه کوچک متمرکز می‌کنند و به راحتی می‌توانند به یکی از نقاط اصلی و حساس در هنگام طراحی نورپردازی اتاق تبدیل شوند.

    1. چراغ‌های آویز معمولی

    چراغ‌های آویز از‌آنجا‌که کمی آویزان می‌شوند تا حدی شبیه لوسترها هستند. اما، این چراغ‌ها فقط یک منبع نور برای شما فراهم می‌کنند. اگر فضای کافی برای نمایش وسایل دکور ندارید، آویزهای کوچک یک روش عالی برای جذابیت بصری یک اتاق است.

    یعنی اگر می‌خواهید برای یک منطقه خاص نور اضافی داشته باشید، چراغ سقفی آویز را می‌توانید به اتاق اضافه کنید. همچنین می‌توانید چندین چراغ آویز را در یک اتاق کوچک نصب کنید و روشنایی خوبی در مناطق مختلف ایجاد کنید. اگر می‌خواهید یک راهرو را روشن کنید، حتماً آویزهای کوچک بخرید.

    در طراحی نورپردازی داخلی حتماً به اندازه چراغ آویز و اینکه آیا طرح با سبک مبلمان و وسایل تزئینی خریداری شده، توجه کنید.

    چراغ آویز LED,COB داخلی کد C159
    چراغ آویز LED,COB داخلی کد C159

    چراغ‌های آویز نوران را ببینید…


    2. چراغ‌های آویز معکوس

    چراغ‌های آویز معکوس فضای مطلوبی را برای هر اتاق ایجاد می‌کنند. بسیاری از صاحبان خانه از چراغ‌های آویز معکوس بالای جزیره آشپزخانه خود استفاده می‌کنند، اما این سبک می‌تواند در اتاق خواب یا حتی در اتاق نشیمن معجزه کند.

    این نوع وسایل روشنایی برای نورپردازی محیط ایده آل هستند. این چراغ‌ها می‌توانند باعث شوند که یک اتاق کوچک بزرگتر به نظر برسد چراکه چراغ آویز مقداری از نور را به سمت سقف هدایت می‌کند.

    فروشندگان اغلب از اصطلاح آویزهای کاسه‌ای برای اشاره به این چراغ‌های آویز استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید اشکال دیگری را برای جلوه‌ای مدرن‌تر پیدا کنید.

    3. لوسترها

    قطعاً یک لوستر می‌تواند اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی شما را زیباتر کند! از‌آنجا‌که این نوع وسایل روشنایی فوراً به مرکز توجه اتاق تبدیل می‌شود، شما باید سبک لوستر خود را با دقت زیادی انتخاب کنید. همچنین تنظیم صحیح ارتفاع این نوع از چراغ سقفی آویز نیز بسیار مهم است.

    پایین‌ترین قسمت لوستر باید 30 سانتی متر بالاتر از میز غذاخوری باشد. اگر بالاتر باشد برای اتاق خیلی کوچک به نظر خواهد رسید و اگر پایین‌تر باشد ممکن است مانع دید درست باشد.

    لوسترها یک گزینه محبوب برای اتاق‌های پذیرایی هستند و شما می‌توانید سبک‌های مختلفی از جمله طرح‌های مدرنی را برای اتاق‌تان پیدا کنید.

    اگر می‌خواهید یک فضای خالی بزرگ را نورپردازی و میز غذاخوری را به نقطه اصلی تمرکز اتاق خود تبدیل کنید، این نوع چراغ سقفی ایده آل است.

    لوستر نوران

    راهنمای تعیین اندازه ایده آل لوستر :

    • اگر لوستر به بالای میز غذاخوری شما قرار دارد، قطر لوستر باید با نیمی از عرض میز مطابقت داشته باشد.

    • برای اتاق‌های دیگر، طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید. این عدد در واحد اینچ به قطر ایده آل لوستر مطابقت دهید. یعنی اگر اتاق شما 30 متر بود یک لوستر 30 اینچی برای آن تهیه کنید.

    در هنگام خرید لوستر باید چند نکته دیگر را در نظر بگیرید:

    • می‌توانید یک آویز زنجیری برای ظاهر سنتی‌تر انتخاب کنید یا یک لوستر معلق را که نزدیک به سقف باشد.
    • لوستر با شاخه‌های بیشتر نور بیشتری را تولید می‌کند. برای اتاق‌های کوچک‌تر می‌توانید لوسترهایی با دو یا سه شاخه پیدا کنید.
    • اگر می‌خواهید یک اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد، در کنار لوستر یک طراحی نورپردازی ایده آل انجام دهید.
    • هزینه نصب یک لوستر حرفه‌ای بسته به وسیله‌ای که انتخاب کرده‌اید باید بین 100 تا 400 هزار تومان هزینه داشته باشد. جایگزینی لوستر قدیمی با جدید مقرون‌به‌صرفه‌تر است زیرا نیازی به نصب سیم کشی جدید ندارید.

    4- چراغ ریلی سقفی

    چراغ ریلی

    چراغ سقفی آویز از نوع ریلی در طراحی نورپردازی داخلی جلوه‌ای بسیار مدرن ایجاد می‌کند. این چراغ‌ها برای روشنایی اکسنت یا کار ایده آل هستند چراکه چندین چراغ تک در یک مسیر قرار می‌گیرند.

    بسته به اثر و ارتفاع مورد نظر می‌توانید ریل را روی سقف نصب کنید یا آن را از سقف آویزان کنید. برخی از چراغ‌های روشنایی ریلی سقفی امکان تنظیم جهت چراغ‌های تکی را می‌دهد، که این برای فضای آماده سازی غذا یا میز کار بسیار مناسب است!

    نورپردازی ریلی سقفی از عناصر طراحی محبوب آشپزخانه‌ها و حمام‌های مدرن است. اما اگر یک طراحی مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید، چراغ ریلی سقفی گزینه جالبی برای وسایل نیمه براق است.

    با انتخاب ریلی که برای نصب کردن آویزهای تکی طراحی شده است، می‌توانید نورپردازی را با چراغ‌های آویز ترکیب کنید. با آویختن آویزها در ارتفاعات مختلف جلوه‌ای اصلی ایجاد کرده و از نور بهینه استفاده کنید.

    نورپردازی ریلی سقفی از سایر گزینه‌ها متمایز است زیرا به راحتی می‌توانید این وسایل را شخصی سازی کنید. هزینه نصب نیز مقرون به صرفه است.

    اگر می‌خواهید در گوشه‌ای روشنایی کاری اضافه کنید یا احساس می‌کنید که یک طراحی منحنی بهترین شکل را خواهد داشت، استفاده از چراغ‌های ریلی سقفی منطقی‌ترین گزینه است.

    5. چراغ‌های جزیره‌ای

    نورپردازی با چراغ سقفی آویز جزیره‌ای تا حدی شبیه چراغ‌های ریلی سقفی است. اما تفاوت آنها در این است که چراغ‌های جزیره‌ای معمولاً کمتر از آنچه چراغ‌های ریلی آویزان می‌شوند.

    حتی اگر فروشندگان چراغ‌های جزیره‌ای را به عنوان اقلام طراحی نورپردازی آشپزخانه بفروشند، ما به شما می‌گوییم این چراغ‌ها برای یک کارگاه یا یک میز بزرگ مناسب خواهد بود.

    چراغ آویز E27 داخلی کد RMS5
    چراغ آویز E27 داخلی کد RMS5

    بخش اول راهنمای خرید چراغ سقفی

    سورس: اقتباس شده از هوم تراست

    2 پاسخ به “راهنمای خرید چراغ سقفی – بخش دوم”

    1. محبوبه گفت:

      چراغ های آویز معمولی برای اتاق خوب میشود ولی برای اتاق نشیمن اصلا دوست ندارم.

    2. سمیرا گفت:

      قرار دادن لوستر در بالای میز غذاخوری بسیار زیبا و جذاب میشود ولی اصلا سایز و اندازه اش را نمی دوستم ممنون از راهنمای کاملی که کردید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *