• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    چراغ آویز مدرن جایگزین چراغ آویز قدیمی

    چراغ آویز مدرن نوران

    به نظر شما چراغ‌های آویز از مد افتاده‌اند؟ پاسخ به این پرسش ممکن است سخت باشد. اما با نگاه به طرح‌های فعلی طراحان نورپردازی داخلی، اهداف استفاده از چراغ آویز، محل قرارگیری در خانه، به سمت استفاده از چراغ آویز مدرن رفته است.

    پس پاسخ ما به این پرسش قطعا نه خواهد بود.

    نور و روشنایی عامل ارتباط ما با دنیای اطرافمان است و به همین دلیل هم است که نورپردازی نقش بسیار پررنگی در دکوراسیون دارد. بازی با سایه و نور باعث می‌شود شما بخشی از فضا را بهتر ببینید و زیبایی‌های بیشتری به چشم شما بیاید. در دکوراسیون مدرن از چراغ آویز مدرن بسیار استفاده می‌شود و به این صورت نوری نسبتا نقطه‌ای شکل می‌گیرد.

    چراغ‌های آویز مدرنی که برای استفاده در طراحی نورپردازی در نظر گرفته می‌شود بسیار سبک هستند. در واقع، محبوبیت آنها در حال افزایش است.

    چراغ آویز چیست؟

    چراغ آویز نوعی چراغ است که از سقف آویزان یا معلق است. در حالی که چراغ‌های توکار و روکار امروزه در خانه‌ها نصب می‌شوند، در اتاق‌ها بیشتر از چراغ آویز استفاده می‌شود.  

    بهتر است بدانیم برای برخی از اتاق‌ها و مکان‌ها، چراغ‌های آویز اولین انتخاب هستند و به طور گسترده استفاده می‌شوند.


    برای بازدید از چراغ‌های آویز مدرن نوران کلیک کنید


    هنر نورپردازی در دکوراسیون

    همان طور که می‌دانید، نور و نورپردازی تاثیر بسیاری بر دید شما دارد. در طراحی مدرن با استفاده از نورپردازی آنچه را که می‌خواهند مورد توجه بیشتری قرار گیرد را بیشتر روشن می‌کنند. به‌عنوان‌مثال از چراغ آویز مدرن بالای میز آشپزخانه استفاده می‌کنند تا هم هنگام کار نور کافی در اختیار آشپز قرار بگیرد و هم هنگام صرف غذا نور میز را روشن کند. به این صورت تمرکز روی آشپزی و غذا است به جای آنکه روی ظرف‌های کثیف شده داخل سینک باشد.

    بهترین مکان برای استفاده از چراغ آویز در خانه کجاست؟

    نمونه‌هایی زیادی از چراغ‌های آویز برای نصب و استفاده در هر اتاق وجود دارد، اما دو مکان مجزا وجود دارد که در آنها استفاده از چراغ آویز بسیار معمول است.

    این مکان‌ها عبارتند از:

    1. آشپزخانه: به طور خاص در بالای جزیره‌ها.

    با افزایش محبوبیت طرح جزیره آشپزخانه، استفاده از چراغ آویز مدرن در این قسمت نیز افزایش ‌یافته است. چراغ‌های آویز مدرن نه تنها نور بسیار خوبی برای سطوح دارند، بلکه بسیار زیبا هم به نظر می‌رسند.

    دلیل اینکه آنها به خوبی در بالای جزیره‌های آشپزخانه کار می‌کنند این است که شما نمی‌توانید در آن مناطق قدم بزنید بنابراین خطر برخورد سر شما با چراغ آویز وجود ندارد.

    چراغ آویز مدرن C212

    2. اتاق ناهارخوری

    به طور خاص، چراغ آویز مدرن به همان دلایلی که بالاتر در مورد جزیره آشپزخانه اشاره شد، برای نصب و استفاده بالای میزهای غذاخوری هم ایده آل است.

    3.  راهروها

    راهروها و سرسراهای طولانی برای نصب لوستر (از نظر فنی نوعی چراغ آویز است) بسیار موقعیت خوبی است. توجه داشته باشید که راهروهایی با سقف 2.5 تا 3 متر برای نصب لوستر مناسب نیستند.

    ایده شکل گیری چراغ آویز مدرن از کجا آمده است؟

    ایده شکل گیری چراغ‌های آویز قدمتی طولانی دارد. جاسپرموریسون در بازار گوشت قدم می‌زد و به چراغ‌های این بازار نگاه می‌کرد. او از این نوع نورپردازی الهام گرفت و چراغ‌های آویز طراحی شد. جاسپر متولد ۱۹۵۹ است و در سال ۲۰۰۷ دکترای افتخاری طراحی به او اهدا شد. او یکی از طراحان صنعتی حرفه‌ای دنیا است. امروزه نیز بسته به نوع طراحی‌های مدرن و سلیقه جامعه شکل و طراحی چراغ آویز تغییر کرده است. فاصله تغییر طراحی در گذر زمان کم‌تر شده و در طول زمان شاید تغییرات ظاهری این چراغ خواهیم بود.

    طرح‌های جایگزین برای چراغ آویز

    معمولاً 2 گزینه وجود دارد که به شرح زیر است:

    1- نورپردازی با چراغ سقفی توکار:

    معمولاً طراحان نور چراغ سقفی توکار را خیلی دوست دارند. اگرچه این نور زیبایی خاصی را به شما ارائه نمی‌دهد، اما نور محیط در همه جای خانه یک نوع نور یکدست و برجسته است.

    با این وجود، مطمئناً طراحان نورپردازی استفاده از یک چراغ آویز مدرن و شیک را بالای جزیره آشپزخانه و میز غذاخوری ترجیح می‌دهند.

    در مورد راهروها هم، به شرایط بستگی دارد. اگر راهرو دارای یک سقف واقعاً بلند باشد، کار درست این است که نور را به پایین بتابانید تا یک قطعه زیبایی را در زمینه دید ارائه دهید.

    2- نورپردازی با چراغ سقفی روکار:

    وقتی یک چراغ آویز مدرن نصب می‌کنید کمتر در مورد چراغ‌های دیگری که نصب شده روی سقف هیجان زده می‌شویم. پس همیشه باید چراغ آویز را به‌صورت منطقه‌ای در خانه نصب کنیم تا چراغ‌های سقفی روکار دیده شوند.

    منظور از نصب چراغ آویز در یک فضای خاص چیست؟

    منظور از نصب چراغ آویز در یک فضای خاص این است که نور نباید انسدادی باشد. شما نمی‌خواهید چراغی در یک اتاق نشیمن آویزان شود که در آن افراد مجبور باشند برای جلوگیری از برخورد سر خود را پائین بیاوردند. در این حالت، نصب فلاش یا چراغ توکار بسیار بهتر است.

    ویژگی‌های چراغ آویز مدرن

    استفاده از چراغ آویز مدرن تنها جنبه زیبایی ندارد؛ بلکه در کنار زیبایی مزایایی دارد که استفاده از آن را دلچسب‌تر می‌کند. مزایای این مدل چراغ به شرح زیر است.

    • قابلیت تنظیم: ارتفاع چراغ‌های آویز قابل تنظیم است و می‌توانید بسته به فضا و نوع طراحی ارتفاع آن را تغییر دهید.
    • هماهنگی با انواع دکوراسیون‌ها: امروزه طراحی چراغ آویز بسیار متنوع است و شما می‌توانید آن را با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ کنید.
    • ایجاد نور مناسب: در برخی از فضاها نیاز به نور نقطه‌ای متمرکز و فضای روشن است و این مدل چراغ‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند.
    • تزئین فضا: نوع طراحی این چراغ‌ها به شکلی است که خود حالت زینتی دارند و علاوه بر تامین روشنایی جلوه‌ای از زیبایی را به فضا اضافه می‌کنند. همچنین استفاده از چراغ آویز فضا را متفاوت و خاص می‌کند.

    تناسب چراغ آویز مدرن با فضا

    نکته بسیار مهمی که هنگام انتخاب چراغ آویز مدرن باید به آن توجه کنید، اندازه آویز و خود چراغ، با اندازه فضا است. چراغ‌های آویز برای فضاهای کوچک و بسته با سقف کوتاه مناسب نیست. اما برای فضاهای باز و با سقف بلند فوق‌العاده است. هنگام انتخاب مدل چراغ آویز به نوع فضای خود دقت کنید.

    انواع چراغ آویز مدرن

    چراغ آویز با طراحی مدرن  امروزه خود در اشکال مختلفی تولید می‌شود. به طور کلی این چراغ‌ها با میله، زنجیر و طناب متصل می‌شوند.

    • برخی از این چراغ‌های آویز جهت دار هستند و نور را از بالا به پایین و در یک جهت منتشر می‌کنند. این نوع چراغ‌ها برای روشن کردن نقطه‌ای و موردی استفاده می‌شوند. مثلا بالای میز بیلیارد، میز غذاخوری، میز کار و میز بازی قرار می‌گیرند.
    • چراغ مدرن چند چراغی نیز یکی دیگر از مدل‌های مدرن و خاص است. این چراغ آویز در دکوراسیون‌های مدرن و صنعتی بیشتر استفاده می‌شود. در این طراحی، چراغ آویز مانند شاخه درخت است و شاخه‌های کوچکی از آن جوانه زده و روی هر یک، یک لامپ نصب شده است.
    • چراغ آویز خطی که نازک و بلند است.
    • چراغ آویز کاسه‌ای یا چراغ آویز سقفی مدرن دارای زنجیری کوتاه است و یک کاسه به پایین میله متصل است.
    • چراغ آویز شیشه‌ای هم نوع دیگری از چراغ‌های مدرن است که برای فضاهای خاص طراحی شده است.
    • چراغ آویز مدرن مینی نوعی دیگری از چراغ‌های مدرن هستند که فضای کمی‌ را اشغال می‌کنند. این مدل از چراغ‌ها برای فضاهای کوچک مناسب هستند.

    اهمیت ارتفاع سقف برای استفاده از چراغ آویز

    همان طور که گفته شد یکی از موارد مهم که هم بر کاربردی بودن فضا و هم زیبایی فضا اثر می‌گذارد، ارتفاع سقف است. چراغ آویز باید حداقل فاصله استاندارد خود را با کف در فضاهای مختلف داشته باشد. به‌عنوان‌مثال این فاصله در اتاق خواب برابر ۲.۱ متر و در راهرو برابر ۱.۸ متر است. البته اندازه آویز کمی تغییر می‌کند؛ اما لازم است قبل از خرید به این موضوع توجه کنید.

    کاربرد چراغ آویز سقفی مدرن

    یکی از مدل‌های مدرن چراغ‌های آویز، چراغ آویز سقفی است. در هنگام خرید این نوع چراغ لازم است به سبک دکوراسیون و چیدمان فضای خود دقت کنید تا در هماهنگی با هم قرار گیرند. چراغ آویز سقفی مدرن معمولا روشنایی کمی دارد و برای فضاهایی که نیاز به نور کم دارند مناسب است. البته بسته به مدل چراغ، سلیقه شما و نوع طراحی می‌توان در هر فضایی از این چراغ‌ها استفاده کرد.

    دسته‌بندی چراغ‌های آویز بر اساس جنس

    علاوه بر نوع طراحی چراغ آویز مدرن را می‌توان بر اساس جنس هم تقسیم بندی کرد که شامل موارد زیر می‌شود.

    • چوبی
    • برنجی
    • برنزی
    • آلومینیومی
    • شیشه‌ای
    • پلاستیکی

    آیا چراغ‌های آویز هرگز از مد نمی‌افتند؟

    مگر می‌شود؟ همه چیز یک روز از مد خارج می‌شود. بله، اما این زیبایی چراغ‌های آویز است که هیچگاه از مد نمی‌افتد.

    همواره برخی از سبک‌ها، اشکال و طرح‌ها از مد افتاده‌اند، اما در مورد چراغ آویز اینگونه نیست. با استفاده از چراغ‌های آویز مدرن می‌توان طرح‌هایی ایجاد کرد که محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

    لوسترها صدها سال است که وجود دارند، زیرا نور چراغ آویز یا معلق بهترین گزینه برای برخی فضاها است.

    بنابراین، اگرچه شاید برخی از طراحان تمایل به ادعای چنین محکمی نداشته باشند، اما ما معتقدیم چراغ‌های آویز هرگز از مد نمی‌افتند.

    آیا می‌توانید چراغ‌های آویز را به سیستم هوشمند متصل کرد؟

    بله این امکان وجود دارد که چراغ آویز را از طریق موبایل خود کنترل کنید.

    آیا ارتفاع چراغ آویز بسته به فضا قابل تغییر است؟

    یکی از مزیت‌های این چراغ‌ها امکان تغییر ارتفاع آنها است. شما می‌توانید با توجه به فضای خود این چراغ‌ها را پایین بیاورید یا به سقف نزدیک کنید.

    ابعاد و فضای مناسب برای نصب چراغ آویز آشپزخانه چقدر است؟

    بهترین فضا برای استفاده از چراغ آویز بالای جزیره است و این امر زیبایی فضا را بیشتر می‌کند و همچنین نور کافی برای کار را ایجاد می‌کند. چراغ آویز برای اشپزخانه‌های کوچک با سقف کوتاه مناسب نیست.

    کلام آخر

    چراغ آویز مدرن انواع مختلفی دارد و هر یک از مدل‌های آن برای فضای مشخصی با سبک طراحی مشخص طراحی شده است. این نوع چراغ‌ها هم روشنایی فضا را تامین می‌کنند و هم جنبه تزئینی دارند. در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال می‌توانید با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

    3 پاسخ به “چراغ آویز مدرن جایگزین چراغ آویز قدیمی”

    1. طیبه گفت:

      به نظرم بعد از چند سال تغییر در کوراسیون منزل استفاده از چراغ آویز مدرن بسیار ایده ی خوبی است.

    2. نسیم گفت:

      من از چراغ آویز مدرن برای اتاق خواب ها استفاده کردم ولی هنوز برای پذیرایی استفاده نکردم فکر می کنم خیلی مدرن و زیبا بشود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *