• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    انواع چراغ دکوراتیو را به خوبی بشناسید

    انواع چراغ دکوراتیو

    امروزه زیبایی منزل و محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است و دکوراسیون و نورپردازی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در طراحی دکوراسیون داخلی نقش اساسی دارد. همان‌طور که میدانید طراحی دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ کردن عناصر و اجزای مختلف یک محیط است که به رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیا در یک اتاق یا ساختمان جلوه می‌دهد و ازآنجایی‌که طراحی دکوراسیون داخلی امری هنرمندانه است پس در هر دوره با توجه به نیازهای روز و سلیقه مشتریان قابل‌تغییر است. یکی از المان‌هایی که امروزه در نورپردازی ساختمان‌ها نقش بسیار مهمی دارد چراغ‌های دکوراتیو هستند. با کمک چراغ دکوراتیو، علاوه بر نور مناسبی که می‌توانید به محیط بدهید، این امکان را نیز دارید تا نور را به‌صورت هنرمندانه روی دیوار یا محیط تابانده و زیبایی را چند برابر کنید. چراغ‌های دکوراتیو انواع مختلفی دارند که در اینجا باهم به بررسی این چراغ‌های مدرن می‌پردازیم.

    چراغ دکوراتیو چیست
    چراغ دکوراتیو چیست

    چراغ دکوراتیو چیست

    چراغ دکوراتیو یکی از انواع چراغ‌هایی است که برای طراحی منزل و یا محیط کار از آن استفاده می‌شود. این نوع چراغ‌ها علاوه بر نورپردازی زیبایی که در محیط دارند باعث جلوه بهتر نور و المان‌های داخلی می‌شود. مهم‌ترین هدف در طراحی داخلی برای استفاده از چراغ دکوراتیو، زیبایی در کنار نورپردازی است چراکه علاوه بر نورپردازی مناسب محیط،  زیبایی منزل را نیز دوچندان می‌کند. همچنین چراغ‌های دکوراتیو باعث می‌شوند که محیط خانه حالتی مدرن داشته باشد.

    تنوع در تولید چراغ‌های دکوراتیو بسیار است و از انواع لوسترها گرفته تا چراغ دیواری را می‌توان به‌عنوان چراغ‌های دکوراتیو در طراحی داخلی منزل و یا محیط کار مورداستفاده قرارداد. علاوه بر جلوه‌ای که چراغ‌های دکوراتیو به محیط و به‌خصوص به دیوارهای خانه می‌دهد باید گفت که در ساخت این چراغ‌ها از لامپ‌های ال ای دی استفاده می‌شود که در مقایسه با دیگر چراغ‌ها هم زیباتر بوده و هم کاربردی‌تر است و چون این لامپ‌های ال ای دی کم‌مصرف هم هستند پس می‌توان در محیط‌های مختلف از چراغ‌های دکوراتیو بیشتری استفاده کرد.

    علاوه بر این باید گفت که چراغ‌های دکوراتیو در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند، گاهی لامپ‌های ال ای دی استفاده‌شده در چراغ‌های دکوراتیو مهتابی، آفتابی یا ترکیبی از هردو است و یا به‌صورت رنگین‌کمانی به بازار عرضه می‌شوند که در بعضی مدل‌ها قابلیت تغییر رنگ با ریموت کنترل نیز وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی هم به موضوع «چراغ دکوراتیو چیست» بیندازید.

    درباره انواع چراغ دکوراتیو
    درباره انواع چراغ دکوراتیو

    انواع چراغ دکوراتیو

     چراغ‌های دکوراتیو به خاطر زیبایی و کار آیی خاصی که دارند تولیدکنندگان را بر آن داشت تا در پی استقبال زیاد مشتریان انواع چراغ دکوراتیو را طراحی کرده و راهی بازار کنند که این چراغ‌ها در 3 نوع

    • لوستر یا چراغ دکوراتیو
    • چراغ دکوراتیو ریلی
    • چراغ دکوراتیو دیواری

    هستند که بهتر است مختصری از هرکدام این چراغ‌ها بدانید.

    لوستر یا چراغ دکوراتیو

    چراغ دکوراتیو به دلیل زیبایی که به محیط می‌دهد و کم‌مصرف بودنش در این سال‌ها توانسته جایگزین لوسترهای معمولی شده و چون کار آیی بیشتری نیز دارد پس بیشتر طراحان داخلی ترجیح می‌دهند که از این نوع چراغ‌ها استفاده کنند. لوسترهای دکوراتیو که به لوسترهای مدرن هم معروف شده‌اند هم نور مناسبی را به محیط می‌دهند و هم باعث می‌شوند اشیا داخل محیط جلوه بهتری داشته باشند. اکثر این لوسترها طرح‌های مینیمال و مدرن داشته و به همین دلیل برای محیط‌هایی همچون اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، آشپزخانه و همچنین اتاق‌های اجلاس در ادارات مناسب هستند.

    چراغ دکوراتیو ریلی
    چراغ دکوراتیو ریلی

    چراغ دکوراتیو ریلی

    اگر دقت کرده باشید در اکثر موزه‌ها، هتل‌ها، گالری و نمایشگاه‌ها از چراغ ریلی دکوراتیو استفاده می‌کنند. چراکه این چراغ‌ها باعث می‌شوند المان‌های خاص برجسته‌تر نشان داده شوند. همان‌طور که از اسمش پیداست این چراغ‌ها روی یک ریل نصب‌شده و سیم‌کشی آن نیز روی همین ریل انجام‌شده است و به دلیل استفاده از لامپ ال ای دی تعداد بالای این چراغ‌ها زیبایی خاصی به دیوار می‌دهد.

    چراغ دکوراتیو دیواری

    یکی از زیباترین انواع چراغ دکوراتیو، چراغ دکوراتیو دیواری است. این نوع چراغ دکوراتیو به دلیل نصب بر روی دیوار و پخش نور بر روی آن، قابلیت این را دارد که طرح‌های بسیار زیبا و خلاقانه‌ای روی دیوار ایجاد کند.

    انواع چراغ دکوراتیو دیواری

    این نوع از چراغ‌های دکوراتیو به دلیل اینکه کار آیی بیشتری نسبت به بقیه دارد و در محیط‌های مختلفی چون داخل و بیرون ساختمان از آن‌ها استفاده می‌شود پس دارای مدل‌های مختلفی همچون یک‌طرفه، دوطرفه، چهار طرفه، خطی و … است که نور را در جهت‌های یک‌طرفه، دوطرفه، چهار طرفه و خطی پخش می‌کند. همچنین این نوع چراغ‌ها در متریال های مختلفی چون چوبی و فلزی ساخته می‌شود که با توجه به فضای محیط و سلیقه طراح از هرکدام از این مدل‌ها استفاده می‌شود.

    چراغ‌های دکوراتیو دیواری علاوه بر مدل‌ها و متریال های مختلفی که دارد و باهم بررسی کردیم، در دو نوع فضای داخلی و فضای خارجی نیز طراحی‌شده است؛ که چراغ‌های فضای داخلی غالباً در رنگ سفید و روشن بوده و چراغ‌هایی که برای فضای خارجی استفاده می‌شود در رنگ بدنه مشکی تولید می‌شوند که جلوه هر دو محیط را چندین برابر کنند.

    مزایای استفاده از چراغ دکوراتیو
    مزایای استفاده از چراغ دکوراتیو

    مزایای استفاده از چراغ دکوراتیو

    انواع چراغ دکوراتیو علاوه بر زیبایی و جلوه‌ای که به خانه و یا محل کار می‌دهد مزایای بسیاری نیز دارد.

    • این چراغ‌ها به نسبت دیگر چراغ‌ها و لوسترها قیمت پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.
    • به دلیل استفاده از لامپ‌های ال ای دی، انرژی بسیار کمی را مصرف می‌کنند.
    • به دلیل کم‌مصرف بودن سبب کاهش هزینه‌های برق در منزل و یا محل کار می‌شود.
    • باوجود کم‌مصرف بودن اما بازده نوری این چراغ‌ها تقریباً 8 برابر لامپ‌های معمولی هالوژنی است.
    • بسیار بادوام بوده و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند.
    • چراغ‌های دکوراتیو دیواری که برای فضای خارجی استفاده می‌شود به دلیل سخت بودن بدنه و IP بالا در هنگام بارندگی و بادهای شدید به‌خوبی کار می‌کنند و همچنین در برابر گردوغبار هم مقاوم هستند. به همین دلیل برای استفاده در حیاط منازل و نمای ساختمان‌ها هم بسیار مناسب‌اند.
    • به دلیل اینکه ظاهری شیک و زیبا دارند طراحان داخلی ترجیح می‌دهند که برای دکوراسیون فضاهای مدرن و مجلل مانند رستوران‌ها، لابی منازل مسکونی، کافه‌ها و گالری‌ها از این چراغ‌ها استفاده کنند تا فضایی آرامش‌بخش و رمانتیک به وجود آورد.
    • در مقایسه با سایر چراغ‌ها طول عمر بسیار بالایی دارد.
    • جنس بدنه چراغ‌های دکوراتیو از نوعی آلومینیوم مخصوص است که علاوه بر مقاوم بودن بسیار سبک هم هستند.
    مزیت چراغ دکوراتیو
    مزیت چراغ دکوراتیو
    • انواع چراغ دکوراتیو دارای رنگ‌های مختلف و مدل‌های متنوع است بنابراین می‌توان در طیف مختلفی از رنگ‌ها از این چراغ‌ها استفاده کرد.
    • پرتاب نور این چراغ‌ها بسیار مناسب بوده و برای هر محیطی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
    • –          یکی دیگر از مزایای چراغ‌های دکوراتیو این است که به‌هیچ‌عنوان گرما تولید نمی‌کنند، بنابراین اگر در یک محیط از چراغ‌های دکوراتیو خطی و یا دیواری به تعداد زیاد استفاده شود محیط را گرم و آزاردهنده نمی‌کند.
    • در حدود 90 درصد از انرژی مصرفی این چراغ‌ها به نور تبدیل می‌شود بنابراین در زمان استفاده داغ نشده و در هنگام لمس کردن دست را نمی‌سوزانند.
    • در تولید این چراغ‌ها از هیچ‌گونه مواد سمی استفاده‌نشده و کاملاً دوست دار طبیعت هستند.
    • انواع چراغ دکوراتیو ساخت هر شرکتی که باشند دارای گارانتی 2 الی 3 ساله هستند.
    • و به‌عنوان آخرین مزیت می‌توان گفت که چراغ‌های دکوراتیو بخصوص دکوراتیو دیواری و ریلی ابعاد نسبتاً کوچکی داشته و می‌توان از این چراغ‌ها به‌صورت سقفی، دیواری، خطی و … استفاده کرد.

    باوجود تمام این مزیت‌ها کمتر طراح داخلی است که نخواهد در دکوراسیون و معماری داخلی ساختمان خود از این چراغ‌ها استفاده کند. با توجه به اینکه این چراغ‌ها در طرح‌ها و نماهای مختلف اجرا می‌شود پس‌دست طراح را در این زمینه باز گذاشته تا بتواند طرح‌های مختلفی را ایجاد کند.

    سوالات متداول

    آیا در شرکت نوران هم کلیه چراغهای دکوراتیو دیواری تولید می شود؟

    بله خوشبختانه همه مدل های چراغ دکوراتیو دیواری که برایتان معرفی کردیم با طرحهای جالب و خلاقانه در شرکت نوران تولید می شود.

    برای استفاده از چراغ دکوراتیو چه چیزهایی را باید در نظر گرفت؟

    از آنجا که چراغ های دکوراتیو دارای ابعاد و سایزهای متفاوتی است پس بهتر است با توجه به اندازه دیوار و متراژ محلی که این چراغ ها قرار است نصب شود اندازه مناسب آنها را خریداری کنیم که همه ابعاد این چراغ ها در شرکت نوران موجود است.

    نکاتی درباره چراغ دکوراتیو
    نکاتی درباره چراغ دکوراتیو

    جمع بندی

    به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت که چراغ‌های دکوراتیو با توجه به مزیت‌هایی که دارند مکمل عالی برای لوستر و سایر چراغ‌ها هستند و نوع دیواری آن نیز با نوردهی که از بالا به پایین یا برعکس و یا حتی چند طرفه دارد، ظرافت خاصی به طراحی داخلی می‌دهند. همچنین برای نورپردازی‌های موضعی اجسام و المان‌ها بسیار مناسب هستند.

    در نورپردازی انواع چراغ دکوراتیو همه‌چیز به سلیقه استفاده‌کننده و محل مورداستفاده بستگی دارد ولی این نکته هم حائز اهمیت است که از هر طرح و هراندازه‌ای از چراغ دکوراتیو نمی‌توان برای هرجایی استفاده کرد چراکه این چراغ‌ها همان‌طور که می‌توانند باعث بهتر دیده شدن طراحی محیط شوند، می‌توانند باعث خطای دید در فضا و محیط هم بشوند.

    پس بهتر است با توجه به فضا و کاربردی که چراغ دکوراتیو دارد از اندازه و مدل مناسب آن استفاده کرد. علاوه بر این باید گفت که چراغ دکوراتیو و مخصوصاً چراغ دکوراتیو دیواری علاوه بر روشن کردن فضا، به زیبایی دکوراسیون نیز می‌افزاید و همچنین نورپردازی چراغ دکوراتیو بر همه جنبه‌های طراحی فضا تمرکز دارد بنابراین برای تمام سبک‌های مدرن، سنتی و یا معاصر مناسب است چراکه هدفش تبدیل‌شدن به یک عنصر زینتی و زیباست. به‌عنوان یک توصیه باید گفت بهتر است که از این چراغ‌ها به‌تنهایی برای روشنایی منزل و یا شرکت استفاده نکرده و در کنار لوستر و چراغ‌های دیگر قرار بگیرند.

    یک پاسخ به “انواع چراغ دکوراتیو را به خوبی بشناسید”

    1. […] بافت به فضای بوتیک، می‌توانید از لوسترهای چشم نواز یا چراغ‌های دکوراتیو استفاده کرده و آن‌ها را در نقطه‌ای کانونی در فضای […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *