نکاتی که باید در انتخاب سایز قاب هالوژن رعایت کنید

سایز قاب هالوژن

طراحی دکوراسیون، یعنی کاری سرشار از جزییات. جزئیاتی که اکثر مردم حتی متوجه آنها هم نمی‌شوند اما در نهایت، تاثیری غیر قابل چشم پوشی روی نمای محیط مورد نظر شما دارد. یکی از این موارد که در کشور ما بسیار هم متداول به شمار می‌آید، قاب‌های هالوژن است. موارد مختلفی در زیبایی و کارایی قاب‌ لامپ تاثیر دارند اما سایز قاب هالوژن بدون شک در این بین، یکی از موارد اساسی به حساب می‌آید.

بی توجهی به این موضوع ظریف اما مهم، به خصوص در پروژه‌های ساختمانی می‌تواند دردسرساز باشد. علاوه بر نقش این عناصر مهم در دکوراسیون داخلی، لامپ‌های هالوژن در نورپردازی هم اهمیت زیادی دارند. در این مقاله به این مورد مهم در انتخاب قاب‌های لامپ هالوژن می پردازیم و استانداردها، انواع جنس و رنگ آن‌ها خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا انتخاب درست قاب هالوژن‌ها مهم است؟

برای اینکه خانه، به همان جای امن و راحتی تبدیل شود که شخصیت و علایق صاحبانش را نشان بدهد، توجه به جزئیات اهمیتی دو چندان پیدا می کند. به همین دلیل، توجه به جنس و رنگ، در کنار سایز قاب هالوژن‌ها ضرورت دارد. اینکه فریمی انتخاب کنید که با وسایل و تم دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد، بیشتر از آنچه فکر می کنید در دیزاین خانه تاثیر دارد. در واقع این فریم‌ها علاوه بر آنکه جنبه زیبایی شناسی دارند و از لامپ ها محافظت می‌کنند، می‌توانند روی بازدهی و عملکرد آن ها هم تاثیر داشته باشند. از این نظر، برخی از قاب‌های هالوژن از بقیه رایج تر هستند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • قاب‌های گیره دار: این قاب‌ها برای قرارگیری در محل مورد نظر، دارای مکانیزم گیره‌ای هستند و به‌طور مستقیم در همان قسمت وصل می‌شوند. نصب آنها آسان است و معمولا برای استفاده در چراغ‌های رومیزی کوچک یا دیوارکوب‌ها به‌کار می‌روند.
  • قاب‌های پیچ ‌دار: نوع پیچ‌دار قاب‌ها را با پیچاندن روی یک میله رزوه‌دار به پایه لامپ متصل می‌کنند. این قاب ها پایداری و دوام زیادی دارند که آن‌ها را برای استفاده در چر‌اغ‌های کف و حتی رومیزی مناسب می‌سازد. معمولا سایز قاب هالوژن در این موارد، متوسط است.
  • قاب‌های عنکبوتی: فریم‌های عنکبوتی توسط یک بست عنکبوتی فلزی، به محل مورد نظر متصل می‌شوند. از آن‌جا که این قاب‌ها از استحکام خوبی برخوردارند، برای آباژورهای بزرگ یا نامنظم به‌کار می‌روند.
  • قاب‌های Uno: فریم‌های Uno یک حلقه دایره‌ای بزرگ دارند که به پایه لامپ وصل می‌شود. این قاب‌ها معمولا برای لامپ‌های رومیزی و لامپ‌های کف به‌کار می‌روند و علاوه‌بر ظاهر لوکس، کاملا هم محکم هستند.
  • قاب‌های یورو فیتر: قاب‌های فیتر یورو متناسب با آباژورهای سبک اروپایی طراحی شده اند. این قاب‌ها معمولاً دارای یک نقطه اتصال باریک هستند که در نگهدارنده لامپ قرار می‌گیرد و ظاهری تمیز و بی‌نقص ایجاد می‌کند.
  • قاب‌های Slip Uno Fitter: قاب‌های Slip Uno فیتر، کمی غیرمعمول هستند و یک اتصال قابل حرکت اضافی هم دارند. این نوع قاب در آباژورها یا دیوارکوب‌های کلاسیک بیشتر کاربرد دارد.
اهمیت سایز قاب هالوژن در دکوراسیون
اهمیت سایز قاب هالوژن در دکوراسیون

اهمیت سایز قاب هالوژن در دکوراسیون

زمانی که قصد سفارش قاب هالوژن را دارید، بهتر است به این مورد توجه کنید: اندازه لامپ و سایز قاب هالوژن. قبل از این که سفارش را قطعی کنید، مطمئن شوید که لامپ‌ها و قاب‌هایی که خریداری می‌کنید با یکدیگر تناسب داشته باشند. بیرون زدگی لامپ از فریم باعث ایجاد نمای نازیبا می‌شود و اگر هم قاب برای لامپ بیش از حد بزرگ باشد، نور به درستی از آن بیرون نمی‌آید. پس این موضوع را حتما در نظر داشته باشید.

قطر سوراخ هالوژن باید چقدر باشد؟

بسته به این که لامپ‌ها قرار است در محیط تجاری، خدماتی یا مسکونی به کار بروند و مصالح به کار رفته در ساختمان از چه نوعی است، از هالوژن‌ها و فریم‌هایی با ابعاد متفاوت استفاده می‌شود که در این بین، ابعاد 595 در 595 در 40 از باقی موارد رایج‌تر هستند.

پارامترهای زیبایی شناسی در انتخاب قاب هالوژن

یکی از جذابیت‌های بی چون و چرای هالوژن‌ها، تنوع بسیار و طرح‌های متفاوت است. شما می‌توانید برای بخش‌های مختلف خانه یا محل کار بسته به نوع و سبک دکوراسیون، قاب هالوژن موردنظرتان را انتخاب کنید تا ترکیب حاصل، هرچه بیشتر با تم کلی فضا هماهنگ باشد. این یعنی در بازار می‌توانید انواع قاب‌ها را -از مینیمال و شیک گرفته تا سنتی و غیررسمی- پیدا کنید و به عناصر زیبایی شناسی محیط مورد نظرتان اضافه نمایید.

سایز قاب هالوژن ، این نور متمرکز جذاب!

استفاده از نورپردازی، همیشه یکی از جذابیت های مهم فضاهای داخلی محسوب می‌شده است. با این وجود، شاید استفاده از هالوژن‌های به دلیل قیمت پایین‌تر و امکان اجرای ساده‌تر، به خصوص در ایران رواج بیشتری پیدا کرده باشد. این عناصر جذاب نوری، در بخش های مختلف خانه، به ویژه ورودی، سالن و اتاق نشیمن بیشتر از سایر نقاط خودنمایی می‌کنند.

بنابراین، نمی‌توان به سادگی از طرح، رنگ و سایز قاب هالوژن‌ها که نگاه ها را به خود جذب می‌کنند، ساده گذشت. در این مطلب به سایز قاب هالوژن پرداختیم و از انواع مختلف آنها گفتیم. علاوه بر مواردی که اشاره کردیم، پیشنهاد می‌کنیم از لامپ‌های مناسب استفاده کنید که مصرف انرژی مناسبی داشته باشند و تا حد امکان گرمای کمتری تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *