• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    صفر تا صد روش نصب چراغ دیواری

    نصب چراغ دیواری

    روش نصب چراغ دیواری بستگی به نوع چراغ دیواری و محل نصب آن دارد. چراغ‌های دیواری امروزه معمولاً از گروه چراغ‌های دکوراتیو و تزیینی هستند ولی در مواردی برای روشنایی نیز از چراغ دیواری استفاده می‌شود. نوران با تعدد انواع و شکل‌های مختلف چراغ دیواری یکی از متنوع‌ترین لیست فروش را دارا است. باید در نظر داشت که اولین نور پردازی‌های تاریخ به شکل آویز یا چراغ دیواری بوده‌اند. معمولاً آتش‌ها و بعد‌ها شمع و چراغ‌های نفتی را از دیوار آویزان می‌کردند که جا شمعی‌ها و آتش دان‌ها هنوز یکی از زیباترین ابزار تاریخی‌اند. برای زیبایی چراغ‌های دیواری به علت برون کار بودن این نوع چراغ‌ها قاب‌ها و دیوارکوب‌های مختلفی طراحی شده که می‌توانید نسبت به دکور و زیبایی چراغ دیواری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    صفر تا صد روش نصب چراغ دیواری

    برای نصب چراغ دیواری ابتدا باید سیم‌های اتصال به برق داشته باشید. در طراحی‌های معاصر برای زیبایی این سیم‌ها معمولاً تو کار هستند. از انواع دیگر چراغ‌های دیواری که نیاز به اتصال به برق ندارند و می‌توانند در جا‌های مختلف خانه نصب شوند چراغ‌های شارژی است که با پیشرفت تکنولوژی به خانه‌ها راه یافته‌اند. قاب و نگهدارنده چراغ دیواری می‌تواند پرتابل یا ثابت باشد. هر کدام از این انتخاب‌ها مزایا و معایب خود را دارند. شارژی و پرتابل بودن چراغ دیواری باعث می‌شود هنگام رفتن برق یا مشکل در برق ساختمان شما هنوز بتوانید از نور این چراغ برای روشنایی استفاده کنید.

    مراحل نصب چراغ دیواری

    پس از آنکه محل نصب چراغ دیواری مشخص شد، شما نسبت به سیم کشی و موقعیت آن می‌توانید به نصب آن اقدام کنید. ابتدا باید پیچ و مهره مناسب نسبت به وزن چراغ دیواری تهیه کنید. معمولاً قاب‌ها و چراغ‌های دیواری امروزی به علت استفاده از ال‌ای دی‌ها یا هالوژن‌ها وزن چندانی ندارند و قاب آن‌ها نیز به سمت مینیمال بودن و ظرأفت می‌رود. دلیل ابعاد کوچکتر چراغ‌های دیواری مدرن این است که با وزن کمتر و مقیاس کوچکتر نوری برابر یا حتی بیشتر از چراغ‌های سنتی به محیط می‌دهند. نور چراغ دیواری ال‌ای دی نسبت به مهتابی‌های دیواری یا چراغ‌های قدیمی دیوارکوب بسیار دلنشین‌تر، مناسبت‌تر و در عین حال طول عمر این چراغ‌ها به شکل چشم‌گیری بیشتر است.

    پس از آنکه پیچ و مهره مناسب را تهیه کردید، باید با دریل محل نصب چراغ را نسبت به وزن و اندازه قاب سوراخ کنید و سرپیچ و نگهدارنده پیچ را در محل سوراخ شده قرار دهید. معمولاً نگهدارنده‌ها از جنس پلاستیکی شیار دار هستند که امکان سفت شدن پیچ را در دیوار به شما می‌دهند. قبل از نصب چراغ دیواری نوبت به اتصال چراغ به برق است. هنگام نصب سیم‌ها حتماً توجه داشته باشید که کلید چراغ‌ها خاموش باشد.

    اگر از روشن یا خاموش بودن کلید مطمئن نیستید در طول نصب چراغ دیواری می‌توانید فیوز اصلی را خاموش کنید. همچنین توصیه می‌شود هنگام اتصال دستکش محافظ در دست داشته باشید. معمولاً چون این نوع چراغ‌ها در ارتفاع بالاتری نصب می‌گردند، وجود نردبان‌های فلزی که‌رسانای برق هستند باعث افزایش احتمال برق گرفتگی و حتی سقوط می‌شود که رعایت اصول ایمنی در هنگام نصب باید حتماً در نظر گرفته شود.

    مراحل نصب چراغ دیواری

    پس از اتصال سیم‌ها چراغ دیواری را می‌توانید روی دیوار نصب کنید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که امروزه معمولاً سیم‌های چراغ دیواری محافظ و قاب پشتی خود را دارند اما اگر سیم‌ها آزاد بودند از طول سیم مطمئن باشید. کج شدن و فشار هنگام نصب بر روی سیم‌ها در کوتاه یا بلند مدت می‌تواند منجر به آسیب به روکش سیم یا پارگی آن شود که جدا از احتمال اتصال یا برق گرفتگی می‌تواند باعث خراب شدن و اتصال چراغ دیواری نیز شود.

    بعد از اینکه از این مراحل مطمئن شدید محل نصب چراغ دیواری را موازی با سوراخ دیوار یا محل نصب قرار دهید و پیچی که از پیش تهیه کرده بودید را به دیوار وصل کنید. امروزه در انواع چراغ دیواری برای آسان‌تر کردن مراحل نصب نگه دارنده و اتصالات اختصاصی تعبیه می‌شود که کار نصب را به شدت ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کند.

    آموزش ساخت چراغ خواب دیواری

    همانطور که در مقاله چراغ‌های شارژی اشاره شد، وجود کیت‌ها و ال‌ای دی‌های پرتابل اختصاصی می‌تواند به شخصی‌سازی و طراحی دلخواه شما کمک کند. همچنین در طراحی اختصاصی شما می‌توانید نوع رنگ، کاربری و هوشمند بودن چراغ، میزان نور، و امکان جابه جایی و پرتابل بودن همچنین قابلیت شارژی بودن این نوع چراغ‌ها را طراحی کنید.

    امروزه جدا از فضا‌سازی و داشتن نوری ملایم، قابلیت‌های هوشمند چراغ خواب‌ها یکی از مزایای مهم آن‌ها محسوب می‌شود. مثلاً در یکی از مدرن‌ترین طراحی‌های چراغ خواب امکان ایجاد و نصب تایمر تعبیه شده که پس از به خواب رفتن شما می‌تواند به شکل خودکار خاموش شود. در سال‌های اخیر نیز ریموت بودن روشن و خاموش کردن چراغ یکی از پر کاربرد‌ترین پیشرفت‌های چراغ‌های خواب بوده است.

    آموزش ساخت چراغ خواب دیواری

    امکان شخصی‌سازی به شما این امکان را خواهد داد که نیازی به نزدیک بودن به چراغ نداشته باشید. در این صورت برای زیبایی بیشتر و فاصله و نور مناسب می‌توانید از چراغ خواب دیواری استفاده کنید. چراغ خواب دیواری جدا از اینکه نور را به شکل مناسب‌تری در محیط پخش می‌کند، فاصله مناسبی با تخت خواب شما خواهد داشت و همچنین به ساخت اتمسفر و فضاسازی در اتاق کمک بسیاری می‌کند.

    معمولاً برای چراغ خواب‌ها از چراغ‌های ال‌ای دی ریموت یا هوشمند با قدرت روشنی و رنگ قابل تغییر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با تهیه قاب مناسب، کیت و بورد چراغ با قدرت دلخواه، سنسور‌ها و ریموت کنترلر‌های آماده و ال‌ای دی مناسب این بورد‌ها چراغ خواب دیواری خود را بسازید. در عین حال پیشنهاد می‌شود اگر مدل یا طرح دلخواهی داشتید که در بازار مشابه آن موجود نیست برای حرفه‌ای و تخصصی‌تر شدن این چراغ‌ها این کار را به مشاوران و طراحان نوران بسپارید. طراحان نور و متخصصان تحصیل کرده نوران می‌توانند چراغ خواب دیواری اختصاصی شما را با استاندارد‌ترین و با کیفیت‌ترین متریال‌های موجود تولید و نصب کنند.

    جمع‌بندی، مزایای استفاده از این نوع چراغ چیست؟

    همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین مزایای چراغ دیواری قابلیت طراحی و تعیین محل نصب آن نسبت به شرایط و دکوراسیون است. همچنین در فروشگاه‌ها، گالری‌ها، رستوران و کافه‌ها، دفاتر اداری و تجاری این نوع چراغ‌ها نسبت به کاربری و طراحی نور محل نصب می‌شوند. در بعضی موارد مصرف چراغ دیواری لزوماً نور پردازی نیست و کاربرد دکوراتیو دارد. نوران با همکاری بهترین برند‌های نور پردازی موجود در بازار بین‌الملل با طول عمر بالا و مصرف انرژی مناسب چراغ دیواری‌هایی با استاندارد جهانی طراحی و عرضه می‌کند. شما می‌توانید برا اطلاع از موجودی انبار و فروشگاه‌ها همچنین داشتن نورپردازی تخصصی و استاندارد با مشاوران نوران در ارتباط باشید.

    مزایای استفاده از این نوع چراغ چیست؟

    طراحی تخصصی چراغ دیواری و نور پردازی با علم طراحی نور نیز اهمیت دو چندانی دارد. معمولاً محل نصب، نوع چراغ و نور، میزان نور، جنس نور، رنگ و حتی جنس قاب که در انعکاس و میزان نور تأثیر دارد امری است که متخصصان نور پردازی می‌توانند نسبت به علم روز شما را راهنمایی کنند. نوران با حضور طراحان تحصیل کرده از بهترین دانشگاه‌های ایران و جهان علمی‌ترین و به روز‌ترین طراحی نور را برای زیبایی و روشنایی خانه و محل کارتان ارائه می‌دهد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *