• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    ویژگی‌ها و انواع تکنولوژی چراغ LED

    لوستر LED

    1- ال ای دی High power

    یکی از انواع چراغ LED موجود در بازار، ال ای دی High power است. این نوع از نوع ظاهر دانه‌های LED درشت آن قابل شناسایی است. هر دانه معمولا  1 واتی می‌باشد. ویژگی بارز این نوع لامپ یا چراغ، قابلیت پرتاب نور بسیار زیاد توأم با زاویه کم است. این نوع ال ای دی برای کاربری‌های هالوژنی و استفاده برای روشنایی موضعی مناسب است.

    LED high power

    2- ال ای دی SMD

    Surface Mounted Device LED یا ال ای دی SMD  با بهره گیری از تعداد زیاد ال ای دی روی یک صفحه، نوری با شعاع زیاد به کاربر ارائه می‌دهد. در صورت مراجعه به بازار حتما با چراغ‌های LED هفت وات AEG یا SPN مواجه شده‌اید. این لامپ‌ها از همین تکنولوژی بهره می‌برند و یک نور پخش شده به شما ارائه می‌دهند.

    LED SMD

    3- ال ای دی  COB

    ال ای دی COB یا Chip on board بر اساس ارتقاء تکنولوژی ال ای دی SMD به بازار عرضه شده است. موضوع از این قرار است که شخصی این دیود‌ها را روی هم و به صورت متمرکز قرار داد و مشاهده کرد که به بازدهی بیشتر و شدت نور بهتری منجر می‌شود! در نتیجه تولید چراغ‌ها و لامپ‌های LED,COB با ویژگی پرتاب و پخش نور بی نظیر آغاز شد. علاوه بر آن CRI  یا(Color rendering index)  این لامپ‌ها بالاتر است، یعنی طیف نور وسیع‌تری دارد و رنگ اجسام تحت این نور به رنگ واقعی آن‌ها نزدیک‌تر است.

    چه نوع چراغ LED برای محیط موردنظر من مناسب است؟!

    ما در مقاله لزوم به‌کارگیری چراغ‌های LED به طور جامع به ویژگی‌های این نوع چراغ‌ها پرداخته ایم؛ اما تصمیم گیری بر سر انتخاب یکی از تکنولوژی‌های مذکور و این که چه نوع چراغی برای فضای شما مناسب‌تر است، بستگی به محل استفاده از آن‌ها دارد. به‌عنوان‌مثال اگر ارتقاع سقف فضای موردنظر شما بیش از 3 متر است، استفاده از چراغ‌های نوع اول و سوم بیشتر توصیه می‌گردد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تصمیم گیری در این مورد تنها با بررسی ارتفاع سقف صحیح نیست و شما باید دیگر عوامل محیطی تاثیرگذار بر نورپردازی محیطتان را جهت انتخاب یک چراغ LED مناسب بررسی کنید.

    یک اشتباه رایج! در خرید چراغ LED

    اکثر ما عادت داریم به هنگام خرید لامپ برای پیش بینی میزان روشنایی آن در مورد وات آن سوال کنیم. این امر (البته تا حدودی!) در رابطه با لامپ‌های رشته‌ای قدیمی درست بود و رابطه معناداری بین وات آنها و میزان نوردهی‌شان وجود داشت اما در رابطه با چراغ‌های  LED موضوع کمی متفاوت است!

    به طور کلی وات بیانگر میزان انرژی مصرفی توسط یک لامپ است و نه شدت روشنایی آن! واحد اندازه گیری قدرت روشنایی یک چراغ لومن (Luminous Flux) می‌باشد. در واقع لومِن واحد اندازه‌گیری شار نوری است و مقدار نوری است که از یک چشمه نور در هر ثانیه خارج شده و یا توسط یک جسم در یک ثانیه دریافت می‌شود. به زبان ساده‌تر هرچه مقدار آن بیشتر باشد قدرت روشنایی لامپ بالاتر خواهد بود. بنابراین بهترین معیار برای اندازه گیری روشنایی یک چراغ لومن است نه وات!

    Lumens

    کلام آخر

    امروزه استفاده از چراغ‌ها و لوسترهای LED با استقبال گسترده‌ای از سوی مصرف کنندگان رو‌به‌رو شده است. این مساله نه تنها به منظور زیبایی بلکه به دلیل عمر طولانی آنها نسبت به لامپ‌های قدیمی و عدم نیاز به تعویض لامپ  و مهم‌تر از آن صرفه جویی در مصرف انرژی می‌باشد. جالب توجه است که  روز‌به‌روز نیز بر میزان تنوع این محصولات در بازارهای جهانی افزوده می‌گردد. اگر لامپ رشته‌ای شما سوخته و یا دیگر قابل استفاده نیست اکنون وقت آن است که نسبت به جایگزین کردن آن با لامپ‌های LED اقدام کنید. اگرچه شاید برای تهیه یک چراغ LED با کیفیت هزینه بیشتری متحمل شوید، اما در دراز مدت با توجه به ویژگی‌های پیش گفته این نوع لامپ‌ها قطعاً اختلاف کیفیت و مقرون به‌صرفه‌بودن آن‌ها را احساس خواهید کرد!

    شرکت نوران با تکیه بر سال‌ها تجربه در این امر، مفتخر است که با ارايه طیف وسیعی از محصولات LED در کشور، گامی بلند در زمینه کاهش مصرف انرژی در کشور برداشته و علاوه بر آن به محیط پیرامون شما مصرف کنندگان گرامی رنگ و بویی مدرن ببخشد.

    همه چیز در مورد چراغ سقفی ال ای دی LED

    2 پاسخ به “ویژگی‌ها و انواع تکنولوژی چراغ LED”

    1. رحمان صادقی گفت:

      خیلی ممنون از مقاله بسیار مفید شما
      قیمت مناسب برای نور پردازی ساختمان چنده و اگر بخواهیم نورپردازی داخلی و یا نورپردازی در محیط باز داشته باشید شما انجام میدید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *