• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    نحوه نصب چراغ توکار چیست؟

    نصب چراغ تو کار

    چراغ تو کار به چراغ‌هایی گفته می‌شود که درون سازه‌ها، سقف‌ها، کمد‌ها، دیوار‌ها و به شکل تو کار استفاده می‌شوند. چراغ تو کار در معماری و طراحی معاصر تأثیر مهمی داشته به نحوی که اکثر طراحی‌های معاصر بر پایه نور پردازی فضا‌سازی می‌شوند. یکی دیگر از دلایل اینکه نور پردازی امروزه در معماری تأثیر مهمی دارد، کاهش نور طبیعی در ساختمان‌ها و مراکز تجاری است. در گذشته معمولاً به علت نبود تکنولوژی نور پردازی از نور طبیعی محیط در معماری داخلی بیشتر استفاده می‌کردند. مزایای چراغ تو کار در طراحی نور بسیار زیاد است. جدا از اینکه به طراح امکان تعیین نوع نور، رنگ نور، شکل نور و حتی محل دقیق قرار گرفتن نور را می‌دهد امروزه چراغ تو کار می‌تواند به شکل اختصاصی طراحی و تولید شود.

    نحوه نصب چراغ تو کار چیست؟

    معمولاً ابتدایی‌ترین مرحله نصب چراغ تو کار طراحی معماری و طراحی نور است. طراحان با استفاده از آخرین نو‌آوری‌های معماری و نور پردازی، محل و نوع چراغ‌ها را در پلان خود مشخص می‌کنند. پس از اینکه طرح اولیه به شکل نهایی معین شد مشاوران نوران و همچنین متخصصین فروشگاه می‌توانند نسبت به طراحی شما نوع و ابعاد چراغ مورد نظر شما را تعیین کنند.

    یکی از تفاوت‌های مشخص چراغ تو کار با چراغ‌های رو کار این است که پلان نوری و معماری دقیقاً باید از پیش معین باشد زیرا تفاوت ابعاد، شکل، میزان نور و رنگ این چراغ‌ها می‌تواند باعث شود یا امکان نصب ممکن نباشد یا اگر نصب شود خروجی زیبا و مناسبی نداشته باشد. اولین و مهم‌ترین اصل در چراغ‌های تو کار این است که تا حد ممکن حتماً از طراحان متخصص نور و معماری داخلی برای نصب این نوع چراغ‌ها مشاوره بگیرید تا نور پردازی مناسب و زیبایی داشته باشید.

    نقش چراغ تو کار در معماری داخلی چیست؟

    چراغ تو کار در معماری داخلی امروز نقش جدا نا‌پذیری دارد. تصور کنید اتاق خوابی را که تاریک است، آشپزخانه‌ای که نور کافی ندارد، سرویس‌های بهداشتی که نور متناسب و متعادل پخش نشده، دکور‌هایی که در تاریکی دید کافی ندارند. بدون چراغ تو کار عملاً زیبایی و شکوه معماری داخلی به حد زیادی در تاریکی کاهش خواهد یافت، جدا از این بسیاری از امکان‌های فضا‌سازی، مرز‌بندی و جدا کردن فضا‌ها توسط چراغ تو کار انجام می‌شود. معماری مدرن با پیشرفت تکنولوژی نور پردازی و الکتریکی توانست بسیاری از‌ایده‌های سابق خود را به بهترین نحو ممکن اجرایی کند.

    نقش چراغ تو کار در معماری داخلی چیست؟

    در جا‌های مختلف خانه می‌تواند نقش چراغ تو کار متفاوت باشد. در دکوراسیون، کتابخانه‌ها، قفسه‌ها، کمد‌ها و گالری‌ها معمولاً چراغ تو کار نقش جلوه دهی و تمرکز بخشیدن بر روی یک کتاب، نقاشی، شی ازشمند یا فضای کلی آن را بر عهده دارد. در آشپزخانه‌ها معمولاً چراغ تو کار زیر کابینت جدا از نقش جدا‌سازی آشپزخانه با فضای بیرون آن نقش جلوه دهی به کابینت‌ها و روشنایی کابینت‌ها و ابزار آشپزخانه را دارند. جدا از این چراغ‌های تو کار زیر کابینتی معمولاً کار در آشپزخانه را با نوری مناسب و به اندازه راحت‌تر می‌کند.

    در اتاق خواب‌ها معمولاً نقش ال‌ای دی‌ها و چراغ تو کار فضاسازی است. نور ملایم و معمولاً سرد اتاق خواب‌ها باعث می‌شود فضای آرامش بخش و امنی در اتاق خواب‌ها ایجاد شود که جدا از خواب آسان استراحت نیز در آن حس و انرژی آرام بخشی دارد. در سرویس‌های بهداشتی معمولاً چراغ تو کار در انحنای آینه‌ها و سقف‌ها تعبیه می‌شود که باعث زیبا‌سازی فضا و همچنین روشنایی و دید بهتر در هنگام حمام گرفتن، شستشو و نظافت می‌شود. رایج‌ترین و معمول‌ترین این نوع چراغ‌ها در ایران نیز چراغ‌های سقفی پذیرایی هستند که معمولاً درون سقف‌های کاذب و گچ بری‌ها تعبیه می‌شوند.

    آیا خودمان می‌توانیم این نوع چراغ را نصب کنیم؟

    جواب این سؤال نسبت به توضیحاتی که داده شد معمولاً خیر است، زیرا ابعاد، نوع و رنگ چراغ‌های تو کار بهتر است توسط طراحان نور، متخصصین برق کاری و معماران داخلی طراحی شود تا حاصل زیبا‌تر و استاندارد‌تری داشته باشد. در صورتی که به هر دلیل امکان همکاری با متخصصین فراهم نبود شما با تعیین مقیاس‌ها و نقشه برق کشی بنا می‌توانید با مشاوران نوران برای تهیه، نحوه نصب چراغ خطی توکار و ابعاد و نوع چراغ تو کار مناسب مشاوره کنید.

    پس از این که چراغ‌های مناسب را تهیه کردید باید توجه داشته باشید که ال‌ای دی‌ها و مخصوصاً این نوع چراغ‌ها به علت ظریف بودن سوکت‌ها، میکروچیپ‌ها و کوچک بودن اندازه قاب‌ها با فشار و ضربه می‌توانند آسیب ببینند. شما باید با نهایت دقت و ظرأفت این نوع چراغ‌ها را نصب کنید. نصب چراغ‌ها نیز به چند شکل می‌تواند نسبت به نوع آن متفاوت باشد. بعضی از ال‌ای دی‌ها می‌توانند با قاب‌ها ابتدا متصل، سیم کشی و سپس جایگذاری شوند یا اینکه پس از جایگذاری اتصالات آن‌ها انجام شود.

    نتیجه‌گیری نصب چراغ تو کار

    چراغ تو کار همانطور که گفته شد یکی از به روز‌ترین و زیبا‌ترین انواع ابزار نورپردازی معاصر است. این نوع چراغ‌ها در ابعاد، اشکال، میزان نور، رنگ و کاربری‌های متفاوتی تولید می‌شوند. شرکت نوران با تأمین بهترین برند‌های نور روز دنیا و همچنین با حضور متخصصین نور پردازی زیبایی خانه‌ها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، گالری‌ها، فروشگاه‌ها و دفاتر تجاری شما را چند برابر می‌کند. چراغ‌های تو کار به شما امکان فضا‌سازی، مرز‌بندی، متمرکز‌سازی و روشنایی چند برابری می‌دهد در حالی که خود چراغ‌ها معمولاً در فضا‌های داخلی تعبیه و طراحی شده‌اند و تنها نور آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    یک پاسخ به “نحوه نصب چراغ توکار چیست؟”

    1. […] از معایب مهم چراغ‌های‌های تو کار قابلیت تعویض و تعمیر سخت‌تر آن نسبت به چراغ‌های رو […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *