• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    ابعاد چراغ خطی توکار کدام است؟

    چراغ خطی تو کار

    ابعاد چراغ خطی تو کار یا رو کار ابتدا باید نسبت به معماری و ابعاد طراحی نورپردازی مورد نیاز بررسی گردد. انواع چراغ خطی عموماً بیشتر از کاربرد نورپردازی، کاربرد فضاسازی و زیبا‌سازی دارد. امروزه با گسترش انواع ال‌ای‌ای دی‌ها و منابع نوری گسترده نسبت به کاربری مورد نیازان طراحان منابع نوری و چراغ‌های متنوع در بازار موجود هستند. شرکت نوران با سابقه و تخصص در امر نور پردازی با کیفیت‌ترین طراحی و لوازم نور پردازی از جمله چراغ خطی را به متشریان خود عرضه می‌دارد. معمولاً طراحان در انتخاب چراغ خطی ابعاد محیط استفاده شده و همچنین نور مورد نیاز در فضا را در نظر می‌گیرند.

    ابعاد چراغ خطی تو کار کدام است؟

    ال‌ای‌ایدی بر خلاف چراغ خطی کلاسیک که معمولاً در بار‌ها و کافی شاپ‌ها برای زیبایی استفاده می‌شدند از نور و هجم نوری بالاتری برخوردارند. لنز ثانویه این نوع ال‌ایدی‌ها کمک می‌کند که نور به شکل متمرکز و خطی منعکس شود و همچنین به علت استفاده از ال‌ای دی‌های مدرن معمولاً طول عمر بیشتری دارند و مصرف برق این نوع چراغ‌ها نسبت به نوع کلاسیک بسیار کمتر است.

    چراغ‌های خطی معمولاً در ارتفاع و فواصل کوتاه تا متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند و فاصله آن تا میز یا فضای کاربری نباید زیاد باشد. نسبت به محیط نیز ابعاد چراغ تو کار یا رو کار می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً چراغ‌های تو کار در نمایشگاه‌ها، زیر کمدی آشپزخانه‌ها یا شلف‌ها و کتابخانه‌های استفاده می‌شود. از دیگر مصارف چراغ خطی تو کار که مجدداً نسبت به ابعاد فضای آن متفاوت است در سرویس‌های بهداشتی و سالن‌های ورزشی است.

    انواع چراغ خطی تو کار

    از انواع چراغ خطی می‌توان به دیفیوز پلکسی در اندازه‌های ۲۰ در ۲۰ میلی‌متر، ۱۵ در ۲۰، ۲۵ در ۱۶، ۳۰ در ۱۶، تا ۱۰۰ در ۸۰، چراغ خطی با دیفیوزر باریسول که نسبت به کاربری آن توان انتقال بالای ۸۰ درصد نور را دارد و معمولاً در محیط‌های باز مانند فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و پاساژ‌های مختلف استفاده می‌شوند. این نوع چراغ خطی قابلیت استفاده به شکل تو کار، رو کار یا آویز در ابعاد بزرگتر را دارد. چراغ خطی قوسی که معمولاً برای تو کاری پروژه‌های معماری داخلی و طراحی سقف از آن استفاده می‌گردد اشاره کرد.

    انواع چراغ خطی تو کار

    یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت چراغ خطی در پروژه‌های مختلف نور پردازی قابلیت طراحی اختصاصی نسبت به محل نصب و کاربری آن است. ابعاد چراغ خطی بسیار متنوع است. طراحان نوران نسبت به پروژه و طراحی شما بهترین نوع چراغ خطی را با هزینه و کیفیت مناسب ارائه می‌کنند. در فرم‌ها و سبک‌های معماری گذشته همواره نبود منابع نوری یکی از مهم‌ترین مشکلات طراحان داخلی بوده.با گذشت زمان و کشف چراغ‌های ال‌ای دی طراحان و تولید‌کنندگان نور موازی با طراحی‌های به روز دنیا و موارد مورد نیاز توانستند چراغ‌هایی تولید کنند که انقلابی در معماری داخلی و طراحی نور باشد. چراغ خطی یکی از این طراحی‌های نور است که دست طراحان داخلی را در طراحی ابعاد و فضا‌های مختلف بسیار باز گذشته است. همچنین کم مصرف بودن، قابلیت تغییر میزان نور، قابلیت ساخت سایز‌های اختصاصی و داشتن رنگ‌های متنوع باعث شده است این نوع چراغ یکی از محبوب‌ترین ابزار نور پردازی امروز باشد.(پیشنهاد می‌شود مطلب «آموزش نصب چراغ خطی»را مطالعه کنید.)

    چراغ‌های خطی تو کار چگونه نصب می‌شوند؟

    چراغ خطی را معمولان طراحان نور و طراحان داخلی با در نظر گرفتن فضا، طرح، زیبایی و میزان مورد نیاز نور ابعاد و محل نصب معین می‌کنند. امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی، چراغ‌های خطی به شکل تو کار در سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سقف‌ها معمولاً با الهام از گچ بری‌های سنتی ایرانی یا طرح‌های معاصر به اجرا در می‌آیند که استفاده از چراغ خطی باعث تغییر و زیبایی دو چندان آن شده. همچنین رنگ‌های متنوع ال‌ای دی‌ها این امکان را به طراحان داده است که نسبت به رنگ دیواره‌ها یا سقف از رنگ‌های متنوعی در این نوع چراغ‌ها استفاده کنند.(پیشنهاد می‌شود مطلب «بهترین برند چراغ خطی»را مطالعه کنید.)

    یکی از معایب مهم چراغ‌های‌های تو کار قابلیت تعویض و تعمیر سخت‌تر آن نسبت به چراغ‌های رو کار است. معمولاً به علت ارتفاع یا طراحی خاص آن برای تعویض چراغ‌های تو کار نیاز به حضور برق کار ماهر یا نور پرداز متخصص است. همچنین تعویض به شکل فردی اگر با رنگ، ولتاژ، نوع و با استاندارد انجام نگیرد می‌تواند جدا از کاهش زیبایی طراحی داخلی و نور پردازی، بر هم زدن تعادل نوری باعث آسیب به دیگر ال‌ایدی‌ها چراغ خطی شود که هزینه و زمان مضاعفی را تحمیل خواهد کرد.

    جمع‌بندی

    به طور کلی می‌توان به این نکته توجه داشت که چراغ سقفی تو کار در ابعاد و شکل‌های گسترده‌ای طراحی و تولید شده‌اند. انتخاب این ابعاد بسیار به کاربری و محل نصب آن بستگی دارد. همچنین برند‌های متنوع و گسترده‌ای را شامل می‌شود که شرکت نوران با توجه به کیفیت روز جهان بهترین برند‌های ممکن را برای متشریان و کارفرمایان تدارک دیده است. طول عمر، میزان نور، ملایم بودن و جنس نور، میزان مصرف انرژی و زیبایی همگی جزء خصوصیاتی هستند که می‌توانند یک برند را از برند دیگر متمایز کنند. همچنین مسأله مهم در طراحی داخلی و نور پردازی این است که طراحان داخلی در صورت همکاری با مشاوران نور پردازی یا متخصصین نور پردازی می‌توانند نتیجه بسیار بهتر و طراحی زیبا و مطمئن‌تری را ارائه دهند.

    یک پاسخ به “ابعاد چراغ خطی توکار کدام است؟”

    1. […] ابعاد چراغ خطی توکار در کنار دیفیوزر، لبه‌هایی به عرض ۱ سانتی‌متر در هر سمت دیفیوزر وجود دارد. این لبه‌ها، آموزش چراغ نصب خطی را آسان‌تر می‌کنند و در صورت ایجاد خطا‌های ۱ سانتی‌متری، در زمان به وجود آوردن شیار یا برش در سقف، به منظور نصب لامپ می‌توان آن‌ها را با لبه پوشش داد. این چراغ خطی از درون با استفاده از گیره که در قسمت عقب بدنه لامپ قرار گرفته، تنظیم شده و با چرخش گیره به دور لامپ بدنه به سقف ثابت می‌شود. […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *