• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    بهترین سنسور چراغ سقفی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

    یکی از استانداردهای ساخت خانه هوشمند که امروزه جزو ملزومات به‌حساب می‌آید، سنسورهای روشنایی و خانگی است که در اکثر چراغ سقفی‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. بهترین سنسور چراغ سقفی به حرکت حساس بوده و می‌توانند حضور یا عدم حضور افراد را در محیط تشخیص داده و در هنگام نیاز روشن شوند. ازآنجاکه این سنسورها حسی و حرکتی هستند و در مواقع لزوم شروع به کارکرده و چراغ را روشن می‌کنند پس استفاده از انواع این سنسورها می‌تواند منجر به‌صرفه در مصرف برق و در کل مصرف انرژی شود.

    البته در ساختمان‌های مدرن امروزه، سنسورهای خانگی تنها محدود به سنسورهای روشنایی نمی‌شوند بلکه سنسورهای هوشمند آب، سنسورهای هوشمند دود و گاز co، سنسورهای هوشمند حرکتی و سنسورهای هوشمند پنجره و درب جز انواع سنسورهای خانگی محسوب می‌شوند. این سنسور چراغ سقفی انواع مختلفی دارد که باهم بررسی می‌کنیم.

    روشنایی موقت و بهینه پارکینگ با چراغ های سقفی سنسوردار
    روشنایی موقت و بهینه پارکینگ با چراغ های سقفی سنسوردار

    سنسور چراغ سقفی چگونه کار می‌کند

    سنسورها درواقع سازه‌هایی حس کننده هستند که انرژی شیمیایی و فیزیکی را به انرژی برق تبدیل می‌کنند. سنسورها در شکل‌ها و مدل‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند که یکی از مدل‌های آن‌ها نوع سقفی است. سنسور چراغ سقفی با نصب در مکان مناسب مانند راه‌پله‌ها با حساسیتی که به المان‌های حرکت یا صدا دارد موجب روشن یا خاموش شدن لامپ‌ها می‌شود. سنسورهایی هم هستند که به حرکت حساس بوده و وقتی انسان به فضای موردنظر وارد می‌شود چراغ‌ها روشن و هنگامی‌که خارج می‌شود چراغ‌ها خاموش می‌شوند.
    سنسورهایی هم که به صدا حساسیت دارند به‌عنوان‌مثال با صدای پا یا دست زدن ساکنین ساختمان، لامپ‌ها را خاموش یا روشن می‌کنند. سنسورهای چراغ سقفی به‌عنوان رایج‌ترین نوع سنسورهایی هستند که در ساختمان‌های مدرن امروزه کاربرد دارند چراکه لامپ‌ها در هنگام حضور انسان روشن‌شده و در غیر این صورت خاموش می‌شوند. با خاموش شدن لامپ‌ها در هنگام عدم ضرورت، در مصرف نیروی برق صرفه‌جویی می‌شود.

    سنسور چراغ سقفی که ورودی منزل را زیباتر می کند
    سنسور چراغ سقفی که ورودی منزل را زیباتر می کند

    انواع سنسور چراغ سقفی

    سنسور سقفی یکی از تجهیزات کاربردی و مدرن صنایع روشنایی به‌حساب می‌آید که اکثر مهندسین و طراحان فضای داخلی ترجیح می‌دهند که از بهترین سنسور چراغ سقفی برای ساختمان خود استفاده کنند. این سنسورها به حرکت یا صدا و غیره حساس بوده و با حرکت یا صدای شیء یا شخص، فرمان روشن شدن به منبع نور محیط را صادر می‌کنند و هنگامی‌که شخصی وارد فضای سنسور دار حرکتی می‌شود چراغ‌ها روشن می‌شوند. همان‌طور که گفتیم این سنسورها به سبب اینکه در صورت عدم نیاز به نور موجب خاموشی منبع نوری می‌شوند برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی گزینه‌های بسیار مناسبی به شمار می‌روند. انواع مختلف سنسور چراغ سقفی عبارت‌اند از:

    سنسور سقفی روکار

    یکی از انواع سنسور چراغ سقفی، سنسور سقفی روکار است که شامل یک حسگر نوری یا صوتی و اغلب یک فرستنده برای روشنایی هستند. اکثر حسگرهای حرکتی ارزان‌قیمتی که در بازار موجود است، می‌توانند تا فاصله حداقل ۱۰ متری را تشخیص دهند. البته سنسورهای تخصصی، هزینه‌های به‌مراتب بیشتری دارند اما دامنه بسیار بزرگ‌تری را شامل می‌شوند. سنسور سقفی روکار، به‌طور گسترده در کاربردهای تجاری استفاده می‌شوند و یکی از روش‌های رایج فعال کردن درب بازکن‌های خودکار در مشاغل و ساختمان‌های عمومی است و به‌طور گسترده‌ای در مواردی مثل فعال کردن چراغ‌های خیابان یا چراغ‌های داخلی در گذرگاه‌ها استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از سنسور سقفی روکار، جهت افزایش امنیت خانه و کاهش هزینه‌های روشنایی استفاده کرد.

    سنسور سقفی توکار

    سنسور سقفی توکار، به‌عنوان سنسورهای حرکتی مبتنی بر رادار نیز شناخته می‌شوند. این محصولات که بسیار پرکاربرد هم هستند، امواج رادیویی را در سراسر یک اتاق یا منطقه دیگر منتشر می‌کنند که به اجسام مجاور برخورد می‌کند و آن را به آشکارساز حسگر منعکس می‌کند. هنگامی‌که یک جسم در این زمان در فضای کنترل‌شده توسط حسگر حرکتی تکان می‌خورد، حسگر به دنبال تغییر فرکانس در موج برگشتی تشخیص می‌دهد که تحرک صورت گرفته و چراغ خود را روشن می‌کند.

    با استفاده از سنسور سقفی توکار، می‌توان علاوه بر ارتقای نمای محیط، امنیت و آرامش خانه خود را نیز افزایش دهید. به دلیل حساسیت بالای این سنسور بهتر است که آن را جهت ایجاد روشنایی در فضای باز استفاده نکنیم؛ چراکه حرکت اجسام تصادفی مانند حیوانات کوچک‌تر، سنسور را فعال کرده و موجب روشنایی بد موقع می‌شود. درواقع زمانی از سنسور سقفی توکار استفاده می‌کنیم که بخواهیم هزینه‌های خود را کاهش داده و تنها در مواقع خاص از روشنایی بهره ببریم.

    سنسور حرکتی

    سنسور حرکتی یکی از تجهیزات مفید و کارآمدی است که با حساسیتی که نسبت به حرکت اشیا، حیوان و انسان دارند عمل می‌کنند. یکی از مزیت‌های این سنسورها این است که قابلیت تنظیمات دستی دارند و می‌توان حساسیت آن‌ها را در قبال عوامل موردنظر تغییر داد. با نصب سنسور سقفی روی دیوار و سقف، هزینه‌ها و مصرف انرژی کاهش‌یافته و به همین جهت این تجهیزات پرکاربرد و محبوب هستند.

    بهترین سنسور چراغ سقفی که به حرکت حساس است
    بهترین سنسور چراغ سقفی که به حرکت حساس است

    نحوه کارکرد چراغ‌های سنسودار سقفی

    با ورود چراغ‌های سنسودار سقفی مردم از آن‌ها در پارکینگ و راهرو و پلکان استفاده می کردند و این چراغ‌ها را جایگزین چراغ‌های تایمر داری کردند که در زمان مشخصی که از قبل تعیین شده بود خاموش می شد. ساکنین ساختمان با زدن شاسی چراغ را روشن کرده و سر یک تایم مشخص مثلاً باگذشت سه دقیقه زمان خاموش می شد. استفاده از چراغ سقفی سنسور دار در مکان‌هایی مانند راهرو و… میزان مصرف انرژی را تا حدودی کاهش داد و به‌مرور افراد زیادی خواهان استفاده از این چراغ‌های سقفی سنسور داری شدند که بدون دخالت دست روشن و خاموش هم می شد. وقتی افراد در راهرو و پارکینگ رفت‌وآمد می‌کنند سنسور تعبیه‌شده در داخل این چراغ سقفی این قابلیت را دارد که با هرگونه تکان عکس‌العمل از خود نشان داده و چراغ را روشن می‌کند.

    مزیت استفاده از سنسور چراغ سقفی

    استفاده از این چراغ‌های سقفی سنسور دار مزیت‌هایی دارد که عبارت است از:

    صرفه جویی در مصرف برق

    یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سنسورها صرفه‌جویی در مصرف برق است که امروزه یکی از مباحث مهم جهانی است.

    قایلیت تنظیم زمان روشنایی و خاموشی چراغ ها

    این قابلیت خود تأثیر زیادی در بهینه‌سازی مصرف برق دارد.

    قابلیت تنظیم میزان حساسیت به نور و حرکت

    داشتن این قابلیت تأثیر بسزایی در روشنی به‌موقع در محیط دارد و حساسیت بالای آن می‌تواند سبب روشنایی سریع با کمترین حرکت ممکن حتی در زمان تاریکی مطلق شود.

    جایگزین مناسب برای کلیدها و پریز برق

    با استفاده از این روش دیگر نیازی به نصب کلید یا پریز نبوده و در کاهش هزینه‌های مالی نیز مفید است.

    طر احی مناسب و زیبا برای تمامی اماکن

    شکل ساده و درعین‌حال مدرن و زیبای هر یک از سنسورها سبب شده تا آن‌ها برای تمامی اماکن همچون مجتمع‌های مسکونی تا اداری قابل‌استفاده باشد و با توجه به طراحی و شکل ساختمانی مکان نصب، می‌توان از سنسور سقفی، دیواری، پریزی و یا هالوژنی استفاده نمود.

    امکان قراردادن هریک از انواع سنسورها در هر پاگرد

    می‌توان در هر پاگرد ساختمان یک سنسور قرارداد تا با بروز عامل محرک، روشنایی درراه پله برقرارشده و بلافاصله نیز خاموش شود.

    تنظیم دستی

    این ویژگی بسیار مهم و یکی از نکات منحصربه‌فرد این سنسورهاست که می‌توان میزان حساسیت سنسور مربوطه را به‌صورت دستی تنظیم نمود.

    ماندگاری و طول عمر بالا

    این سنسورها علاوه بر عملکرد بالایی که دارند طول عمر بالایی نیز داشته و ماندگاری طولانی نیز دارند و این‌یکی دیگر از مزیت‌های این سنسورهاست.

    زیباسازی راهروها با چراغ های سقفی سنسوردار
    زیباسازی راهروها با چراغ های سقفی سنسوردار
    آیا چراغ های سقفی سنسوردار هم زمان و تایم مشخصی برای روشن ماندن دارند؟

    خیر چراغ های سنسوردار همانند چراغ های تایمردار قدیمی نیستند که سر تایم مشخص شده خاموش شوند بلکه با توجه به سنسور مورد نظر خود روشن شده و سپس خاموش می شوند.

    آیا این چراغ ها کلید و پریز هم دارند؟

    یکی از مزیت های این چراغ ها نداشتن کلید و پریز بوده که در این موضوع نیز صرفه جویی هزینه می شود.

     نتیجه‌گیری

     امروزه با بزرگ شدن شهرها و افزایش ساختمان‌ها و برج‌های بلند ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق بیشتر از قبل احساس می‌شود. همچنین در دنیای مدرن امروز دیگر برای روشن و خاموش کردن لامپ برق در ساختمان‌های تجاری و مسکونی از انواع کلید لمسی و تاچ و لامپ‌ها و سنسور کنترل روشنایی استفاده می‌شود. از لامپ‌های هوشمند و سنسور دار درراه و راهروهایی که در آن‌ها عبور و مرور زیاد است و مدام باید چراغ‌ها روشن باشند استفاده می‌شود که بسیار به‌صرفه است.

    شرکت نوران علاوه بر تولید انواع چراغ و لوستر و ملزومات روشنایی، انواع سنسورهای چراغ سقفی را نیز تولید می‌کند که می‌توان گفت بهترین سنسور چراغ سقفی مربوط به این شرکت است. شما برای تهیه این سنسورهای چراغ سقفی منزل و آپارتمانتان از محصولات این شرکت استفاده کنید.

    پیشنهاد می‌شود مطالب «بهترین چراغ سقفی»،«بهترین سنسور چراغ سقفی»,«انواع چراغ سقفی روکار»را مطالعه کنید.

    یک پاسخ به “بهترین سنسور چراغ سقفی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟”

    1. […] می‌شود مطالب «بهترین چراغ سقفی سنسوردار»،«بهترین سنسور چراغ سقفی» را مطالعه […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *