بهترین رنگ آباژور چه رنگی است؟

بهترین رنگ آباژور

بهترین رنگ آباژور نسبت به دکوراسیون، رنگ پیرامون، علاقه‌مندی مشتری و نوع بازتاب رنگ در محیط تعریف می‌شود. آباژور‌ایستاده یا رو میزی چون اساساً یک وسیله دکوراتیو نوری است ظاهر، ارتفاع و رنگ آن معمولاً در طراحی دکور اهمیت دارد. تنوع رنگی انواع آباژور‌ها در نوران بسیار متنوع است اما بهترین رنگ آباژور معمولاً به کیفیت رنگ و مواد اولیه رنگ‌آمیزی نیز بستگی دارد. جدا از این امروزه انواع بافت و طرح نیز در کلاهک آباژور‌ها مرسوم شده است. طراحان دکوراسیون داخلی معمولاً رنگ آباژور را بر اساس دیوار پشت، تم رنگی دکوراسیون و محل قرارگیری آن تعیین می‌کنند.

رنگ آباژورهای‌ایستاده و رو میزی می‌تواند براق یا مات باشد. همچنین بدنه و پایه‌های آباژور‌ها نیز در رنگ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. به علت استفاده از پایه‌های آلومنیومی و مواد اولیه متفاوت آباژور‌های معاصر پایه‌ها نیز در انواع رنگ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. بهترین رنگ آباژور رنگی است که بتواند مخصوصاً هنگام شب و روشن بودن آباژور جلوه زیبایی به محیط ببخشد و در عین حال ترکیب رنگی مناسبی با پیرامون خود ایجاد کند. معمولاً طراحان دکوراسیون داخلی رنگی را انتخاب می‌کنند که در تکمیل یا طیف رنگی بک گراند آباژور باشد اما انتخاب رنگ نزدیک به پیرامون به علت فید شدن طراحی و ظاهر دکوراتیو آباژور معمولاً توصیه نمی‌شود.

بهترین رنگ آباژور چه رنگی است؟

نحوه انتخاب بهترین رنگ آباژور چیست؟

بهترین رنگ آباژور معمولاً به چند طریق می‌تواند انتخاب شود. اولین و رایج‌ترین آن که به نوعی تخصصی‌ترین روش انتخاب بهترین رنگ آباژور نیست است، انتخاب طراح دکوراسیون داخلی و طراح نور متخصص است که بر اساس مقیاس‌ها، نقشیه و موقعیت محل سکونت یا کارتان بهترین طراحی ممکن را داشته باشند. در این طراحی‌ها معمولاً رنگ‌بندی و محل آکساسوار خانه نیز مشخص می‌شود که بر اساس دانش و علم روز است. جدا از این امر در طراحی داخلی میزان نور، محل قرارگیری نور‌ها، نوع نور‌ها و شدت آن‌ها نیز طراحی می‌شود. متخصصان نوران با داشتن تحصیلات عالیه، دانش و تجربه چندین ساله خود مطابق با استاندارد روز دنیا آمادگی همکاری در جهت انتخاب انواع وسیله‌ها نورپردازی در رنگ‌ها و طرح‌های دلخواه را دارند. همچنین معمولاً مهندسان نورپردازی و طراحان اگر در همکاری با طراح داخلی همکاری داشته باشند می‌توانید نتیجه نهایی دلنشین و زیبا‌تری را شاهد باشید.

یکی از روش‌هایی که معمولاً اتفاق می‌افتد انتخاب آباژور بر اساس طرح است و رنگ سازه یا کلاهک آباژور در اولیت مشتری نیست. در این انتخاب معمولاً آباژور به لحاظ فرمی و ساختار مورد توجه مشتری قرار می‌گیرد و به علت محدود بودن تیف رنگی موجود آباژور به انتخاب طرح دلخواه خود بین سه الی چهار رنگ مختلف می‌پردازد. همچنین در خرید آنلاین نیز معمولاً طیف رنگی مشخص بدنه و کلاهک برای انواع طرح‌ها مشخص می‌شود که از رنگ‌های اصلی تشکیل شده‌اند.

تقسیم‌بندی بین رنگ تیره و روشن نیز بستگی به محل قرارگیری آباژور دارد. همچنین مشخص کردن اینکه آیا آباژور تنها مصرف دکوراتیو دارد یا برای نورپردازی به عنوان نور مکمل نیز استفاده خواهد شد. آباژور‌ها در سالن‌های اصلی خانه و اداره‌ها معمولاً رنگ‌های روشن‌تری دارند زیرا رنگ روشن با انعکاس نور محیط و ترکیب آن با نور خود آباژور شفافیت و روشنایی بیشتری را ایجاد می‌کنند اما آباژور‌های تیره معمولاً برای داشتن نور متمرکز‌تر توسط خود آباژور مناسب است. در نهایت نمی‌توان گفت کدام رنگ آباژور بهترین رنگ است. شرکت نوران البته با داشتن طیف وسیع رنگی برای هر مدل از بهترین برند آباژور دست شما را در انتخاب رنگ دلخواه خود باز گذاشته است. این انتخاب می‌تواند به سفارش طراح دکوراسیون، متخصصین خود نوران، علاقه‌مندی و سلیقه شخصی انتخاب شود. که به الطبع بر اساس رنگ محیط و کاربری آن خواهد بود.

نحوه انتخاب بهترین رنگ آباژور چیست؟

چه نکاتی را در هنگام خرید آباژور باید رعایت کنیم؟

ابتدا قبل از انتخاب بهترین رنگ یا مدل آباژور در صورت نداشتن طراح دکوراسیون یا طراح نور، سعی کنید محل قرارگیری آباژور را تعیین کنید. اگر محل قرارگیری آباژور مشخص باشد می‌توانید ارتفاع، نوع، رنگ و حتی میزان نور دهی و کاربری آباژور را بر اساس محیط انتخاب کنید. معمولاً آباژور در محل‌هایی بیشتر استفاده می‌شود که نقاط کانونی دنج و تاریک باشد. برای کاربری و مکمل نورپردازی نیز نور آباژور برای میز‌های کوچک عسلی و پذیرایی، مطالعه محدود و همچنین محیط‌های کاری و کافه‌ها که نیاز به نور و روشنایی بالایی ندارند مناسب است.

به دیزاین کلی، رنگ‌بندی و جنس آکساسوار توجه کنید. در انتخاب آباژور به جنس مبلمان، کمد‌ها، فرش‌ها، و حتی تابلو‌های پشت سر آباژور توجه کنید. بر اساس تم کلی آکساسوار و چیدمان خانه، بهترین رنگ آباژور و نوع طراحی آن می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً آباژور‌ها چون مصرف دکوراتیو به عنوان مکمل دکوراسیون و نورپردازی خانه را بر عهده دارند ترکیب‌بندی مناسب این وسایل نورپردازی با چیدمان خانه اهمیت بالایی دارد. توجه داشته باشید که ارتفاع آباژور نیز نسبت به آکساسوار و لوازم خانه و محل کار تعیین می‌شود و قبل از خرید می‌توانید با مشاوران متخصص نوران در باره انتخاب بهترین طرح، ارتفاع، نوع و بهترین رنگ آباژور ، بهترین مدل آباژور ایستاده مشاوره کنید.

پیشنهاد می‌شود مطالب «روش شستن آباژور»، «روش نصب کلاهک آباژور»، «فرق آباژور و چراغ خواب» را مطالعه کنید.

جمع‌بندی، بهترین رنگ پیشنهادی نوران برای آباژور چیست؟

بهترین رنگ آباژور همانطور که گفته شد بر اساس کلیت دکوراسیون خانه، دفاتر کاری و کافه یا رستوران‌ها انتخاب می‌شود. همچنین نوع نورپردازی و میزان نور محیط نیز در انتخاب آباژور تأثیر مستقیم دارد. پیشنهاد نوران این است که هنگام تغییر دکوراسیون یا اقدام به تهیه وسیله‌های نورپردازی و دکوراتیو مانند آباژور طراحی و اجرای آن را از ابتدا به طراحان نور و متخصصان دکوراسیون داخلی بسپارید. طبیعتا به علت تغییر مداوم علم طراحی داخلی و طراحی نور، و به روز‌رسانی تکنولوژی نورپردازی متخصصان نوران می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای زیبایی محل کار یا زندگی شما را فراهم کنند.

یک پاسخ به “بهترین رنگ آباژور چه رنگی است؟”

  1. […] کنند. داشتن طرح اختصاصی این امکار را می دهد که ترکیب بهترین رنگ آباژور، ابعاد و حتی میزان نور و قابلیت های آباژور طبق سلیقه و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *