• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    بهترین مدل آباژور‌ ایستاده کدام است؟

    بهترین مدل آباژور‌ایستاده

    بهترین مدل آباژور‌ایستاده نسبت به ارتفاع، جنس و نوع پایه، نوع کلاهک و مقاومت این آباژور‌ها تعیین می‌شود. این آباژور‌ها بر اساس کاربری، میزان نور و شکل ظاهری تنوع بسیاری دارند. جدا از تمامی موارد بالا مصرف انرژی، قیمت و قدرت نوری آباژور نیز در انتخاب بهترین مدل آباژور‌ایستاده تأثیر‌گذار است. آباژور های‌ایستاده نوران در طرح‌ها و ارتفاع‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود و نسبت به دکوراسیون محلی که آباژور را قرار خواهید داد می‌توانید از بین ده‌ها مدل آباژور‌ایستاد بهترین مدل مورد پسند خود را انتخاب کنید. این آباژور‌ها همگی با طول عمر بالا، طراحی منحصر به فرد و خاص و کیفیت استاندارد توسط نوران طراحی و تولید شده‌اند.

    جدا از زیبایی ظاهری آباژور های‌ایستاده که مصارف دکوراتیو دارند، مقاومت‌ایستایی و پایه و اتصالات آن بسیار مهم است. به علت اینکه معمولاً یکی از مزایای آباژور قابلیت جابه جایی آن و تغییر‌پذیر بودن محل آن است داشتن پایه‌ای مقاوم و با کیفیت بسیار اهمیت دارد. همچنین امروزه پایه‌ها نیز نسبت به ارتفاع و نوع آباژور در رنگ‌ها، ابعاد و اشکال مختلفی طراحی می‌شوند. جنس پایه‌های آباژور های‌ایستاده نوران از بهترین مواد اولیه ممکن است که نسبت به نوع فلزی، آلومینیومی، چوبی یا پلاستیکی متفاوت است. در گذشته انواع عتیقه و گرانقیمت آباژور موجود بود که از چوپ‌های کنده کاری و دست ساز استفاده می‌شد امروزه به علت مدرن شدن اکثر فضا‌ها و قیمت بالای این آباژور‌های دست ساز از پایه‌های آلومنیومی و فلزی استفاده می‌شود.

    بهترین مدل آباژور ایستاده کدام است؟

    تاریخچه آباژور یا Abat Jour چیست؟

    بهترین برند آباژور ایستاده در گذشته از طریق فرانسوی‌ها وارد ایران شده و احتمالاً به همین دلیل است که نام فرانسوی آن یعنی آباژور یا Abat Jour عمومی شده است. در انگلیسی به آباژور lampshade یا lightingshade گفته می‌شود. از دیرباز آباژور در خانه‌های لوکس ایرانی مصارف دکوراتیو داشته و یکی از محبوب‌ترین تزیینات نوری ایرانی هاست شاید به همین دلیل است که سال‌ها دنبال بهترین مدل آباژور بوده‌اند. اولین آباژور‌های ایرانی شاید حتی قدمتی بیش از نوع نفتی و عمومی آن داشته‌اند. به روایت دیگر شاید جا شمع دانی های‌ایستاده در کاخ‌های باستانی ایران را بتوان جزء نمونه‌های اولیه آباژور در ایران دانست. با کشف الکل و مواد اشتعال‌زا مانند قیر و نفت نیز رفته رفته این شمع‌ها جای خود را به چراغ‌های الکلی و نفتی داده‌اند.

    تاریخ آباژور به خیابان‌های فرانسه باز می‌گردد. جایی که در قرن ۱۷ پایه‌های تزیینی برای چراغ‌های نفتی در خیابان‌های اصلی پاریس نمایان شد. از طراح این جا چراغی‌ها یا آباژور‌های اولیه اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما زیبایی و روشنایی مطبوع این پایه‌های چراغ نفتی باعث شد مردم رفته رفته به فکر طراحی خانگی آن‌ها بیفتند. از همین الگو‌ها و علاقه‌مندی‌ها بود که اولین نمونه‌های آباژور شخصی یا عمومی در میلان ساخته شد. هزینه تجهییز خیابان‌های میلان و چند نمونه محدود برای ثروتمندان وقت را یک شرکت لاتاری ایتالیایی بر عهده گرفت. تاریخ دقیق این طرح را به ۱۷۶۸ نسبت داده‌اند.

    اولین نمونه‌های مدرن شده و با روشنایی طولانی‌تر را فردریش آلبرت وینسور ارائه داد. جایی که بیشتر از چراغ‌های گازی استفاده می‌شد و یک منبع گاز در آباژور‌های خیابانی‌ایستاده تعبیه شده بود. شاید طراحی وینسور را بهترین مدل آباژور‌ایستاده تا قرن ۱۹ بتوان تلقی کرد. مشکل اصلی این آباژور‌ها اما خطر انتشار گاز سمی و یا اشتعال و افنجار آن بود. در نظر داشته باشید که اویل قرن نوزده هنوز گازکشی و کپسول‌های گاز به شکل ایمن امروزی وجود نداشت. هرچند در نهایت ایمنی کپسول‌های امروزی نیز باز خطر انفجار و نشت گاز خیابان‌ها را تهدید می‌کرد. به علت بوی گاز، خطر مصمومیت و خطرناک بودن طرح این آباژور‌ها تنها مدت محدودی استفاده شده‌اند و سریعاً جمع‌آوری شدند.

    تاریخچه آباژور یا Abat Jour چیست؟

    در نهایت اولین نمونه‌های آباژور امروزی را خالق چراغ برقی با دوستانش طراحی کردند. آباژور‌هایی که پایه چراغ‌های اولیه ساخته شده توسط شرکت توماس ادیسون بود. هم زمان با ادیسون جوزف سوان نیز در حوالی سال ۱۸۷۹ دست به تولید عمده آباژور‌های اولیه زد. به الطبع آباژور‌های اولیه صرفاً جنبه دکوراتیو نداشتند اما رفته رفته به علت زیبایی منحصر به فرد آباژور‌ها و نور ملایم و مصارف مختلف آن همچنین قابلیت جا به جایی ایمن، باعث شد که آباژور به شدت جنبه عمومی گرفته و مردم از آن استقبال کنند. به الطبع مثل تمامی اختراعات و طراحی‌های بشری، به علت محدود بودن نمونه‌های اولیه این آباژور‌ها تنها به خانه‌های اشرافیان آمریکایی راه یافته بود.

    چرا آباژورهای‌ایستاده نوران انتخاب مناسبی هستند؟

    شرکت نوران بهترین مدل آباژور را با استاندارد و طراحی روز ارائه می‌دهد. جدا از کیفیت، زیبایی و طول عمر بالا و بهترین رنگ آباژور‌ها چیزی که آباژور‌های نوران را متمایز می‌کند به روز شدن قابلیت‌ها و طراحی‌های آن نسبت به علم دکوراسیون و نور پردازی است. توجه داشته باشید که لزوماً جنبه ظاهری آباژور رویکرد دکوراتیو ندارد و نور، میزان و حتی جنس و رنگ نور نیز در دکوراسیون شما تأثیر‌گذار است. شرکت نوران با بحره‌گیری از متخصصان دکوراسیون داخلی و نور پردازی آباژور‌هایی را طراحی و ارائه کردند که منطبق با علم نور پردازی باشد. به علت تنوع بسیار گسترده نیز برای انواع استفاده‌های دکوری و سلایق مختلف تعداد بالای از آباژور طراحی و تولید شده است.

    همچنین توصیه می‌شود برای داشتن انتخابی متمایز، شخصی‌سازی شده و حرفه‌ای از طراحان دکوراسیون و نورپردازی نوران مشاوره بگیرید. امروزه علم طراحی نور و نورپردازی کاملاً تخصصی شده و با توجه به روانشناسی، رنگ‌شناسی و معماری داخلی مکان‌های مختلف نورپردازی متمایزی طراحی می‌شود. چه در نورپردازی کلی خانه مانند ال‌ای دی‌ها، هالوژن‌های تور کار و روکار، چه دکوراسیون داخلی نوران می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای داشتن فضایی دلنشین، زیبا و متمایز باشد. در دکوراسیون داخلی امروز نقش نورپردازی آن قدر گسترده است که عملاً نور پردازی غیر تخصصی می‌تواند حجم زیادی از زیبایی طراحی داخلی شما را کاهش دهد.

    پیشنهاد می‌شود مطالب «روش شستن آباژور»، «روش نصب کلاهک آباژور»، «فرق آباژور و چراغ خواب»، «فرق آباژور و چراغ خواب» را مطالعه کنید.

    چرا آباژورهای ایستاده نوران انتخاب مناسبی هستند؟

    سخن آخر، بهترین مدل آباژور‌ایستاده را چگونه پیدا کنیم؟

    مشاوران نوران آمادگی ارائه انواع اطلاعات و راهنمایی‌های لازم در مورد انتخاب بهترین مدل آباژور را دارند. شما می‌توانید علاوه بر سلیقه شخصی و مشاهده انواع آباژور های‌ایستاده در گالری آنلاین و فروشگاه‌های نوران، برای انتخاب جنس، رنگ، نوع، ارتفاع و میزان نوردهی آباژور خود با مشاوران متخصص نوران در ارتباط باشید. تنوع وسیعی از آباژور های‌ایستاده در نوران موجود است که تقریباً تمامی سلیقه‌ها و نیاز‌های شما را پاسخ می‌دهد. همچنین توجه داشته باشید که نوع آباژور نسبت به محل قرارگیری آن نیز می‌تواند متفاوت باشد.

    2 پاسخ به “بهترین مدل آباژور‌ ایستاده کدام است؟”

    1. […] طراحان نور متخصص نوران می توانند از بین هزاران انتخاب بهترین مدل آباژور ایستاده را در رنگ و طرح مختلف برای دکوراسیون و کاربری مورد نیاز […]

    2. […] می‌شود مطالب «بهترین مدل آباژور ایستاده»، «روش نصب کلاهک آباژور»، «فرق آباژور و چراغ خواب»، […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *