• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب، نکات مهمی که باید بدانید

    انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب

    دکوراسیون و تزیین خانه و فضا از زمان‌های قدیم اهمیت خاصی داشت. چنانکه باید گفت استفاده از چراغ دیواری به زمان قرون‌وسطا برمی‌گردد. آن زمان که افراد با استفاده از مشعل‌هایی از آتش فضای اطراف خود را روشن می‌کردند و یا به‌وسیله‌ی مشعل‌ و شمع‌های مختلف، دیوارهای خانه خود را تزئين می‌کردند. البته این شمع‌ها و مشعل‌ها هم قدرت نوردهی کمی داشتند و هم عمر آن‌ها بسیار کوتاه بود؛ اما همین استفاده اندک از شمع‌ها و مشعل‌ها ایده‌ای شد برای پیشرفت صنعت روشنایی و خلق وسایل روشنایی برای منازل و محیط کار؛ بنابراین نورپردازی و روشنایی از زمان‌های دور موردتوجه بوده و امروزه شمع‌ها و مشعل‌ها دیگر کاربردی برای روشنایی نداشته و فقط برای ایجاد فضایی نوستالژیک و رمانتیک از آن‌ها استفاده می‌شود. در این میان اهمیت انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب را نمی‌توان نادیده گرفت.

    یکی از فضاهایی که در منزل بیشتر موردتوجه بوده و هست را باید اتاق‌خواب دانست چراکه خصوصی‌ترین فضای خانه به‌حساب می‌آید که می‌توان ساعت‌ها در آنجا استراحت کرد و وقت گذراند. پس‌نورپردازی که برای این فضا در نظر گرفته می‌شود مهم و اساسی است. انواع چراغ دیواری اتاق‌خواب را باهم بررسی می‌کنیم.

    درباره انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب
    روشنایی ملایم و مقرون به صرفه

    چراغ دیواری اتاق‌خواب

    بعد از یک روز کاری پرتنش و شلوغ تنها جایی که می‌توان به‌راحتی در آن استراحت کرد و به آرامش رسید خانه و به‌خصوص اتاق‌خواب است. دکوراسیون اتاق‌خواب باید به سبکی باشد که آرامش و راحتی را برای اعضای خانه به ارمغان بیاورد و نورپردازی هم یکی از مهم‌ترین موارد دکوراسیون داخلی است. یکی از ابزارهایی که برای تأمین نور در اتاق‌خواب مورداستفاده قرار می‌گیرد چراغ دیواری است که علاوه بر تأمین نور، در تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز از آن بهره‌مند می‌شوند.

    برای روشنایی اتاق‌خواب، منزل و یا محیط کار شاید استفاده از لوستر به‌تنهایی کافی نباشد، به همین دلیل از چراغ دیواری و ترکیب آن با لوازم روشنایی دیگر استفاده می‌شود. ترکیب چراغ دیواری و دیگر لوازم روشنایی باعث ایجاد حس امنیت و آرامش در خانه می‌شود. معمولاً برای هر اتاق‌خواب یک چراغ با نور ملایم بسیار کاربردی است. چراغ دیواری اتاق‌خواب با پخش نور یک‌طرفه و یا دوطرفه با لامپ رنگی و یا ساده مدل‌هایی شیک و تأثیرگذار برای دکوراسیون اتاق‌خواب به‌حساب می‌آیند.پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری پذیرایی»را مطالعه کنید.

    چراغ دیواری پارچه ای و ظریف
    چراغ دیواری پارچه‌ای و ظریف که طرفداران زیادی دارد

     چراغ دیواری اتاق‌خواب بهتر است لامپ‌های ال‌ای‌دی و کم‌مصرف داشته باشد تا نور ملایم و مطلوبی به اتاق‌خواب بدهد. علاوه بر آن استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف در چراغ دیواری اتاق‌خواب، روشی مقرون‌به‌صرفه برای زیباسازی به شمار می‌رود. مدل چراغ دیواری اتاق‌خواب با تنوع بالایی نسبت به مدل چراغ دیواری برای پذیرایی در بازار وجود دارند؛ اما نمونه‌های چوبی و یا طرح چوب چراغ دیواری اتاق‌خواب بیشتر از بقیه مدل‌ها موردتوجه مشتریان قرارگرفته‌اند. این نوع چراغ دیواری در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته‌شده و ازآنجاکه تنوع بالای چراغ دیواری در کاربرد، طرح و رنگ بسیار است پس می‌توان برای هر محیط چراغ دیواری مناسبی انتخاب کرد. مثلاً از یک نوع چراغ دیواری نمی‌توان هم‌زمان برای اتاق‌خواب و حیاط استفاده کرد. چراکه متناسب با هر فضایی چراغ دیواری مشخصی تولید و به بازار عرضه‌شده است.

    پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری حیاط»را مطالعه کنید.

    کاربرد چراغ دیواری اتاق‌خواب

    نورپردازی دیوار کنار تخت راهی آسان برای ایجاد ظاهری جدید به اتاق‌خواب است. اگر به فکر آرامش در اتاق‌خوابتان هستید پس به دنبال یک چراغ دیواری ساده اما ویژگی‌های کلاسیک باشید. به‌عنوان‌مثال یک چراغ ساده مشکی با بازوی قابل تنظیم می‌تواند مکمل دکوراسیون اتاق باشد و اگر جایی برای میز کنار تخت ندارید، این چراغ می‌تواند در تنگ‌ترین فضاها قرارگرفته و فضای اتاق‌خواب را روشن کند.

    نکات مهمی درباره انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب
    نورپردازی کنار تخت به زیبایی هرچه بیشتر فضا کمک می‌کند

    درحالی‌که لامپ‌ها و چراغ‌های سقفی اتاق‌خواب اولین راه‌حل برای روشن‌ کردن اتاق هستند، اما چراغ‌های دیواری می‌توانند به همان اندازه کاربردی باشند و این چراغ‌های دیواری برای فضاهای کوچک‌تری که امکان نصب چراغ‌آویز و لوستر نیست بهترین انتخاب هستند. چراغ دیواری اتاق‌خواب نور مستقیم‌تری را برای مطالعه، نقاشی، چک کردن موبایل بدون نیاز به نورپردازی کل اتاق می‌تاباند. چراغ دیواری اتاق‌خواب نیز مانند سایر عناصر در دکوراسیون، راه آسانی است برای ایجاد ظاهر جدید به اتاق بدون اینکه نیازی به بازسازی کامل اتاق داشته باشد و باید گفت چراغ دیواری اتاق‌خواب داخل یک فضا را همیشه به طرز چشمگیری تغییر می‌دهد.

    نکاتی برای انتخاب چراغ دیواری اتاق‌خواب

    همان‌طور که می‌دانید برای انتخاب و خرید هر کالایی باید نکات مهمی را در نظر گرفت تا محصولی باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کرد. برای خرید مدل چراغ دیواری اتاق‌خواب هم قطعاً با در نظر گرفتن نکاتی می‌توان بهترین مدل چراغ دیواری مدرن و لوکس را برای اتاق‌خواب انتخاب کرد. این نکات شامل:

    شکل چراغ دیواری:

     یکی از اصلی‌ترین موارد هنگام انتخاب انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب، شکل ظاهری، مدل و سبک چراغ است که باید بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون و دیگر اتاق‌خواب داشته باشد. البته انتخاب شکل چراغ دیواری بیشتر به سلیقه شما و میزان نورپردازی که مدنظر شماست دارد.

    مدل خاموش روشن کردن:

    نحوه خاموش و روشن کردن چراغ‌های دیواری در قدیم توسط دوشاخه و بعدها کلید بود؛ اما امروزه علاوه بر همین دوشاخه و کلید، ریموت کنترل نیز اضافه‌شده است. در مدل‌های جدیدتر چراغ دیواری از هر دو قابلیت روشن شدن با کلید و ریموت کنترل نیز استفاده می‌شود.

    کاربرد چراغ دیواری:

    چراغ دیواری بسته به شکل و محل نصب، کاربرد متفاوتی دارد. برخی از مدل‌های چراغ دیواری کاملاً جنبه دکوراتیو دارند و برخی دیگر برای روشنایی بیشتر فضای داخل خانه و یا به‌عنوان چراغ‌خواب در اتاق به کار گرفته می‌شوند.

    پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری دکوراتیو»را مطالعه کنید.

    روشنایی بیشتر فضای داخل خانه
    روشنایی بیشتر به فضای داخل خانه می دهند

    انواع چراغ دیواری اتاق‌خواب

    چراغ‌های دیواری با توجه به نوع کارکردشان انواع مختلف داشته که در مدل‌های متفاوت طراحی‌شده‌اند. چراغ دیواری اتاق‌خواب نیز یکی از انواع چراغ دیواری‌هایی است که در طرح‌های مختلف تولیدشده و با توجه به نوع کارکردی که دارد به نسبت مدل‌های دیگر ظریف‌تر و زیباتر است. انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب عبارت‌اند از:

    چراغ دیواری ظریف و مدرن

    چراغ دیواری مدرن که مناسب اتاق‌خواب است می‌تواند با شیشه‌های فلوتد، کارهای ظریف فلزی و پوشش‌های ابریشمی، همگی یک چراغ دیواری زیبا و ظریف را برای اتاق‌خواب شما ایجاد کنند که فضایی آرام برای استراحت و همچنین نور کافی برای بیدار شدن را فراهم نماید.

    چراغ دیواری مطالعه

    از این نوع چراغ‌ها معمولاً برای کنار تخت استفاده می‌کنند. چراغ دیواری مطالعه نه‌تنها برای روشن کردن دیوار استفاده می‌شود، بلکه برای خواندن کتاب در رختخواب نیز مناسب است و یکی از پرطرفدارترین نوع چراغ دیواری است که برای اتاق‌خواب استفاده می‌شود.

    چراغ دیواری ترکیبی اتاق‌خواب

    برای مواقعی که هم نیاز به چراغ مطالعه دارید و هم چراغ‌خواب بهتر است به ترکیب این دو کنار هم‌فکر کنید و اگر از آن دسته افرادی هستید که فضای کنار تخت خود را دوست دارید، این طرح می‌تواند مورد مناسبی برای شما باشد.

    چراغ دیواری بیلی بالدوین

    این نوع چراغ ترکیبی از بافت و عملکرد شیکی است که باعث شده از مد نیفتاده و هنوز هم استفاده شود. برای برخی افراد این چراغ‌های دیواری یادآور خاطرات قدیم بوده و هرگز از مد نمی‌افتند.

    چراغ دیواری پارچه‌ای

    در این نوع چراغ‌های دیواری از پارچه‌های ابریشمی، مخملی و یا نخی استفاده می‌شود. بهتر است هنگام تصمیم‌گیری در مورد نوع پارچه و روکش این چراغ دیواری که برای اتاق‌خواب مدنظر گرفته‌اید، به سبک دکوراسیون اتاق توجه کرده و چراغ دیواری موردعلاقه خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که ساده و ظریف هم باشد.

    لامپ فلاش 

    لامپ فلاش یکی دیگر از انواع چراغ دیواری اتاق‌خواب است که در نزدیکی دیوار نصب می‌شود. این نوع چراغ‌ها معمولاً قطعه متحرکی ندارد و به‌طور سنتی از قدیم به‌عنوان دیوارکوب شناخته می‌شدند.

    پیشنهاد می‌شود مطالب «انواع چراغ دیواری دستشویی»،«انواع چراغ دیواری مهتابی» را مطالعه کنید.

    چراغ دیواری پارچه ای و ظریف
    چراغ دیواری پارچه ای و ظریف که طرداران زیادی دارد

    سوالات متداول

    آیا می توان چراغ دیواری اتاق خواب را به راحتی نصب کرد؟

    در کل نصب چراغ دیواری آسان بوده و از آنجا که 1 الی 2 چراغ برای اتاق خواب نصب می شود پس کار راحت‌تر است.

    آیا انواع چراغ دیواری اتاق خواب را می توان از فروشگاه نوران تهیه کرد؟

    بله، فروشگاه نوران با تخصصی که در تولید انواع چراغ و لوستر دارد توانسته انواع چراغ دیواری اتاق خواب را نیز تولید کند.

    نتیجه‌گیری

    چراغ‌های دیواری برای ایجاد نور اضافی، ایجاد حال و هوای خوب در اتاق‌خواب ایدئال هستند و می‌توانند یک قطعه تزئینی هم باشند. چراغ‌های دیواری معمولاً در اتاق‌خواب، آشپزخانه و راهروها استفاده می‌شود و چراغی که برای اتاق‌خواب انتخاب می‌شود باید نوری مناسب و ایدئال داشته باشد تا محلی برای استراحت اعضای خانواده باشد.

    امروزه انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب را هماهنگ با دکور اتاق طراحی می‌کنند. یک پنجره کوچک، میز چوبی، تخت خواب و آینه به‌عنوان تزئینات اتاق و کف‌پوش و رنگ دیوارها همه و همه در طراحی یک نورپردازی زیبا و مدرن اتاق‌خواب در نظر گرفته می‌شوند تا درنهایت اتاقی با هارمونی چشم‌نواز و زیبا جلوه کند.

    انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب یک عامل مهم برای زیبایی دکوراسیون اتاق محسوب می‌شود. بهتر است اتاق را با لوسترهای بزرگ و چندشغله روشن نکرد چراکه این روشنایی زیاد چشم‌ها را خیلی زود خسته می‌کند و مجالی برای استراحت نمی‌گذارد. برای این کار می‌توان از یک چراغ دیواری که روشنایی لطیفی داشته و چشم را خیره نمی‌کند استفاده کرد. به کار بردن چراغ‌های دیواری با نور ملایم رنگی می‌تواند فضای ساده و بی‌روح اتاق را زیبا و آرام جلوه دهد تا اتاق ایدئالی برای خوابی راحت و آرامش بیشتر باشد. همچنین توصیه می‌شود که از لامپ‌های مخفی با نور کم و ملایم استفاده کنید تا به دیوارهای خشک و بی‌جان اتاق رنگ و معنا بخشیده و روشنایی ملایمی را در روز و هنگام شب ایجاد کرد.

    2 پاسخ به “انواع چراغ دیواری اتاق‌ خواب، نکات مهمی که باید بدانید”

    1. […] دیوارکوب‌ها راه حلی کاربردی و شیک برای خانه‌های کوچک محسوب می‌شوند. این چراغ‌ها با نصب روی دیوارها، فضای ارزشمند کف و میز را برای کاربری‌های دیگر حفظ می‌کنند. در اتاق خواب‌ها، آنها می‌توانند جایگزین چراغ‌های رومیزی کنار تخت شوند و در راهروهای خانه در عین حال که به طور مؤثر فضا را روشن می‌کنند، کمی پیچیدگی را در فضا منعکس خواهند کرد. […]

    2. […] که به مقدار زیادی نور نیاز دارند.( پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری اتاق خواب» را مطالعه […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *