• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    هماهنگی دکوراسیون مدرن با انواع چراغ دیواری دکوراتیو

    امروزه مسئله زیبایی در محیط داخلی خانه و استفاده از موارد مختلف مانند چراغ‌های تزیینی در طراحی بسیار مهم است. همان‌طور که می‌دانید، طراحی دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگی بخش‌ها و عناصر مختلف فضا برای برجسته‌کردن رنگ‌ها، میز و سایر موارد موجود در اتاق یا ساختمان است. در این میان انواع چراغ دیواری دکوراتیو از عناصری هستند که برای نورپردازی و زیباسازی اتاق استفاده می‌شود، چراغ‌های دکوری در واقع نسل جدیدی هستند که در محیط‌های مختلف برای تأمین روشنایی و جلوه بیشتر به محیط استفاده می‌شوند.

    چراغ LED تزیینی چیست؟

    چراغ‌های دکوراتیو، چراغ‌هایی هستند که در ساخت خود از فناوری LED استفاده می‌کنند و در مقایسه با سایر چراغ‌های سنتی مانند: مهتابی و FPL ظاهر و کاربرد متفاوتی دارند. چراغ‌های تزیینی علاوه بر زیبایی دارای کارکردهای زیر نیز هستند:

    • لامپ‌های تزیینی در دسته لامپ‌هایی قرار می‌گیرند که مقرون‌به‌صرفه و ارزان و بادوام هستند.
    • چراغ‌های دکوراتیو به دلیل استفاده از فناوری ال‌ای‌دی، برق کمتری مصرف می‌کنند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از این چراغ‌های تزیینی در مکان‌های مختلف استفاده کنید.
    • یکی از ویژگی‌های لامپ‌های تزیینی این است که به دلیل استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی، 90 درصد انرژی این لامپ‌ها به نور تبدیل می‌شود. درحالی‌که در لامپ‌های قدیمی، تنها 10 درصد انرژی تبدیل به نور و 90 درصد هدر می‌رود.
    • در انواع چراغ‌ دیواری دکوراتیو از LED استفاده می‌شود؛ زیرا این چراغ‌ها به دلیل داشتن ولتاژ پایین و گرم‌نشدن ایمن هستند؛ بنابراین هنگام لمس، دستان شما را نمی‌سوزاند.

    ویژگی انواع چراغ دیواری دکوراتیو

    انواع چراغ‌ دیواری دکوراتیو در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند، چراغ‌های دکوراتیو در نوع مهتابی، خورشیدی و یا ترکیبی از هر دو هستند و یا به‌صورت رنگین کمانی و تمام‌رنگ به فروش می‌رسند و برخی از انواع چراغ دیواری دکوراتیو، قابلیت تغییر رنگ را با استفاده از کنترل از راه دور دارند.

     انواع چراغ دیواری دکوراتیو با ابعاد کوچک و رنگ‌های باکیفیت، مناسب‌ترین انتخاب برای استفاده در داخل و خارج ساختمان هستند که علاوه بر نورپردازی محیط، طراحی زیبا و چشم نوازی را ایجاد می‌کنند. در حال حاضر، تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی در دنیا به‌سرعت در حال پیشرفت است و استفاده از آن‌ها در طراحی داخلی دکوراسیون منزل رایج شده است؛ زیرا با استفاده از لنزهای مختلف در لامپ‌های دکوراتیو، زاویه توزیع و خروجی نور ایجاد می‌شود.

    انواع چراغ دکوراتیو

    چراغ‌های تزیینی انواع مختلفی دارند، یکی از قسمت‌های مهمی که در دکوراسیون داخلی منازل و مکان‌های مختلف داخلی استفاده می‌شوند، لامپ‌های تزیینی هستند که اغلب به آنها چراغ‌های دیواری تزیینی می‌گویند و ایجاد خطوط هندسی زیبا سبک‌های مختلفی است که روی دیوار کشیده می‌شوند. نورپردازی تزیینی معمولاً سفارشی است و در محیط‌های مختلفی مانند: لابی هتل‌ها، دفاتر، موزه‌ها، گالری‌ها و تئاترها استفاده می‌شوند.

    انواع چراغ دیواری دکوراتیو بر اساس زاویه تابش

    لامپ‌های تزیینی چهارطرفه و دوطرفه از مهم‌ترین و برجسته‌ترین لامپ‌های تزیینی هستند. همان‌طور که از نامش پیداست، چراغ دکوراتیو چهارطرفه، نور را در چهار جهت مختلف پخش می‌کند و ازآنجایی‌که این چراغ روی دیوار نصب می‌شود، می‌توانید چندین چراغ مختلف را در کنار هم قرار دهید و فاصله چراغ‌ها را دقیقاً تنظیم کنید.

    برای ایجاد فضایی دکوراتیو به کمک نور، معمولاً از چراغ‌های تزیینی چهارطرفه و دوطرفه استفاده می‌کنند. در صورت انتخاب دقیق و صحیح و قراردادن هنرمندانه لامپ تزیینی چهارطرفه در کنار هم می‌توانید جلوه‌ای خاص و فوق‌العاده بر روی دیوار ایجاد کنید.

     انواع لامپ‌های دکوراتیو باتوجه‌به نوع

    درگذشته از لامپ‌های هالوژن برای روشنایی تزیینی استفاده می‌شد، اما امروزه معمولاً از لامپ‌های SMD، COB و LED استفاده می‌شود. استفاده از چراغ‌های LED برای نورپردازی‌های تزیینی مزایای زیادی دارد و همین ویژگی باعث شده تا این نوع نورپردازی بیش‌ازپیش مورد استقبال قرار گیرد.

     چراغ دیواری دکوراتیو

    لامپ‌های دکوراتیو دارای مدل‌های مختلف و تنوع بسیار زیادی هستند و از دسته‌بندی‌های اصلی این لامپ‌ها می‌توان به: لامپ‌های دیواری ال‌ای‌دی، چراغ‌های دیواری چوبی، لامپ‌های فلزی، لامپ‌های دیواری بتنی و رومیزی اشاره کرد که مناسب همه افراد است. افراد به‌راحتی می‌توانند لامپ‌های تزیینی را با سلیقه‌های گوناگون خریداری کنند. خوشبختانه امروزه محدودیتی از نظر دسترسی به مدل‌های متنوع و جذاب لامپ‌های تزیینی وجود ندارد و تمامی افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند این چراغ‌ها را از فروشگاه‌های معتبر با قیمت بسیار مناسب خریداری کنند.

     حد نور در انواع چراغ دیواری دکوراتیو

    هنگام نصب این نوع لامپ ابتدا باید روکار بودن یا توکار بودن آن را مشخص کنید. در مرحله بعدی باید محل نصب و فاصله آن از کف مشخص شود. برای روشنایی فضای باز، فاصله بین لامپ و کف باید بین 220 تا 250 سانتی‌متر باشد. در این زمینه می‌توان از نور تولید شده در محیط به‌صورت بهینه و کارآمد استفاده کرد.

     انواع چراغ دیواری دکوراتیو

    از انواع چراغ دیواری دکوراتیو می‌توان به دو نوع چوبی و فلزی اشاره کرد، هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند زیبایی منحصربه‌فردی، در فضایی که قرار می‌گیرند ایجاد کنند. لامپ دیواری چوبی به دلیل گرمی رنگ چوب، صمیمیت زیادی در محیط ایجاد می‌کند. لامپ‌های دیواری فلزی در اشکال مختلف در بازار موجود هستند و برای استفاده در هر مکانی مناسب به نظر می‌رسند. این نوع لامپ‌ها، برای نصب در فضاهای باز مانند: پیاده‌رو، پارک، راهروها، دیوار آلاچیق، باغ‌ها، فضا داخلی و اتاق‌خواب مناسب هستند.

    پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری حیاط»را مطالعه کنید.

    همچنین این نوع لامپ‌ها به دلیل ساخته‌شدن از فلز مقاومت بالایی را دارند. لامپ‌های دیواری فلزی در برابر رطوبت، مقاوم و برای نصب در محیط‌های باز انتخاب خوبی هستند. در لامپ‌های تزیینی چوبی به دلیل استفاده از چوب در ساخت بدنه بیرونی آن، مقاومت در برابر رطوبت زیاد نیست و ممکن است به دلیل تأثیر آب بر بدنه بیرونی با مشکل مواجه شود.

    از انواع لامپ دیواری چوبی می‌توان به: چراغ شعله شاپرک، اپرا تک‌شعله، کنفی تک‌شعله 1206، کنف تک‌شعله 1406 اشاره کرد که می‌توانید از بین آن‌ها باتوجه‌به سلیقه و بودجه خود نوع موردنظر را انتخاب کنید. چراغ دکوری باریک و بلند است و برای ایجاد یک تصویر زیبا یا برجسته‌کردن یک اثر هنری به کار می‌رود. برای ایجاد نور بیشتر در نزدیکی میز یا جزیره آشپزخانه، می‌توانید این مجموعه زیبا از چراغ‌های دیواری را انتخاب کنید. نوع دیگری از چراغ دیواری، بازویی دارد که نور را بیرون می‌کشد و به محل موردنظر هدایت می‌کند.

    چراغ دیواری برای مطالعه

     یکی دیگر از انواع چراغ‌های دکوراتیو، چراغ دیواری است که در اتاق نشیمن یا کنار تخت استفاده می‌شود و مناسب برای مطالعه است. این چراغ‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای لامپ‌های اتاق‌خواب باشند.

    پیشنهاد می‌شود مطالب «انواع چراغ دیواری پذیرایی»، «انواع چراغ دیواری اتاق خواب» را مطالعه کنید.

     چراغ‌های دیواری به‌طرف بالا و پایین

    این نوع چراغ‌ها معمولاً به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که نور را در امتداد دیوار و به سمت سقف منعکس می‌کنند و فضای اتاق یا نشیمن و راهرو را کمی بازتر نشان می‌دهند.

    نورپردازی دکوراتیو روی آینه

    آینه‌ها باید تصویر واضحی از فرد نشان دهند، پس در این حالت نورپردازی تنها جنبه تزیینی ندارد و یکی از ضروریات است، هرچه تصویر آینه واضح‌تر باشد بهتر عمل می‌کند. می‌توان از نورپردازی دکوراتیو در اطراف آینه و مکان‌های خاص نیز استفاده کرد؛ اما باید در نصب آن دقت کرد تا از آینه و نور کورکننده استفاده نشود. اثربخشی آینه نباید توجه را از جنبه‌های تزیینی منحرف کند. قراردادن نور در بالا یا دو طرف آینه بهترین مکان برای نورپردازی است؛ زیرا باعث درخشندگی تمام‌صورت می‌شود.

     نورپردازی تزیینی در اتاق‌ها

    در این مورد باید رویکرد تخصصی‌تری در پیش گرفت؛ زیرا نور طبیعی تنها مشکل نیست و موضوع نورپردازی در مناطق مختلف اهمیت دارد. استفاده از نورپردازی تزیینی باعث افزایش کیفیت یک گالری یا نمایشگاه هنری می‌شود. نورپردازی در فضای گالری یا موزه یکی از مهم‌ترین عناصر طراحی است و تأثیرگذاری آثار را بسیار افزایش می‌دهد. البته مهم‌ترین مرکز توجه باید تابلوها و آثار باشد و خود نور تزیینی از طرف مقابل جلب‌توجه نکند و نباید از کیفیت کارها بکاهد.

     نورپردازی تزیینی برای مهمانی‌ها

    برای فضای مجالس نباید از نورپردازی تزیینی غافل شد، درست است که تزیینات گل و وسایل در ساخت مجالس بسیار اهمیت دارند؛ اما آنچه زیبایی را چندین برابر می‌کند نور مناسب است. از این چراغ‌ها، در فضای سبز برای باغ‌ها و مناظر نیز استفاده می‌شود. نورپردازی تزیینی برای جلسات را می‌توان به روش‌های مختلفی با چراغ‌های رنگی تنظیم کرد.

     مزایا و کاربردهای انواع چراغ دیواری دکوراتیو

    یکی از مزایای انواع چراغ دیواری دکوراتیو قیمت پایین و مصرف اقتصادی آن است، این نوع لامپ‌ها نسبت به سایر لامپ‌های موجود در بازار انرژی کمتری مصرف می‌کنند و یکی از لامپ‌های اقتصادی به‌حساب می‌آیند. از دیگر مزایای این نوع چراغ عمر طولانی است، در مقایسه با لامپ‌های هالوژن، این لامپ با راندمان نوری 8 برابر بیشتر مشخص می‌شود. مقاومت و دوام بالای این نوع لامپ از موارد مهمی است که جز مزایای دیگر آن به شمار می‌رود.

     تغییر رنگ و تولید آن در رنگ‌هایی مانند: بنفش، نارنجی، قرمز، آبی و… نیز از مزیت‌هایی است که در مورد این نوع لامپ‌ها وجود دارد. مزیت مهم دیگری که در مورد این نوع لامپ‌ها می‌توان گفت این است که بیشتر، انرژی را به نور تبدیل می‌کنند، این لامپ‌ها گرمای کمتر و نور بیشتری نیز تولید می‌کنند.

     تغییر ابعاد و امکان استفاده از آنها در اتاق‌های مختلف از دیگر نکات بارز و مثبت این چراغ است. ظاهر زیبا، نور مناسب و ظاهرهای متفاوت زیبایی فوق‌العاده و منحصربه‌فردی را در محیط ایجاد می‌کند. در ساخت چراغ دیواری تزیینی از هیچ ماده سمی استفاده نشده است و به همین دلیل، آن را یکی از محصولات دوستدار محیط‌زیست می‌نامند.

    پیشنهاد می‌شود مطالب «انواع چراغ دیواری دستشویی»، «انواع چراغ دیواری مهتابی» را مطالعه کنید.

     سخن پایانی

     در این مقاله به نکاتی در مورد انواع چراغ‌ دیواری دکوراتیو اشاره کردیم، این نوع لامپ‌ها از پرطرف‌دارترین مدل‌ها در نورپردازی هستند؛ زیرا دارای مزایای فراوانی از جمله: توانایی بالا در نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی، مصرف کم‌انرژی، جلوه‌های بصری زیبا و منحصربه‌فرد، قیمت مناسب، اندازه متنوع و… هستند. شما نیز می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود آن‌ها را تهیه نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *