• هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    با انواع چراغ دیواری پذیرایی آشنا شوید

    چراغ دیواری‌­ها انتخابی عالی برای ایجاد محیطی زیبا و دلنشین به فضای داخلی و خارجی خانه شما هستند. نور این چراغ­‌های دیواری به روشن کردن ویژگی‌های جذاب خانه شما کمک و در عین حال فضای جذاب‌تری ایجاد می­‌کند. انواع چراغ دیواری­ پذیرایی در سبک­‌های بسیار متنوعی موجود هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما با انواع مختلف چراغ دیواری‌­ها موجود در بازار، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دیوارکوب برای شما بهتر است می‌تواند تا حدودی کاری دلهره آور باشد.

    ما فهرست زیر را آماده کرده‌ایم که رایج‌ترین انواع چراغ دیواری‌­ها و همچنین نحوه ترکیب یکپارچه آن‌ها با دکوراسیون منزل را نشان می‌دهد. انواع چراغ دیواری­ پذیرایی، وسایل روشنایی دیواری هستند که در داخل یا خارج از خانه در کنار یک شی مانند شومینه، تخت یا ورودی استفاده می‌­شوند. این وسایل روشنایی معمولاً بر روی دیوار نصب می­‌شوند و بسته به هدف نور، نور را به دیوار بالا یا پایین می‌­اندازند. چراغ دیواری‌ها بسته به نوعی که انتخاب می­‌کنید می­‌توانند از بسیار تزئینی تا بسیار کاربردی متغیر باشند.

    انواع چراغ دیواری­ پذیرایی

    تقریباً هر چراغ دیواری­ که با آن برخورد کنید، دارای تنوع زیر هستند:

    • نور پایین
    • نور بالا
    • نور بالا/پایین.

    چراغ دیواری­ با نور پایین  

    همانطور که از نام این محصول پیداست، چراغ دیواری­ نور پایین برای هدایت نوری که از دستگاه به سمت پایین به سمت زمین می­‌آید، طراحی شده­‌اند. هنگامی که نور به این سمت هدایت می­‌شود، می‌تواند به ایجاد یک فضای گرم و دلنشین کمک کند.

    از آن­جایی که نورهای محافظه‌کارانه‌تری ارائه می‌دهند، چراغ دیواری­ نور پایین برای ایجاد حس صمیمی‌تر در اتاق‌های بزرگ‌تر ایده‌آل هستند. با این حال، این نوع چراغ دیواری­ برای تولید نور بالا ایده آل نیست، بنابراین بیشتر برای رویدادهای رسمی و داخلی مناسب است. 

    یک گزینه متداول برای نورپردازی در فضای باز نصب چراغ دیواری­ نوری در نمای بیرونی خانه برای کمک به روشنایی راهروها است. انواع چراغ دیواری پذیرایی با  نور پایین برای گزینه‌های نورپردازی فضای تاریک مناسب هستند، زیرا این طرح مقدار زیادی نور تولید نمی‌کند و آن را در نزدیکی محل نصب، مانند دیوارها یا ستون‌های روی گذرگاه‌ها نگه می‌دارد. انواع مختلفی از نورپردازی‌های منظره وجود دارد که ارزش بررسی را دارند که به اندازه کافی برای استفاده در فضای باز روشن هستند و در عین حال مطابق با آسمان تاریک هستند.

    چراغ دیواری­ با نور بالا

    اگر می‌خواهید یک مساحت بزرگ را روشن کنید یا نور روشن را ترجیح می‌دهید، ممکن است بخواهید یک چراغ دیواری­ نور بالا نصب کنید. این طرح نور را به سمت سقف هدایت می­کند و به نور اجازه می­دهد تا از سطوح یا زوایای متعدد منعکس شود و اتاق را بزرگ­تر نشان دهد.

    به همین ­دلیل، آن­‌ها برای اتاق‌های کوچک‌تر، مناطق نشیمن و آپارتمان‌هایی که معمولاً نور روشن‌تر ترجیح داده می‌شوند، عالی هستند. این نوع چراغ دیواری‌­­ها همچنین در هر اتاقی که نور طبیعی زیادی دریافت نمی‌کند به خوبی کار می­‌کنند. از آن­جایی که این گزینه‌ها می­‌توانند روشن‌تر باشند، این طرح ممکن است بهترین انتخاب برای فضاهای صمیمی نباشد.

    چراغ دیواری­­ بالا / پایین یا دو طرفه  

    چراغ دیواری­­‌های بالا/پایین با ارائه بهترین­‌های هر دو نوع به گونه‌ای طراحی شده‌­اند که مقدار مساوی نور را در هر دو جهت هدایت کنند. با توجه به تطبیق پذیری و روشنایی متعادلی که ارائه می­‌کنند، این طراحی چراغ دیواری­­ تقریباً برای هر محیطی فرقی نمی­‌کند داخل باشد یا بیرون ایده‌آل است. این انواع چراغ دیواری پذیرایی انتخاب­‌های محبوبی برای روشنایی حمام، روشنایی راهرو و حتی روشنایی راهرو یا پاسیو در فضای باز هستند.

    انواع چراغ دیواری­ پذیرایی شمع­کوب

    شمع‌کوب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جذابیت تاریخی یا کلاسیک را به هر اتاقی که در آن نصب می‌شوند، اضافه می­کنند. این محصولات یادآور اولین انواع چراغ دیواری­­ها هستند و بسیار ایمن­ترند؛ زیرا از شعله واقعی استفاده نمی­کنند.

    از مدرن گرفته تا سنتی، این نوع چراغ دیواری­­ها در طرح‌ها، سبک‌ها و پرداخت‌های بی‌شماری موجود است، بنابراین به راحتی می‌توان طرحی را پیدا کرد که مکمل دکوراسیون خانه شما باشد. بسیاری از این سبک‌ها دارای یک سایه کوچک یا طوفان شیشه‌ای هستند تا زیبایی را به اتاق اضافه کنند. جدا از ظاهر، شمع­کوب­ها از مواد بسیار متنوعی ساخته می­شوند و همچنین از انواع مختلفی از لامپ­ها استفاده می­شود.

    توجه به این نکته مهم است که شمع‌کوب‌ها معمولاً برای شبیه‌سازی ظاهر شمع‌ها، نور کمتری نسبت به سایر انواع دیگر از خود ساطع می‌کنند. این بدان معنی است که ممکن است بهترین انتخاب برای خدمت به عنوان منبع اصلی روشنایی در اتاق نباشد. با این حال، این یک مدل انتخاب فوق العاده برای افزودن نورپردازی به اتاق است.

    انواع چراغ دیواری­ پذیرایی بازویی

    چراغ دیواری‌­­های بازویی چرخشی به گونه‌ای طراحی شده­‌اند که به دیوار متصل شوند، اما در صورت نیاز تنظیم شده و به سمت بیرون حرکت کنند. این به شما این امکان را می‌­دهد که دستگاه را در جهات مختلف حرکت دهید و به شما کنترل کامل بر جایی که نور می­‌تابد را می‌دهد. هنگامی که دیگر نیازی به آن‌ها نباشد، چراغ دیواری­­‌ها را می­توان به راحتی به سمت دیوار تا کرد.

    به دلیل طراحی منحصر به فرد خود برای صرفه جویی در فضا، این نوع چراغ دیواری‌­­ها برای خانه‌­ها و آپارتمان­‌های کوچکتر با حداقل نور مصنوعی یا طبیعی مناسب است. چراغ دیواری­­‌های بازویی چرخشی برای بالای میزها در اتاق خواب یا هر جایی که فقط برای مدت کوتاهی به نور متمرکز نیاز دارد، فوق العاده هستند. آن­‌ها معمولاً نور زیادی را ارائه نمی­‌دهند، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای مناطقی نباشند که به مقدار زیادی نور نیاز دارند.( پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری اتاق خواب» را مطالعه کنید.)

    انواع چراغ دیواری پذیرایی با بازوهای چرخشی معمولاً با یک سایه­‌بان پوشیده می­‌شوند که به هدایت نور در جهت خاصی کمک می‌­کند. برخی از این سایه‌­­بان­‌ها ممکن است قابل برداشتن باشند. قبل از اینکه تصمیم به خرید این نوع چراغ دیواری‌­­ها بگیرید، عاقلانه است که مکان و نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. اگر این وسیله نوری است که اغلب از آن استفاده می‌­کنید، ممکن است بخواهید مواد بادوام‌تری را هم برای لامپ و هم برای سایه‌­بان آن انتخاب کنید.

    فانوس­‌های دیواری

    شبیه فانوس­‌های دستی در زمان­‌های قدیم هستند. این نوع چراغ دیواری‌­ها فضایی منحصر به فرد و سنتی خود را به مناطقی که در آن نصب شده‌اند، می‌بخشد. این چراغ دیواری‌­ها به دلیل طراحی کاربردی و ویژگی که دارند، انتخابی عالی برای نورپردازی در فضای باز هستند.(پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری حیاط» را مطالعه کنید.)

    فانوس­‌های دیواری بادوام و همه کاره هستند، بنابراین از نصب آن‌­ها در هر جایی که ممکن است نیاز داشته باشید نترسید. به دلیل ظاهر منحصربفردترشان، در خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی‌تر از نظر بصری جذاب‌تر هستند. مجموعه وسیعی از سبک­‌های فانوس دیواری موجود به شما این امکان را می­‌دهد که بدون توجه به سبک یا موضوعی که می­‌خواهید، گزینه‌ای را پیدا کنید که کاملاً با دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد.

    دیوارکوب­‌های فانوس چه به صورت تکی و چه گروهی نصب شوند، ظاهری شیک دارند. بسته به طراحی چراغ دیواری و نوع لامپ مورد استفاده، این­ محصولات می­‌توانند منابع قابل اعتماد روشنایی اولیه در هر دو محیط داخلی و خارجی باشند.

    (پیشنهاد می‌شود مطلب«انواع چراغ دیواری دکوراتیو» را مطالعه کنید.)

    چراغ دیواری‌­های واشری

    مانند چراغ دیواری‌­های تصویری، این مدل‌­ها از انواع چراغ دیواری­ پذیرایی، به گونه‌­ای طراحی شده­‌اند که نور را در سراسر یک دیوار، و نه در کل اتاق، هدایت کنند. با این حال، تفاوت آن‌ها با نورهای تصویری این است که هدفشان برجسته کردن یک نقطه کانونی خاص نیست، بلکه در عوض بخش­‌های بزرگتری از دیوار را روشن می‌­کند.  

    چراغ دیواری­‌های واشری می­‌توانند تقریباً در هر محیطی به طور یکپارچه جا بیفتند، به ایجاد اتاق‌های بزرگتر کمک کنند و اغلب دارای یک سایه قابل تنظیم هستند. این نوع چراغ دیواری­‌ها برای استفاده در داخل خانه مناسب‌تر هستند زیرا نور را در یک منطقه وسیع ساطع نمی­‌کنند و در مدل­‌های زیادی جهت استفاده در فضای باز موجود است.

    ویژگی­‌های انواع چراغ دیواری­ پذیرایی

    بعد از اینکه مشخص کردید چه نوع چراغ دیواری­­ را می­خواهید در خانه خود داشته باشید، زمان آن رسیده است که چراغ دیواری­­ ایده‌آل را از بین گزینه‌های آن سبک انتخاب کنید. همانطور که به گزینه‌های زیادی هنگام خریداری توجه می­کنید، برخی از ویژگی‌­های کلیدی هر یک از وسایل روشنایی مانند ماندگاری، نوع نصب و فناوری­‌های ارائه شده را هم در نظر بگیرید.

    سایه‌­بان چراغ دیواری­­

    مهم نیست که چه نوع چراغ دیواری­­ را انتخاب می‌کنید، طراحی سایه‌­بان یا روکش چراغ دیواری­­ می­‌تواند عامل مهمی باشد. سایه‌­بان‌­ها نه تنها به تعیین سبک چراغ دیواری­­ کمک می‌­کنند، بلکه می­‌توانند به تعیین میزان نور ساطع شده و جهت نور نیز کمک کنند. انواع چراغ دیواری پذیرایی بسته به مواد و شکل سایه‌­بان می­‌توانند نور را محدود یا هدایت کنند یا حتی آن را تقویت کنند. هنگامی که به دنبال چراغ دیواری­‌هایی­­ هستید که نور زیادی از خود ساطع می‌­کنند، ممکن است بخواهید مواد یا رنگ‌های بازتابنده یا طرح‌های بدون سایه نما را در نظر بگیرید.

     تطابق با دکوراسیون

    اکثر وسایل روشنایی دارای طیف وسیعی از پوشش‌ها هستند، که هماهنگی چراغ دیواری­­ جدید را با بقیه وسایل تزئینی خانه آسان می‌کند. به فضای خود نگاه کنید و به دیگر رنگ‌بندی‌هایی که خانه‌تان از قبل به نمایش گذاشته است نگاه کنید و به دنبال چراغ دیواری­­ باشید که با رنگ‌بندی موجود شما هماهنگ می‌شوند یا آن را بهبود می‌بخشند. ( پیشنهاد می‌شود مطالب«انواع چراغ دیواری مهتابی»،«انواع چراغ دیواری دستشویی» را مطالعه کنید.)

    در پایان یادتان باشد که …

    پیدا کردن انواع چراغ دیواری پذیرایی مناسب، خیلی سخت نیست؛ به خصوص زمانی که بدانید به دنبال چه نوع چراغ دیواری­­ هستید. همانطور که می­دانید، چراغ دیواری­­ از همه سبک‌ها و ظواهر وجود دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی یکی را پیدا کنید که مکمل ویژگی‌های معماری و طراحی داخلی خانه شما باشد. چراغ دیواری­­ همیشه یکی از موثرترین راه‌ها برای صاحبان خانه خواهند بود تا به طور همزمان به ارزش خانه، زیبایی طراحی و نور اضافه کنند. 

    یک پاسخ به “با انواع چراغ دیواری پذیرایی آشنا شوید”

    1. […] هم از آن‌ها استفاده کرد. (پیشنهاد می‌شود به مطلب«انواع چراغ دیواری پذیرایی»، «انواع چراغ دیواری اتاق خواب»، «انواع چراغ دیواری […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *